2011-08-23, 16:11
Medlem
All-Down-The-Lines avatar
verkar nice? ser inte problemet...
Citera
2011-08-23, 16:20
Medlem
Oldberrys avatar
Det var väl en skämtfilm?
Citera
2011-08-23, 16:29
Medlem
Lundens avatar
Filmen har tagits bort, någon som har backup?
Citera
2011-08-23, 16:39
Bannlyst
Har gått på kth med inriktning civilingenjör. Kan bekräfta att riktigt kokain har funnits med i bilden. Kommer ihåg att dom tog med oss till en strand mitt i natten där vi skulle ha ett s.k beachparty. Det slutade med att 12 stycken tror jag det var fick snorta en varsin lina kokain. Det var någon form av tävling där vi skulle se vem som snortade en lina snabbast. Riktigt tragiskt nu när jag tänker tillbaka på åren men fick iaf en utbildning och ett jobb så nu sitter jag här med en årsinkomst på lite drygt 680 000 netto med jobb på en oljeplattform åt DNO så jag ska inte klaga
Citera
2011-08-23, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Explicite
Har gått på kth med inriktning civilingenjör. Kan bekräfta att riktigt kokain har funnits med i bilden. Kommer ihåg att dom tog med oss till en strand mitt i natten där vi skulle ha ett s.k beachparty. Det slutade med att 12 stycken tror jag det var fick snorta en varsin lina kokain. Det var någon form av tävling där vi skulle se vem som snortade en lina snabbast. Riktigt tragiskt nu när jag tänker tillbaka på åren men fick iaf en utbildning och ett jobb så nu sitter jag här med en årsinkomst på lite drygt 680 000 netto med jobb på en oljeplattform åt DNO så jag ska inte klaga

KTH verkar ju vara drömstället, om det nu resulterar i både gratis droger och välbetalda arbeten? Synd att man struntade fullständigt i gymnasiestudierna.
Citera
2011-08-23, 16:56
Medlem
Snapples avatar
Det var ju bara nolleuppdraget, dessutom var det ju nollan själv som hittat på hur det skulle gå till.
Nolleuppdragen är väldigt harmlösa just för att det inte ska bli problem och nollan blir väl informerad om vad som har hänt tidigare och hur man inte får bryta mot lagen.
Och resten av mottagningen är inte heller något särskilt, man är packad var och varannan dag i någon månad och håller på med lite olika kår- eller sektionsbundna aktiviteter i veckorna och gasquer på helgerna.
Citera
2011-08-23, 17:02
Medlem
Pluggar på Chalmers, men med tanke på att det också är en stor teknisk högskola så är det kanske liknande?

På Chalmers var det iaf inga droger vad jag vet, förutom alkohol. Jag var väldigt engagerad i min egen nollning och var med på nästan allt. Det enda som var lite negativt var väl att det var väldigt mycket alkohol. Ingen press alls från de som anordnade nollningen, men blev ändå vid ett par tillfällen betydligt fullare än vad jag brukar.
Enda gången drickning riktigt uppmuntrades var vid ölhävning, detta var dock väldigt frivilligt att deltaga i.

Blev för övrigt i särskilt förnedrad heller, som man hört att andra nollor blivit. Det värsta jag fick göra var att skriva en dikt och stå ensam framför 15 pers och läsa upp den, med känsla. Lite pinsamt, men skulle kunna göra det igen.

Sammanfattningsvis: min nollning var snäll.
Citera
2011-08-23, 17:03
Medlem
Dprests avatar
Backup på filmen?

Edit: Såg att någon var före mig.
Citera
2011-08-23, 17:18
Medlem
JoliQuZs avatar
Alla former av droger är mycket trevligt! Ser inte problemet?
Citera
2011-08-23, 17:26
Medlem
tantvrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Alla former av droger är mycket trevligt! Ser inte problemet?
Så himla positivt vore det dock inte om 6 av 35 tar en spruta heroin eller liknande pga grupptryck.
Citera
2011-08-23, 17:39
Medlem
Sagolikt vinklad artikel är väl allt jag har att säga, men det dyker i regel upp en eller flera sådana vid den här tiden på året, och i regel hänvisar de till gamla scenarion där det sällan (även om det hänt givetvis) är fadderier eller motagningskommiten som har brustit utan helt enkelt nollan som inte besitter vanligt sunt förnuft.
Citera
2011-08-23, 17:50
Medlem
sven33s avatar
Är det någon som kan bekräfta att det verkligen handlade om riktigt kokain?

/ sven33
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in