2025-04-25, 12:00
Medlem
Som rubriken lyder.

Någon som har erfarenhet och kan jämföra både M2 och M3 Macbook Air vad gäller ljud från hörlursuttaget? Vilken av datorerna har bäst ljud, t.ex. pga lossless möjligheter?
Citera
2025-04-25, 12:38
Citat:
Ursprungligen postat av raggedflag
Som rubriken lyder.

Någon som har erfarenhet och kan jämföra både M2 och M3 Macbook Air vad gäller ljud från hörlursuttaget? Vilken av datorerna har bäst ljud, t.ex. pga lossless möjligheter?

Bägge två klarar av att driva hörlurar med hög impedans och stöder upp till 96 kHz samplingsfrekvens.
Citera
2025-04-25, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Bägge två klarar av att driva hörlurar med hög impedans och stöder upp till 96 kHz samplingsfrekvens.

Får du riktigt höga volymnivåer om det är nära max på själva Mac, i hörlurar?
Citera
2025-04-25, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggedflag
Får du riktigt höga volymnivåer om det är nära max på själva Mac, i hörlurar?

Det kan garanterat avges nog höga ljudnivåer för att riskera hörselskador, med råge.
Med det sagt, det är häftigt med ”tryck” i ljudet, men tänk för fan på hörseln. Att vara korkad och poppa sönder öronen yngre år och dra på sig hörselskador och tinnitus, är det jävligt många som ångrar fast de var sturska och sket i varningar och öronen som unga.

Kan upplysa om att mitt användarnamn tog jag långt innan jag sen råkade få tinnitus, och det är fan inte kul att leva resten av livet med evigt sus och pipande i skallen för att man fått tinnitus, i mitt fall p g a en miss i arbetet alltså inte poppa musik.
Citera
2025-04-25, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det kan garanterat avges nog höga ljudnivåer för att riskera hörselskador, med råge.
Med det sagt, det är häftigt med ”tryck” i ljudet, men tänk för fan på hörseln. Att vara korkad och poppa sönder öronen yngre år och dra på sig hörselskador och tinnitus, är det jävligt många som ångrar fast de var sturska och sket i varningar och öronen som unga.

Kan upplysa om att mitt användarnamn tog jag långt innan jag sen råkade få tinnitus, och det är fan inte kul att leva resten av livet med evigt sus och pipande i skallen för att man fått tinnitus, i mitt fall p g a en miss i arbetet alltså inte poppa musik.

Tänkvärd input, tack.

Dock är ljudet i min gamla dator tok för lågt oavsett nivå. Tänkte därför kolla innan jag köper ny.
Citera
2025-04-25, 16:06
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Tror inte att det är någon större skillnad.

Har för mig att apple gjorde en big deal av att hörlursförstärkaren skulle vara bättre på nya apple silicon baserade macbook pro, men vet inte om det bara är snack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in