2025-04-25, 11:10
Medlem
Råkade snubbla över en datingapp som heter Alovoa. Till skillnad från Tinder och liknande verkar den inte drivas av att maximera klick och liknande, och har ingen reklam utan finansieras med donationer. Öppen källkod har den också. Är det någon som har testat den? Vad tycker ni i så fall?
Citera
2025-04-25, 11:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Råkade snubbla över en datingapp som heter Alovoa. Till skillnad från Tinder och liknande verkar den inte drivas av att maximera klick och liknande, och har ingen reklam utan finansieras med donationer. Öppen källkod har den också. Är det någon som har testat den? Vad tycker ni i så fall?

Den ägs alltså inte av bluffkoncernen match?

Är den ny?
Citera
2025-04-25, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos

Är den ny?
Står inte så mycket på sidan tyvärr https://alovoa.com/

Tittar man på github verkar den första releasen kommit ut 2020

Har inte installerat den själv än, men funderar på om man ska göra ett försök någon dag när man orkar. Men ville kolla om någon annan hade erfarenheter av den.

EDIT: Infon på github är lovande

Citat:
What makes Alovoa different from other platforms?

No ads
No selling of your data
No paid features (no "pay super-likes", "pay to swipe", "pay to view profile" or "pay to start a chat")
No unsecure servers
No closed-source libraries
No seeing people you don't want to see with advanced filters
Your most private data is securely encrypted
Senast redigerad av KamerunHunter 2025-04-25 kl. 11:19.
Citera
2025-04-25, 11:20
Avstängd
Citat:

Har inte installerat den själv än, men funderar på om man ska göra ett försök någon dag när man orkar. Men ville kolla om någon annan hade erfarenheter av den.

Andelen användare i Sverige borde vars minimal, iaf bland kvinnor. Antar att nan då får leta internationellt??
Citera
2025-04-25, 11:21
Medlem
Citat:
Andelen användare i Sverige borde vars minimal, iaf bland kvinnor. Antar att nan då får leta internationellt??
Låter väl tyvärr ganska troligt, men har ingen aning.
Citera
2025-04-25, 11:31
Medlem
Jordgubbes avatar
Kollar man sajten verkar den vara tysk med ett tjing tjong namn. Kollar man googlekartan verkar de först haft en nagelstudio, sen testar detta. Spännande, en riktig nagelbitare.
Citera
2025-04-25, 11:32
Medlem
m11080s avatar
Citat:

Är den ny?

varför tycker du match är en bluffkoncern ?
Citera
2025-04-25, 11:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av m11080

Köper upp alla appar o sidor som är bra och sedan förstör de genom att göra det svårt att träffa någon och ta saftigt betalt för ingenting.

De äger Tinder bland annat. Som relativt snygg och attraktiv man på Tinder, 7-8 av 10, får du inte en matchning i månaden ens.

Lurendrejeri.
Citera
2025-04-25, 11:39
Medlem
ElexirPharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Match.com möjliggör bluffprofiler. Senast jag använde det för kanske ett halvår sen var det fyra-fem asiatiska fejkprofiler med liknande bilder och på olika orter i Sverige som besökte min profil.

Speciellt förargligt i och med att man som jag betalade för att få tillgång till Premium-medlemskapet. Håller mig mest till Bumble nu, enda appen där jag inte stött på fejkprofiler.
Citera
2025-04-25, 11:58
Medlem
Är man garanterad ligg där som på Tinder?

Jag har provat E-kontakt, Spraydate, Bumble (där tar tjejerna kontakt, fast inte med mig), Mötesplatsen, Happypancake, Match, Badoo, Vilda Webben, säkert nån mer. Jag betalade för E-kontakt och en gång på Mötesplatsen, då en tjej i min stad skickade flirt. Köpte en dyr månad och skrev, hon svarade inte. Så att betala för dejtsajter kommer jag aldrig göra igen.
Citera
2025-05-30, 15:29
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad --> Nätdejting
/Moderator
Citera
2025-06-04, 19:36
Moderator
pbos avatar
Citat:

Jag tyckte sidan såg ut att vara en typisk scamsida. Ingen riktig information. Ett klick på "Registrera dig nu" ledde till "Proxy error". Det kändes inte förtroendeingivande.

Hade dock inte tänkt registrera ett konto, men ville se om man fick mer information och om scamvibbarna avtog i nästa steg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in