Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-24, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Vill för övrigt påpeka att kvinnor behöver inte skaka hand och att det är fel att tvinga oss det.

Är du en kvinna som känner dig tvingad till att skaka hand med män?
Citera
2025-04-24, 22:57
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Slappt handtag, slapp viss annan kroppsdel.

har du erfarenhet av detta du påstår? om så av hur många?
Citera
2025-04-24, 23:47
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Nej, inte alla tjejer. Jag skakade hand med en psykiatriskt tvångsintagen kvinna en gång för länge sen, det var som att hennes hand inte kändes annat än som svettig, hon var trots det ganska trevlig.

Snacka om clickbait! Vad var storyn bakom att du skakade hand med en person som var inlagd? Jobbade du där?
Citera
2025-04-25, 00:30
Medlem
Det är verkligen inte bara kvinnor. Har träffat fler män med dessa slappa handslag.
Det säger så mycket om en människa, ofta menlösa utan pondus.
Senast redigerad av Patchoulioud 2025-04-25 kl. 00:32.
Citera
2025-04-25, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Handslag görs i många delar av världen mellan män. Som hälsning eller för att symbolisera överenskommelse. Många män runt om världen undviker att skaka hand med kvinnor vilket gör att kvinnor får lite berörning men denna kropsspråk.

Vill för övrigt påpeka att kvinnor behöver inte skaka hand och att det är fel att tvinga oss det.
Första svaret i tråden och mystery solved, mycket vettigt och realistiskt svar och håller med till 100% att kvinnor inte ska behöva ta i hand på samma sätt som män förväntas göra i diverse sammanhang.
Citera
2025-04-25, 04:51
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarkov
Första svaret i tråden och mystery solved, mycket vettigt och realistiskt svar och håller med till 100% att kvinnor inte ska behöva ta i hand på samma sätt som män förväntas göra i diverse sammanhang.
Då gäller inte jämställdheten alltså?
Citera
2025-04-25, 05:37
Medlem
Majsmannen2s avatar
Trodde alla körde, grab them by the pussy "handslaget" numera.

Riskerar absolut att bli lite dålig stämning till en början men brukar släppa efter ett tag.
Citera
2025-04-25, 07:12
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarkov

Jag jobbar som säljare och åker runt till olika företag och träffar givetvis mängder med olika människor varje dag och ett handslag och en presentation är lite av en kutym tycker jag.
Vissa kvinnor har som TS säger ett väldigt slappt handslag (min mamma kallar det för ”disktrasa”) och det känns ofta olustigt.
Citera
2025-04-25, 07:43
Medlem
sound69s avatar
Helt korrekt observation av TS.

När kvinnor skakar hand så är deras händer och armar nästan helt slappa. Syns direkt när idrottskvinnor eller kvinnliga politiker skakar hand med män. De sträcker bara fram sin hand och arm lite motvilligt och tafatt, sen är det upp till mannen att göra den sedvanliga handslagsrörelsen.

När två män skakar hand däremot så är det en helt annan pondus och kraft i handslaget.

Obs! Ingen kritik mot kvinnor nu alltså, men det är så det är.
Citera
2025-04-25, 08:26
Medlem
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Slappt handtag, slapp viss annan kroppsdel.

Intressant. Gäller det fisen med?
Citera
2025-04-25, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poum
När man skakar hand med en kvinna så är hennes hand nästan alltid helt slapp, som om den vore förlamad. Det känns alltid lite konstigt när man är van vid att man ska "klämma" lite lätt när man skakar hand och att motparten gör det samma.

Varför är det så? Är det någon slags kulturell regel som jag inte har koll på eller är det något undermedvetet psykologiskt fenomen?

Många damer har ju rent otroligt mjuka händer, så fastän man klämmer till, så är det ju liksom som att klämma till en mjuk trasa.
Sedan är väl deras grej mer att pussas och kramas, så tycker du de har för slappt handslag, så förslår jag att du går över till det. Får du ett glatt tillrop, så tycker jag du även kan klämma dem lite på rumpan.
Citera
2025-04-25, 08:37
Medlem
Jag är väldigt nyfiken på vad som händer när två såna kvinnor ska hälsa på varandra.

Låter de bara sina slappa händer nudda varandra?

Eller läser de av hierarkin på en sekund så att den ena kvinnan anammar den dominanta rollen och klämmer åt den andras slappt hängande hand?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in