Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-25, 01:55
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newfaq
Svarar som jag brukar i sådana här fall...snagga håret och äg det. Skaffa ett rejält skägg om du kan och känner att det behövs.

Så fort du vant dig vid det kommer du tycka att det är snyggare och smidigare. Oavsett är allting bättre än att hålla en evig kamp mot något naturligt.
Det är ju dock 2020 talets mest uttjatade stil. Alla vet varför folk ser ut så nu för tiden.
Citera
2025-04-25, 02:00
Medlem
maxatdunders avatar
Ser inte så farligt ut ännu, du kan lugnt vänta 1 år och käka dina tabletter, kan säkert få tillbaka mycket från bara det och Minoxidil.
Citera
2025-04-25, 02:24
Medlem
Acceptera läget och raka skallen bara om du tappar mer, för just nu ser det inte farligt ut alls helt ärligt. Kvinnor bryr sig mer om självförtroende än hårlinje.
Citera
2025-04-25, 03:12
Medlem
Merwinnas avatar
Du verkar ju själv vara expert på den medicinska biten. Annars tror jag att du kämpar ett losing battle, tyvärr. Det där med manligt håravfall är så starkt präglat i generna.

Jag tror att det är bättre att försöka acceptera det. Det är ju inget FEL - alla vet att många män drabbas eller "drabbas" av detta, att det är något normalt som dessutom har ett naturligt samband med manlighet. Har du ändå stora problem så kan du väl skaffa toupé? Många av de stora manliga filmstjärnorna i Hollywood under dess guldålder hade toupé. Publiken hade ingen aning, det syntes inte! Och idag har tekniken gått framåt även på det området, så det borde se helt sömlöst ut idag. "Vikarna" tycker jag personligen inte är något problem alls, de förstör inte en mans utseende (om de inte kommer när han fortfarande ser helt gosseaktig ut). Men utseendet kan vinna på att skulten täcks med en toupé.
Citera
2025-04-25, 04:09
Medlem
Kör på Pumpking seed oil 1000 mg/dag, Saw Palemtto 320 mg/dag och Minioxidil.
Citera
2025-04-25, 04:26
Medlem
Utan finasterid eller motsvarande är det bara att acceptera och gå vidare. Hårtransplantationer är dyra och de brukar också kombineras med finasterid, livslångt. Dessutom blir det ofta inte särskilt snyggt med hårtransplantationer. Att tugga finasterid hela livet är väl tveksamt kul och behöver inte heller ge önskat resultat.

Många män lider psykiskt av att bli skalliga, även sent in i åldrarna. En del tar det bättre. En del klär också bättre med ex. rakat huvud. Lite tråkigt att det är allmänt accepterat att göra sig lustig över hur män är tunnhåriga. Skulle vi skoja om en tunnhårig kvinna skulle det bli ett jävla rabalder, att skoja om en tunnhårig man tas däremot ofta med ro och ingen frågar hur han mådde av det.

Det är väl sällan det klär sig bättre att vara tunnhårig men många är ju snygga/coola oavsett. Några exempel: Charle's Dance, Christopher Lee, Sean Connery, Dwayne Johnson, Terry Crews, Jason Statham, Bruce Willis, Samuel L Jackson m.fl.

Som mycket annat får man kompensera lagom. Att vara skallig med ölmage, pank med dåliga tänder och liten snorre är ju ingen hit. Har du lite muskler, trygg med dig själv, har det gott ställt och gör häftiga saker så väger inte skalligheten lika tungt.

Jag tycker du bör se det som ett mandomsprov och kvitto på att du är man och att du är äldre. Äg det. Men absolut, det kan vara jobbigt i början med omställningen.

Lycka till!
Citera
2025-04-25, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Du är ju för fan helt blåst lol.
Statham har för sjutton doppat fler 10or på ett år än du i ditt liv.
Då är det värre att se ut som en jävla kärring.

??? Statham ??? Menar du Stackars han??
H*a*l*v*e*n*8*9...

Jävla kärring??? Han ???

Nä jag är inte blåst ...

Ingen stor sak med flintskallig lr tunna hår...
Trimner och spara kostnad shanpoo...

hårtransplantation finns och kostar dyrt..

Hitta bara häftigt mullig tjej då är det gott om kärlek och lycka...
Citera
2025-04-25, 05:58
Medlem
I din ålder så var jag bra mycket kalare än dig men jag passade på att skämma bort mitt hår medans det fanns något kvar, klippte mig varannan månad och färgade tom håret en gång.

Idag så har jag accepterat att motorvägen fram till helikopterplattan är dragen och jag skinnar mig en gång i veckan. Hade hellre haft hår men det finns inte mycket att göra åt det, jag sparar dock stora pengar på att snagga mig själv.

En hårtransplantation håller väl knappast för evigt? Var det inte Bruce Willis som lade stora pengar på sådana men förlorade ändå håret i slutändan?
Citera
2025-04-25, 07:36
Medlem
Det är bara att acceptera att man inte vinner på alla lotter i genlotteriet, trimma ner allt till 1-2mm och acceptera läget - du kommer ha mindre ångest efter det, gjorde själv samma resa för något år sen.
Citera
2025-04-25, 08:05
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Exakt. Den här tråden är för de som är fula på huvudet.

Ont: Raka skiten och bry dig inte så mycket. Din omgivning vänjer sig vid din nya look på nolltid.

Eller så åker du till Turkiet och opererar hår, läppar och brasserumpa på dirren.

Inte jag som startade tråden.
Jag är helt ok med lite tunnhårighet. Jag är man.
Citera
2025-04-25, 08:55
Medlem
Raka dig! Tror du skulle passa i det.
Citera
2025-04-25, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halven89
Jag har levt en extremt hälsosam livsstil sedan jag var 19. Gym 4-5 dagar i veckan, minst 10 000 steg on dagen, bra diet osv. Att jag provade cannabis vid ett fåtal tillfällen var dock korkat och jag fick betala det ultinata priset för det, vilket tyvärr två år senare ledde till att jag fick Klonazepam föreskrivet för att behandla HPPD:n som jag fick av det när Lamotriginen slutade att fungera.

Bra svenska där

Gör mänskligheten en tjänst, klipp av dina fingrar och dra ut stämbanden.

För tidigt håravfall är ju ett tecken. Antingen på gener eller mer troligt din ohälsosamma livsstil... Nu utgår jag från statistiken. Du väljer precis som de flesta att skylla på generna så kör på det om du mår bra av det. Snygg du kommer bli och håret kommer iaf inte tillbaks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in