Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-24, 05:16
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Har sett MaFF mot AIK, stora delar av matchen mot Sirius och så ikväll. Känns som att de knappt har skapat en ordentlig målchans på dessa 270 minuter. Samtliga offensiva spelare ser ut att vara ur form. Märkligt att se på. Nåt känns off där nere. Har Rydström tappat omklädningsrummet?

Obegripligt att Friedrich spelar också, hade inte velat se honom i Blåvitt ens.

Håller med, MFF ser väldigt svaga ut i år.
2025-04-24, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Upplagt för Aik guld?

MFF ser rätt kassa ut.

Nja, tycker mer det är upplagt för Hammarby. Dom ser riktigt vassa ut.

Även Mjällby ser bra ut och kommer vara svårslagna i år.
2025-04-24, 10:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
64 år sedan. Du måste vara gammal som Gandalf!

Vilken himmelsblå upplaga var den bästa nu då?

1974-1979 med EC-finalen, som jag såg på plats, som topp. Den är nog den bästa.
2025-04-24, 10:38
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Man har missbedömt något under försäsongen och det verkar vara något redigt för alla offensiva spelare kan inte formdippa samtidigt.

Det är som att MFF springer sig trötta i match efter match, utan att få en boll på mål.

Som vanligt skylls det på Berg och Friedrich. Men inhoppare Berg var den ende himmelsblå på hela matchen som lyckades med en öppnande passning som friställde en MFF-spelare? Friedrich var helt ok.

Den tidigare hackkycklingen Jörgensen hade behövts nu, men han gör framsteg i Norrköping.

Sejdiu och Zeidan skickades hastigt iväg, för att aldrig mer återkomma?

Något är snett i MFF ... Tur att man har en djup kassakista.

Nej, jag tror att man måste byta tränare så att MFF får ett rakare och mer effektivt anfallsspel.

Överbelastning vänster kan vara bra då och då, men lägg inte alla ägg i samma korg.

Satsa mer på up and coming men, som t.ex. Stroud, snarare än etablerad, skadebenägen hög klass.
Senast redigerad av Dalulven 2025-04-24 kl. 10:42.
2025-04-24, 11:59
Citat:
Det är som att MFF springer sig trötta i match efter match, utan att få en boll på mål.

Som vanligt skylls det på Berg och Friedrich. Men inhoppare Berg var den ende himmelsblå på hela matchen som lyckades med en öppnande passning som friställde en MFF-spelare? Friedrich var helt ok.

Den tidigare hackkycklingen Jörgensen hade behövts nu, men han gör framsteg i Norrköping.

Nej, jag tror att man måste byta tränare så att MFF får ett rakare och mer effektivt anfallsspel.

Överbelastning vänster kan vara bra då och då, men lägg inte alla ägg i samma korg.

Satsa mer på up and coming men, som t.ex. Stroud, snarare än etablerad, skadebenägen hög klass.

Känns som att man övertänker allt just nu. Tror att man behöver bara hitta tillbaka till glädjen igen så löser sig många av knutarna. Låt spelarna verkligen släppa loss en match, skit i principer och taktiska dispositioner och ha kul medan man lirar boll. Behöver inte vara svårare än så.

Också roligt att man önskar rakare spel för när vi spelade det så ropade man efter det vi har idag. Intressant hur det där alltid går fram och tillbaka.

Överbelastningen håller jag helt och hållet med dig om. Man blir galen över hur ofta Stryger står sopren till höger och alla bara ignorerar att slå bollen dit.
2025-04-24, 13:38
Medlem
trazkeis avatar
Citat:

Lösningen på MFF:s problem är mer Berg. Och mer kobjällror.
2025-04-24, 14:55
Medlem
trazkeis avatar
Fan. Alla matcher är halvintressanta idag men ingen sticker ut. Blir svårt att välja mellan 4 matcher.
2025-04-24, 15:47
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Fan. Alla matcher är halvintressanta idag men ingen sticker ut. Blir svårt att välja mellan 4 matcher.

Känner likadant. Nånting blir det - måste betala av abonnemanget - men jag låter nog kommentatorerna avgöra det.

Naturgräs är iofs alltid ett plus. Men Värnamo...? AIK...?
2025-04-24, 16:03
Medlem
baggebo1s avatar
Alla här älskar att hata Djurgården så kukrävsderbyt lär bli kvällens mest diskuterade match.
2025-04-24, 16:16
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Låt spelarna verkligen släppa loss en match, skit i principer och taktiska dispositioner och ha kul medan man lirar boll.

Det går nog inte med den nuvarande tränaren.
2025-04-24, 16:21
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Känner likadant. Nånting blir det - måste betala av abonnemanget - men jag låter nog kommentatorerna avgöra det.

Naturgräs är iofs alltid ett plus. Men Värnamo...? AIK...?
Bra taktik! Jag kollar om dubbel-Anders jobbar eller Jonas Dahlqvist.

Värnamo-AIK. 0-1 i 87:e. Det behöver man inte ens se för att veta. 😄
2025-04-24, 16:43
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Alla här älskar att hata Djurgården så kukrävsderbyt lär bli kvällens mest diskuterade match.

Tror jag börjar med derbyt men skulle tråkdjur göra 1-0 blir det nog IFK G.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in