Citat:
Ursprungligen postat av
MrFishboy
Så vad bråkade du om? Du hade inget att komma med.
Är det inte alltid så att våra handlingar får konsekvenser?
Händer aldrig, men jag går heller inte fram till främlingar och gör det. Vilket jag inte tror att polisen gjorde. Det mest sannolika är att han visste vilka de var, Falkenberg är inget stort ställe.
Jag bråkade inte om något, jag punkterar bara att det är skillnad på att dricka och dricka sig full när du frågade var någons det står att man inte får dricka. Du får dricka men du får inte dricka så att du blir full enligt kristendomen.
Ja, jag vill påstå att våra handlingar har konsekvenser. Du får inte bete hur du vill eller göra vad som helst. Skulle det inte finnas konsekvenser då skulle ingen blivit utslängd från krogar och ingen hade mött lagen. Du får inte lov att störa allmänheten.
Det är mycket möjligt att dessa individerna är kända hos polisen sen tidigare för brottsliga handlingar, det vet vi inte men även om det skulle vara så vad har alkoholkonsumtion med detta att göra? "Jag är polis, jag vet vilka ni är, nu ska jag komma fram till er och fråga varför ni sitter och dricker öl på en bar"
Hur är detta ens relevant? Även om det hade funnits misstankar om ett brott så är alkoholkonsumtion inte olagligt och likaså är religion inte relevant heller, det ingår inte i polisens arbete att komma fram till folk och predika.