Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-23, 17:29
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Nej jag ser inget värdefullt i patetiska charader från polisen.
Kriminaliteten kommer fortsätta och det finns inget dom kan göra åt det.
Något jag särskilt hatar är att den medelmåttiga och laglydiga Svensken får sina rättigheter inkräkta enbart för att våra korrupta politiker har förstört vårat land med ett importerat problem.
Mer övervakning. Fler lagändringar. Fler kontroller och restriktioner.
Problem -> Reaktion -> Lösning.

Citat:
Ursprungligen postat av Economicus
Men låt oss vara ärliga: de som styr den organiserade brottsligheten sitter bekvämt utomlands. De påverkas inte ett dugg av att vanliga svenskar fastnar i köer medan bilar genomsöks, eller att en bil tas i beslag för att den råkar köras av någon med skulder.

Den kriminelle som kör runt i sin lyx-SUV har redan tänkt ett steg längre. Bilen är registrerad på ett bulvanföretag i Baltikum eller Mellanöstern och Kronofogden kan inte röra den. Men däremot kan de beslagta en småbarnspappas bil på väg till jobbet, för att hans sambo haft betalningsanmärkningar.

Så vem drabbas i verkligheten? Det är inte gängledaren i Marbella. Det är inte den internationelle storsmugglaren. Det är du. Det är vanligt folk.

Du som står i kö. Du som stoppas, kontrolleras, misstänkliggörs, ofta baserat på hudfärg, namn eller bostadsort. Det kallas inte trygghet. Det kallas rasprofilering och godtycke.

Och när du ifrågasätter det, då kommer standardsvaret:
"Vi måste göra detta för att stoppa kriminaliteten."

Men titta på resultatet. Brottsnätverken lever vidare de bara flyttar verksamheten utanför systemets räckvidd. Samtidigt krymper utrymmet för oss andra att leva i fred.

Det är som att släcka bränder genom att hälla bensin på folkets skor och ropa: "Vi jobbar på det!"

Det är inte brottsbekämpning. Det är politiskt skådespel, där vanliga medborgare får spela syndabockar medan de verkliga brottslingarna skrattar hela vägen till skatteparadiset.

Och ni två är ett par patetiska gnällkukar, som bara klagar på dom som försöker göra något. Medan ni själva totalt saknar intresse för att komma med kreativa (genomförbara) förslag till andra lösningar...
Bara låt dom kriminella hålla på, är eran genialiska lösning.
Vad fan är ni rädda för, att bli av med bilen, eller något annat?
Citera
2025-04-23, 17:44
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Och ni två är ett par patetiska gnällkukar, som bara klagar på dom som försöker göra något. Medan ni själva totalt saknar intresse för att komma med kreativa (genomförbara) förslag till andra lösningar...
Bara låt dom kriminella hålla på, är eran genialiska lösning.
Vad fan är ni rädda för, att bli av med bilen, eller något annat?

Du pratar om en massa lösningar som ska vara "genomförbara", rätt patetiskt med andra ord. Det mesta är genomförbart, handlar bara om vilja, vilket våra låtsas politiker och poliser inte har, bara att börja med massutvisningar och att göra rätt för Sverige, återställa det till sina forna dagar, men nej det sker inte och kommer inte ske med någon regering av våra nuvarande partier. I stället kommer vi att fortsätta låta dom sno flera miljarder från skattebetalare och välfärden varje år. Vi låter dom ha monopol på droger, vapen och brott. Vi låter dom ha monopol på fri försörjning, bidrag och assistans. Vi låter dom våldta vårat land med andra ord. Totalt fritt fall på alla punkter.

Att låta polisen och andra myndigheter gå in och göra dessa insatser funkar väll, jo visst, men i slutändan kommer det inte ändra något på det större planet i relation till det importerade problemet av kriminalitet och korruption, snarare vanliga Svenskar som jag skrev i tidigare inlägg som får stå ut med mindre frihet och uppehåll i vardagen.
Citera
2025-04-23, 18:05
Medlem
Citat:
Men låt oss vara ärliga: de som styr den organiserade brottsligheten sitter bekvämt utomlands. De påverkas inte ett dugg av att vanliga svenskar fastnar i köer medan bilar genomsöks, eller att en bil tas i beslag för att den råkar köras av någon med skulder.

Den kriminelle som kör runt i sin lyx-SUV har redan tänkt ett steg längre. Bilen är registrerad på ett bulvanföretag i Baltikum eller Mellanöstern och Kronofogden kan inte röra den. Men däremot kan de beslagta en småbarnspappas bil på väg till jobbet, för att hans sambo haft betalningsanmärkningar.

Så vem drabbas i verkligheten? Det är inte gängledaren i Marbella. Det är inte den internationelle storsmugglaren. Det är du. Det är vanligt folk.

Du som står i kö. Du som stoppas, kontrolleras, misstänkliggörs, ofta baserat på hudfärg, namn eller bostadsort. Det kallas inte trygghet. Det kallas rasprofilering och godtycke.

Och när du ifrågasätter det, då kommer standardsvaret:
"Vi måste göra detta för att stoppa kriminaliteten."

Men titta på resultatet. Brottsnätverken lever vidare de bara flyttar verksamheten utanför systemets räckvidd. Samtidigt krymper utrymmet för oss andra att leva i fred.

Det är som att släcka bränder genom att hälla bensin på folkets skor och ropa: "Vi jobbar på det!"

Det är inte brottsbekämpning. Det är politiskt skådespel, där vanliga medborgare får spela syndabockar medan de verkliga brottslingarna skrattar hela vägen till skatteparadiset.

Ok, intressanta synpunkter även om jag inte håller med i det stora hela men välskrivet av dig. Vad anser du skulle behövas för att stoppa gängkriminalitet och välfärdsbrottslighet?
Citera
2025-04-23, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Trump-Effekten!

Jag sätter 100 spänn på att det här görs nu enbart pga Trump. JD Vance tal till EU kan också bidragit.

Det gjordes även 2020 på Rosengård:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/50lkPW/stor-polisrazzia-pa-rosengard?utm_source=iosapp&utm_medium=share

I trådstartens artikel står att det då även gjordes på Seved, Grängesberggatan och Möllevången under operation Rimfrost.
Citera
2025-04-23, 18:25
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Dessa kriminella personer sitter utomlands och styr därifrån. Antigen från Spanien, dubai, irak, Kurdistan. Turkiet etc u name it. De bryr sig inte om polisen i Sverige.

Polisens hårda handlingar hamnar istället på vanliga medborgare.
Du tror alltså inte att det finns kriminella i Rosengård? Att det är oskyldiga svenska Rosengårdsbor som drabbas av denna räd?
Citera
2025-04-23, 18:28
Citat:
Ursprungligen postat av Riley.B
Det gjordes även 2020 på Rosengård:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/50lkPW/stor-polisrazzia-pa-rosengard?utm_source=iosapp&utm_medium=share

I trådstartens artikel står att det då även gjordes på Seved, Grängesberggatan och Möllevången under operation Rimfrost.

Med andra ord en insats som är ett spel för galleriet, en insats som ska se ut som den ger effekt men i själva verket får Svensken att förhålla sig apatisk och låter den problematiska utvecklingen och degenerationen fortgå.
Rätt sjukt att se så många blint förlita sig på och tro att en regering och andra styrande makter, myndigheter m.m. som bokstavligen har som mål att ersätta oss med tredje världen har vårat bästa i åtanke.
Citera
2025-04-23, 18:29
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Dessa kriminella personer sitter utomlands och styr därifrån. Antigen från Spanien, dubai, irak, Kurdistan. Turkiet etc u name it. De bryr sig inte om polisen i Sverige.

Nja, en grov överdrift. Ett fåtal hotade ledargestalter sitter utomlands. Den stora majoriteten finns och härjar här.
Citera
2025-04-23, 18:30
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Jag körde på Amiralsgatan innan och det var stor kontroll av bilar där.

Jag blev tydligt rasprofilerad för jag tog ner rutan och hade körkortet i handen och de bara vinkade ut mig direkt.

Föredömligt av dig ändå att göra exakt vad som förväntas utan att käfta och bete dig som en babian. Du betedde dig som en typisk etnisk svensk, oavsett om du är det eller ej.
Citera
2025-04-23, 18:37
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:

Om utrikes bosatta brottslingar har räckvidd till Sverige, är det genom underhuggare verksamma här. Det spelar ingen roll i vilken ände de krossas.

Vilket djävla gnällande, förresten, att det skulle vara ett övergrepp när polisen stoppar en i trafiken!

Det har försiggått i alla tider, kan jag upplysa dig om ifall du är nyanländ.
Citera
2025-04-23, 18:40
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Jag äger min bil och vill då kunna välja att låna ut den till vem jag vill eftersom det är MIN bil. Om min son hade skulder men behövde låna min bil för att få livet att funka, jobba tex, skulle han få det och ingen klåfingrig jävel har rätt att ta MIN bil som jag lånat ut.
Du har helt fel i allt du skriver. De kan ta din bil om din son har skulder, vare sig du grinar på nätet eller ej.
Citera
2025-04-23, 18:40
Medlem
Det är mer sådant här som behövs. Nästan så att man blir tårögd av lycka.
Citera
2025-04-23, 18:48
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det är mer sådant här som behövs. Nästan så att man blir tårögd av lycka.

Jorå. Det här var glädjande minsann. Men jag är nästan helt säker på att en eller flera av muslimerna inom de inblandade myndigheterna redan förvarnat de sina som spridit varningen vidare.

Man hittar tyvärr inte så mycket svarta pengar, knark och vapen i mängden man hoppades på enbart pga att någon avslöjat insatsen.

Jag litar inte på att våra DEI-myndigheter håller tätt i informationen. Det har ju visats gång på gång att muslimer som anlitats av myndigheter har kriminella kopplingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in