• 1
  • 2
2025-04-28, 09:10
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Jag talar om retoriken. Israel har blivit anklagade för folkmord i ICJ bland annat för att de hävdat att inte bara Hamas utan hela Gaza har skuld för 7 okt, att man sagt sig vilja skära av el och vatten till Gaza tills gisslan är hemma, etc.

Hur många som dör har inget med folkmord att göra. Krigen i Jemen, Syrien, Irak, har kommit med långt många fler döda barn. Även i förhållande till kriget mellan Indien och Pakistan är de döda barnen i Gaza en droppe i havet.

Anledningen till att Israel anklagats för folkmord är alltså för att politiker i Israel gjorde en massa ilskna uttalanden efter 7 oktober, och inte på grund av att oskyldiga har dött i kriget.
Dom anklagas inte för folkmord pga det du beskriver men jag förstår din poäng absolut.
Och håller med till viss del.
Men kriget samt krigen mellan Indien och Pakistan har inte givit någon sida i närheten av den terror dom oskyldiga palestinierna som lever i Gaza får uppleva. För 90% av Palestienrna har inget med Hamas att göra. Och 15.000 barn har absolut inget med terrorism att göra. Men skit I båda högar och som sagt jag förstår hyckleriet du vill uppmärksamma.
Citera
2025-05-07, 06:47
Medlem
Så, nu har muslimska terrorister startat ännu ett krig.
Inte genom en attack som följer krigets lagar, utan precis som 7 okt, så med barbariska handlingar mot civila..

https://www.expressen.se/nyheter/var...-mot-varandra/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in