• 1
  • 2
2025-04-24, 20:15
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
2015 gjorde Östras Bröd sitt bästa år i föreningens då 116-åriga historia. Utan en krona i lån, och med en modern maskinpark, pekade allt uppåt och andades framtidstro. När förre vd:n då lämnade över fanns närmare 30 miljoner i eget kapital.
Tio år senare är pengarna slut och lånen flåsar i nacken.

Jag brukar köpa Östras Bröd. De har många hälsosamma bröd som är goda.

Vad tror vi om Östras framtid?

https://www.hallandsposten.se/hallan...5-f9fcb543df19
Citera
2025-04-24, 20:21
Medlem
Hoppas inte de gör goda bröd.
Citera
2025-04-24, 20:31
Medlem
Varför är det en förening med vd? De får väl låta sig köpas upp av Fazer som alla andra bageri. Det garanterar inte att jobben finns kvar men gångbara märken lever vidare.
Citera
2025-04-24, 20:35
Medlem
Vad hände med alla pengarna?
Citera
2025-04-24, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basicposts
Vad hände med alla pengarna?
De tog slut.
Citera
2025-04-24, 20:54
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bayeux
De tog slut.

Jo visst, men varför tog de slut?
Citera
2025-04-24, 21:03
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag brukar köpa Östras Bröd. De har många hälsosamma bröd som är goda.

Vad tror vi om Östras framtid?

https://www.hallandsposten.se/hallan...5-f9fcb543df19
Undrar detsamma. Vet att de hade en brand för nåt år sen och frågan är om det inte varit två bränder.
De har i stora delar försvunnit i Göteborgstrakten. Lite tråkigt med tanke på att detta är en konkurrent till många av de större bagerierna.
Citera
2025-04-24, 21:08
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Undrar detsamma. Vet att de hade en brand för nåt år sen och frågan är om det inte varit två bränder.
De har i stora delar försvunnit i Göteborgstrakten. Lite tråkigt med tanke på att detta är en konkurrent till många av de större bagerierna.
Minns bröd och ost vagnarna som stod utanför Göfab i götet, vart tog de vägen och vilket bageri var det som stod för deras bröd? Saknar dem iallafall. Gillar att köpa från mindre företag som har lokal förankring.
Citera
2025-04-24, 21:10
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Minns bröd och ost vagnarna som stod utanför Göfab i götet, vart tog de vägen och vilket bageri var det som stod för deras bröd? Saknar dem iallafall. Gillar att köpa från mindre företag som har lokal förankring.
Härliga gamla Göfab som hade dricka från Appeltofftska bryggeriet också.
Citera
2025-04-24, 21:54
Medlem
Jordgubbes avatar
Ekonomisk förening och ej med i Allabolag etc. "När HP:s reportrar ber vd:n om att få ta del av den senaste ekonomiska årsredovisningen får vi nobben", https://www.hallandsposten.se/hallan...f-14c247da0b33. Ser att VDn tjänade 1.6 miljoner senast (2023), så där har ju degen rullat in i alla fall.
Senast redigerad av Jordgubbe 2025-04-24 kl. 21:59.
Citera
2025-04-24, 21:59
Medlem
För 1-2 år sedan köpte jag en limpa östras
" hembakat" som var mycket mögligt trots att det var 3-4 dagar kvar till bäst före datum, och i butiken var alla limpor lika mögliga och jag fick pengar tillbaka , synd för det var en favorit men jag slutade köpa det efter det men det vittnar väl kanske om problem och fler kanske har råkade ut för samma som jag och försäljningen har sjunkit?
Citera
2025-04-24, 22:30
Medlem
Har inte ett enda gott bröd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem