2025-04-23, 16:39
Avstängd
67arigGubbes avatar
Droppen är fan nådd.

Va längesen jag va ute i och skulle åka hem vid 1530 i stockholm, men hade ett besök att göra i storstaden…

Men förbannat, det är trafik överallt man blir tokig och vill bara fälla en tår.

Varför denna eskalerade trafikkaos? Byggde de inte om stockholmsvägarna för längesen som skulle undvika denna kalabalik?

Är det någon efterbliven stadsplanerare som bara ritade massa ringar som vägar byggdes utifrån?

Är det detta mina skattepengar gått till hela livet?

VEM ÄR ANSVARIG? Vad tycker ni om denna galna trafiksituation i stockholm? Eller är bara stockholmare efterblivna som skapar trafiken själva?
Citera
2025-04-23, 16:48
Medlem
a-mortals avatar
Kanske är pga pågående militärflytt i Uppsala som sänder chockvågor.
Citera
2025-04-23, 17:14
Medlem
AsaWads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Kanske är pga pågående militärflytt i Uppsala som sänder chockvågor.

Vilken flytt skulle det vara?

Det har varit intensiv flygtrafik* över vissa delar av staden, men inget trafikkaos.

*= träningsläger för Gripenpiloter.
Träning för uppvisningsflygning.
(Öppen info på försvarets hemsida)
Citera
2025-04-23, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Droppen är fan nådd.

Va längesen jag va ute i och skulle åka hem vid 1530 i stockholm, men hade ett besök att göra i storstaden…

Men förbannat, det är trafik överallt man blir tokig och vill bara fälla en tår.

Varför denna eskalerade trafikkaos? Byggde de inte om stockholmsvägarna för längesen som skulle undvika denna kalabalik?

Är det någon efterbliven stadsplanerare som bara ritade massa ringar som vägar byggdes utifrån?

VEM ÄR ANSVARIG? Vad tycker ni om denna galna trafiksituation i stockholm? Eller är bara stockholmare efterblivna som skapar trafiken själva?

Ganska enkelt.
Förut var sveriges befolkning runt 8 miljoner.

Ökar men befolkningen över 2 miljoner personer i landet men bara bygger lite nya vägar och folk flyttar runt städerna så blir det naturligtvis fullt med bilar på vägarna.
Citera
2025-04-23, 20:48
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Droppen är fan nådd.

Du är inte fast i trafiken, du är en del av den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in