Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-23, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
För tusan MFF vinn idag. Det är 64 år sedan jag såg min första match på Malmö Stadion.
Nu höll vi på olika lag idag men det där är en mäktig siffra!
2025-04-23, 22:33
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Utan ett sunkigt självmål så hade slutet sett annorlunda ut.
Vem vet, om det inte vore för det sunkiga självmålet så kanske Bajen vunnit med 3-0.

Ursäkter är som rövhål. Skaffa en bättre målvakt?
2025-04-23, 22:35
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Gillar heller inte honom. Förstod inte ens när han blev vald till årets målvakt i Kalmar. Ingen kedja är starkare än svagaste länken, gäller väldigt mycket i fotboll. Hoppas verkligen Olsen kommer i sommar.

Jag är helt säker på att vi värvar nytt i sommar och nästan helt säker på att det blir Olsen. Det måste vara enda skälet till att vi satt lugnt i båten när Dahlin blev skadad, att Olsen gett klartecken men inte kommer loss än. Faktum är att Friedrich skadar oss ordentligt, nog mer än vad ledningen kunnat ana. Hans oförmåga sprider oro. Sedan är det tio gubbar till som måste göra sitt jobb och sanningen är att många behöver levla upp ett par steg. Men Friedrich ger mig samma olustiga känsla som när vi fick in Marko J under nån halvsäsong då Dahlin var skadad (tror det var 2020).
2025-04-23, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Nu höll vi på olika lag idag men det där är en mäktig siffra!

För tusan MFF vinn idag. Det är 64 år sedan jag såg min första match på Malmö Stadion. fan kan inte citera som folk. men respekt till dig bagarn!!!
2025-04-23, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ja, verkligen. Men de har fått en riktig smakstart nu. Jag underskattar alltid Hammarby för jag tycker inte de spelar bra, men de vinner ju sina matcher.
Hammarby spelar inte bra.

Det borde forskas på ditt fotbollsöga.
2025-04-23, 22:59
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Gillar heller inte honom. Förstod inte ens när han blev vald till årets målvakt i Kalmar. Ingen kedja är starkare än svagaste länken, gäller väldigt mycket i fotboll. Hoppas verkligen Olsen kommer i sommar.

Fattar inte hur man kan skylla på Freidrich. Från minut 60 och framåt var det inte mycket soppa kvar i tanken för MFF. Till och med "Terminatorn" Stryger såg trött ut. Fel på taktiken? Mycket spring, lite poäng.

Ali skördar allra bäst frukt om han kommer in i minut 60.

AC är max en 60-minutersspelare. Som inhoppare satte han inget större avtryck.

Ekong bör nog spela anfallare istället för ytter. Han täppte inte till på kanten senast.

En annan tränare tror jag skulle kunna göra underverk med nuvarande trupp. Mer effektivitet.
2025-04-23, 23:00
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbeer
För tusan MFF vinn idag. Det är 64 år sedan jag såg min första match på Malmö Stadion. fan kan inte citera som folk. men respekt till dig bagarn!!!

64 år sedan. Du måste vara gammal som Gandalf!

Vilken himmelsblå upplaga var den bästa nu då?
2025-04-23, 23:13
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vi får alla hoppas äckel Bajen är som Bajen alltid är och kroknar tillslut.
Va, hösten brukar vi vara som bäst. Vi kommer att göra era handdukar blöta trots att vi alltid får Fergietime mot oss.
2025-04-23, 23:26
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Fattar inte hur man kan skylla på Freidrich. Från minut 60 och framåt var det inte mycket soppa kvar i tanken för MFF. Till och med "Terminatorn" Stryger såg trött ut. Fel på taktiken? Mycket spring, lite poäng.

Ali skördar allra bäst frukt om han kommer in i minut 60.

AC är max en 60-minutersspelare. Som inhoppare satte han inget större avtryck.

Ekong bör nog spela anfallare istället för ytter. Han täppte inte till på kanten senast.

En annan tränare tror jag skulle kunna göra underverk med nuvarande trupp. Mer effektivitet.
Jag tror jag är 100% enig med dig här, det känns som om Rydström vill göra något annat...
2025-04-24, 00:42
Medlem
snillet_1s avatar
Har sett MaFF mot AIK, stora delar av matchen mot Sirius och så ikväll. Känns som att de knappt har skapat en ordentlig målchans på dessa 270 minuter. Samtliga offensiva spelare ser ut att vara ur form. Märkligt att se på. Nåt känns off där nere. Har Rydström tappat omklädningsrummet?

Obegripligt att Friedrich spelar också, hade inte velat se honom i Blåvitt ens.
2025-04-24, 02:08
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Har sett MaFF mot AIK, stora delar av matchen mot Sirius och så ikväll. Känns som att de knappt har skapat en ordentlig målchans på dessa 270 minuter. Samtliga offensiva spelare ser ut att vara ur form. Märkligt att se på. Nåt känns off där nere. Har Rydström tappat omklädningsrummet?

Obegripligt att Friedrich spelar också, hade inte velat se honom i Blåvitt ens.

Man har missbedömt något under försäsongen och det verkar vara något redigt för alla offensiva spelare kan inte formdippa samtidigt.
2025-04-24, 02:45
Avstängd
Upplagt för Aik guld?

MFF ser rätt kassa ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in