• 1
  • 2
2025-04-23, 20:09
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Har nu läst på lite mer och alla polletter har trillat ner..:

Regelverket infördes alltså 2022. Inte nu.

Insättningsgränsen på 10000 kr per månad har kunnat ändras till ett högre begärt belopp, men då med med förbehållet att den taxerade årsinkomsten måste vara såpass hög att en högre gräns tillåtits. De samkör alltså med Skatteverket och den infon får alla.

Eftersom det inte finns någon annan källa på att det är någon förändring på gång, så måste man väl dra den slutsatsen att TS tidigare fått ok på en högre gräns men för 2024 taxerade en för låg inkomst. Nu när detta samkördes i april 2025 så ändrades gränsen till standard, och ett personligt mail skickades ut för info om att ny gräns gäller för 1 maj.

Nä min inkomst blir högre för varje år, i sådana fall är det Svenska Spel som väljer att höja gränserna för vilka inkomster som gäller.
Citera
2025-04-23, 20:32
Medlem
Citat:
Har nu läst på lite mer och alla polletter har trillat ner..:

Regelverket infördes alltså 2022. Inte nu.

Insättningsgränsen på 10000 kr per månad har kunnat ändras till ett högre begärt belopp, men då med med förbehållet att den taxerade årsinkomsten måste vara såpass hög att en högre gräns tillåtits. De samkör alltså med Skatteverket och den infon får alla.

Eftersom det inte finns någon annan källa på att det är någon förändring på gång, så måste man väl dra den slutsatsen att TS tidigare fått ok på en högre gräns men för 2024 taxerade en för låg inkomst. Nu när detta samkördes i april 2025 så ändrades gränsen till standard, och ett personligt mail skickades ut för info om att ny gräns gäller för 1 maj.

De gör ingen ny inkomstprövning för att höja/sänka gränsen om man inte själv ber om det. De gjorde det bara en gång på alla spelare 2022 som hade över 10k i månadsgräns
Citera
2025-04-23, 21:55
Avstängd
Sälj svenska spel för fan jävla äckel kommunist land
Citera
2025-04-23, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88
Nä min inkomst blir högre för varje år, i sådana fall är det Svenska Spel som väljer att höja gränserna för vilka inkomster som gäller.

Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
De gör ingen ny inkomstprövning för att höja/sänka gränsen om man inte själv ber om det. De gjorde det bara en gång på alla spelare 2022 som hade över 10k i månadsgräns

Ok, men det kanske finns något finstilt att man själv måste begära ny prövning annars upphör den höjda gränsen efter 3 år. Eller nån variant på det. Eller att något annat ändrats som gör att just TS flaggats för sänkning. Nu behöver ju inte jag bry mig, men hade det varit jag hade jag bara begärt en ny prövning.
Citera
2025-04-23, 22:41
Medlem
Citat:
Ok, men det kanske finns något finstilt att man själv måste begära ny prövning annars upphör den höjda gränsen efter 3 år. Eller nån variant på det. Eller att något annat ändrats som gör att just TS flaggats för sänkning. Nu behöver ju inte jag bry mig, men hade det varit jag hade jag bara begärt en ny prövning.

Jag hade över 10k år 2022 så jag blev automatiskt inkomstprövad och tilldelad en ny gräns en bra bit över 10k. Den nya gränsen har legat sedan dess.

Men eftersom det är svenska spel det handlar om skulle jag mycket väl kunna tänka mig att de vill sänka en gräns om man maxat den direkt efter månadsskiftet x antal månader på raken eller nåt liknande. Eller att deras automatiska varningssystem som alltid säger att man ligger i riskzonen triggar det
Citera
2025-04-24, 00:50
Medlem
Äsh jävla företag är det. Ber en söka hjälp efter man skrapat 3 trisslotter..
Citera
2025-04-24, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985
Äsh jävla företag är det. Ber en söka hjälp efter man skrapat 3 trisslotter..

Inte långt ifrån sanningen faktiskt. Testade en gång att skrapa några triss på nätet. Redan när jag kom upp till typ ett dussin poppade det upp en ruta som sa att jag inte fick skrapa fler idag..
Citera
2025-04-24, 08:36
Medlem
Nu berörs jag inte själv då jag inte spelar för så stora summor. Men man.kan ju inte låta bli att skratta lite över hur överbeskyddande svenskt hela grejen är, och att man bara driver problemspelarna till utländska aktörer där de kan spela bort hus, barn.och ena njuren istället. Synnerligen svenskt.
Citera
2025-04-25, 14:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Nu berörs jag inte själv då jag inte spelar för så stora summor. Men man.kan ju inte låta bli att skratta lite över hur överbeskyddande svenskt hela grejen är, och att man bara driver problemspelarna till utländska aktörer där de kan spela bort hus, barn.och ena njuren istället. Synnerligen svenskt.

Systembolaget
Svenska spel
Kungahuset
Gött liv i Sverige och noll sol o stränder
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem