Jo du,, jobbat som snickare å vet kraven vid en besiktning tex.
Haha exakt. Jag är i fastighetsbranschen och har varit involverad i ett antal nyproduktionsprojekt på bägge sidor. Och när inte yrkesmän alltid gör ett bra jobb så är det roligt när personer utan yrkeserfarenhet ska dra på sig blåställ och ”fixa lite” och hävda att det minsann inte alls är svårt.
Min svärfar är ett riktigt bra exempel, hävdar att han kan renovera allt möjligt men det ser rent ut sagt förjävligt ut 😁
En fråga. Bör man renovera en lägenhet innan man säljer den om den är i dåligt skick. Slitna fula golv, trasiga luckor, trasiga dörrar osv?
Är det hål i dörrarna eller uppenbara fuktskador på mdf-skivor som jag antar luckorna är så hade jag sett över det. Det du beskriver låter dock som ett fulländat renoveringsobjekt?
Kan man komma 10x billigare undan med samma resultat så är det inget svårt val direkt.
Sedan känslan när man lyckats med något projekt är rätt skön, det ger dessutom skryträttigheter!
Varje gång jag vart tvungen att anlita hantverkare(VVS) så har jag blivit missnöjd och fått min plånbok urholkad.
Haha exakt. Jag är i fastighetsbranschen och har varit involverad i ett antal nyproduktionsprojekt på bägge sidor. Och när inte yrkesmän alltid gör ett bra jobb så är det roligt när personer utan yrkeserfarenhet ska dra på sig blåställ och ”fixa lite” och hävda att det minsann inte alls är svårt.
Min svärfar är ett riktigt bra exempel, hävdar att han kan renovera allt möjligt men det ser rent ut sagt förjävligt ut 😁
Ja skratt, sett det så många gånger, å ofta altan byggen.
En fråga. Bör man renovera en lägenhet innan man säljer den om den är i dåligt skick. Slitna fula golv, trasiga luckor, trasiga dörrar osv?
Hade en hall utan fönster som hade lite mörkare väggar. Målade dem vita inför försäljning för att direkt få ett ljusare intryck när man kom in i lägenheten. Krävde inte mycket arbete och färgen kunde lägga till i deklarationen.
Är det inte mycket arbete och materialkostnad så är det helt klart värt om man får fler som kommer på visning och kanske budar. Vid budgivning tjänar man direkt tillbaks pengarna
Tycker varenda par man känner eller ser på sociala medier verkar renovera själv? "Nu har VI renoverat lägenheten själva" o.s.v. Är det så? Hur fn kan folk som aldrig arbetat som hantverkare renovera sina egna hem? Hur har de ens tid? Måste ju ta 10x längre tid än att anlita ett proffs? Och hur är egentligen resultaten? Eller har mina sociala flöden bara ett överflöd av händiga personer? Jag skulle inte klara av att bygga en altan ens.
Betald marknadsföring. Många kör med frasen "vi rev ut hela huset" eller "vi rev ut hela köket". Gör att idioter tar efter och agerar på samma sätt. Vilket ger inkomster till färghandlare och bygghandlare.
Kommer resultera även i mycket psykisk ohälsa och skiljsmässor.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!