2025-04-24, 17:04
Avstängd
Alla folkvalda politiker bör granska då de har makt. Men så sker inte idag på Flashback. Bör exempelvis alla 349 riksdagsledamöter ha en gen tråd där deras göranden och låtanden granskas? Hur är det med kommunalråden i landets alla 290 kommuner?

Hur känd måste en politiker vara för att förtjäna en egen tråd. Kan jag starta en tråd om en ersättare för ett lokalt parti i byggnadsnämnden i en småkommun? Han har ju också makt?
Citera
2025-04-24, 17:12
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Alla folkvalda politiker bör granska då de har makt. Men så sker inte idag på Flashback. Bör exempelvis alla 349 riksdagsledamöter ha en gen tråd där deras göranden och låtanden granskas? Hur är det med kommunalråden i landets alla 290 kommuner?

Hur känd måste en politiker vara för att förtjäna en egen tråd. Kan jag starta en tråd om en ersättare för ett lokalt parti i byggnadsnämnden i en småkommun? Han har ju också makt?

Du kan väl försöka? -Det tycker jag, är det någon du tänker på?
Citera
2025-04-24, 17:38
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Absolut inte. Forumavdelningarna ska absolut inte fyllas av helt menlösa trådar om C-kända politiker som max 4-5 personer känner till.
Citera
2025-04-24, 18:04
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Ddt är ju lite som i forumdelen Kändisskvaller. Det måste vara någon känd för att det ska till en tråd.

Ett sätt att bli känd för en politiker är ju att göra något osedvanligt korkat eller brottsligt så att media slår upp det. Då kan det ju passa med en tråd, men lokala okända politiker från Knäckebröhult som inte gör något väsen av sig ska inte ha trådar här.
Citera
2025-04-24, 18:22
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Absolut inte. Forumavdelningarna ska absolut inte fyllas av helt menlösa trådar om C-kända politiker som max 4-5 personer känner till.

Var går gränsen för "känd" politiker?
Citera
2025-04-24, 19:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Var går gränsen för "känd" politiker?

Precis. Är alla 349 riksdagsledamöter nog kända?
Citera
2025-04-24, 20:05
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Finns politiker på alla nivåer i forumdelen politiker. Men det måste handla om politik, om någon fråga de driver, inte om rent skvaller.
Men om en ersättare i Knäckebröhults byggnadsnämnd gör ett utspel i någon fråga så går det bra att starta en tråd om henne/honom och detta.
En egen tråd för varje knapptryckande Pastor Jansson "som inte har några bestämda åsikter om någonting" är knappast intressant.

Eller ja, det kan ju handla om personliga saker som är relevanta/anses relevanta för politiker, som hur man gör husaffärer och vilka gäster man har på sina fester, fast då för att någon anser det politiskt betydelsefullt.

Så det har lite med nivån på politiker att göra.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2025-04-24 kl. 20:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in