2025-04-23, 18:22
Medlem
italiensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Hur är det uppenbart? Du låter fördomsfull. Jag har ifrågasatt självidentifierade muslimer som inte äter fläsk men dricker alkohol och jag är varken med i eller röstar på Sverigedemokraterna.

Var i Bibeln står det att man inte ska dricka alkohol?
Hur vet du att polisen inte visste vilka de var?

Det står i Bibeln att man ej ska äta fläsk men det trycker svenskar i sig.
Citera
2025-04-23, 18:43
Avstängd
xXEmMEXxs avatar
Citat:
Så vad bråkade du om? Du hade inget att komma med.

Är det inte alltid så att våra handlingar får konsekvenser?
Händer aldrig, men jag går heller inte fram till främlingar och gör det. Vilket jag inte tror att polisen gjorde. Det mest sannolika är att han visste vilka de var, Falkenberg är inget stort ställe.

Jag bråkade inte om något, jag punkterar bara att det är skillnad på att dricka och dricka sig full när du frågade var någons det står att man inte får dricka. Du får dricka men du får inte dricka så att du blir full enligt kristendomen.

Ja, jag vill påstå att våra handlingar har konsekvenser. Du får inte bete hur du vill eller göra vad som helst. Skulle det inte finnas konsekvenser då skulle ingen blivit utslängd från krogar och ingen hade mött lagen. Du får inte lov att störa allmänheten.

Det är mycket möjligt att dessa individerna är kända hos polisen sen tidigare för brottsliga handlingar, det vet vi inte men även om det skulle vara så vad har alkoholkonsumtion med detta att göra? "Jag är polis, jag vet vilka ni är, nu ska jag komma fram till er och fråga varför ni sitter och dricker öl på en bar"

Hur är detta ens relevant? Även om det hade funnits misstankar om ett brott så är alkoholkonsumtion inte olagligt och likaså är religion inte relevant heller, det ingår inte i polisens arbete att komma fram till folk och predika.
Senast redigerad av xXEmMEXx 2025-04-23 kl. 18:49.
Citera
2025-04-23, 18:46
Medlem
Fast är det en polis uppgift att gå fram och ifrågasätta varför ett gäng muslimer dricker alkohol? De begår inget brott. Jag kan förstå om han irriteras av deras dubbelmoral men han har ju inte med det att göra. Det är deras patetiska dubbelmoral men vad förväntade han sig att uppnå?
Citera
2025-04-23, 18:50
Medlem
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Jag bråkade inte om något, jag punkterar bara att det är skillnad på att dricka och dricka sig full när du frågade var någons det står att man inte får dricka. Du får dricka men du får inte dricka så att du blir full enligt kristendomen.

Ja, jag vill påstå att våra handlingar har konsekvenser. Du får inte bete dig eller göra vad som helst. Skulle det inte finnas konsekvenser då skulle ingen blivit utslängd från krogar och ingen hade mött lagen. Du får inte lov att störa allmänheten.

Det är mycket möjligt att dessa individerna är kända hos polisen sen tidigare för brottsliga handlingar, det vet vi inte men även om det skulle vara så vad har alkoholkonsumtion med detta att göra? "Jag är polis, jag vet vilka ni är, nu ska jag komma fram till er och fråga varför ni sitter och dricker öl på en bar"

Hur är detta ens relevant? Även om det hade funnits misstankar om ett brott så är alkoholkonsumtion inte olagligt och likaså är religion inte relevant heller, det ingår inte i polisens arbete att komma fram till folk och predika.

Var han där i egenskap av polis? Då kan det vara olämpligt.
Var han där i egenskap av en privatperson som i sin berusning släpper på hämningarna och frågar några för honom kända individer hur religösa de verkligen är, säkert har de använt ”muslim-kortet” för att särbehandlas. Det är sannolikt, men inte på något sätt bevisats. Så det kan vara helt fel.
Citera
2025-04-23, 19:22
Avstängd
xXEmMEXxs avatar
Citat:
Var han där i egenskap av polis? Då kan det vara olämpligt.
Var han där i egenskap av en privatperson som i sin berusning släpper på hämningarna och frågar några för honom kända individer hur religösa de verkligen är, säkert har de använt ”muslim-kortet” för att särbehandlas. Det är sannolikt, men inte på något sätt bevisats. Så det kan vara helt fel.

Ja, fyllesnsck som aldrig gjort något mirakel. Det finns en anledning till att alla religioner är eniga om att fylleri är olämpligt och att man ska avstå från det.
Citera
2025-04-23, 19:38
Medlem
Får man inte ta en öl och koppla av som muslim utav polisen? Vad löjligt!

Det är bara bra att muslimer inte är så seriösa med allt.
Citera
2025-04-23, 20:18
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av italiensk
Det står i Bibeln att man ej ska äta fläsk
Men senare i bibeln revideras den regeln, iom att gud säger till Petrus att det är ok att äta alla djur
Citera
2025-04-23, 20:33
Medlem
italiensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Men senare i bibeln revideras den regeln, iom att gud säger till Petrus att det är ok att äta alla djur

I vilken vers säger Gud det till Petrus?
Citera
2025-04-23, 20:50
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avangard
Det var verkligen tur för spaningsledaren att det bara var muslimer han ifrågasatte. Om han hade kritiserat en kvinna skulle det ha kunnat leda till anklagelser om kvinnofrids-kränkning, sexuella trakasserier, eller kanske till och med våldtäkt. I så fall hade han troligtvis suttit häktad nu och riskerat att bli avskedad efteråt.
Muslimer kan också vara farliga
Citera
2025-04-23, 21:08
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Han fick sakert röka en omskuren skinncigarr efter att kameran slogs av.
Citera
2025-04-23, 21:32
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Snuten är bitter för han är sugen på nåt han inte får ta som polis, då stör han sig på folk somninte ens skulle få ta det han tagit. Och rätt skall vara rätt, han är ju polis.
Citera
2025-04-23, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det är såklart oerhört pinsamt. Men vi vet inte riktigt hur konfrontationen var. Det kan ha varit så att han lite rund under fötterna la en skämtsam kommentar.

- Jasså, ni muslimer tar ett litet glas så här med lite alkohol.

Så kan det ha varit och så lackar muslimerna ur fullständigt. Jag har själv varit på jobb där en kollega reagerade över att de låg på bönemattor stup i kvarten och sen var de ute och hällde i sig öl i stora mängder. Han ställde frågan lugnt och stillsamt till dem hur det gick ihop. Muslimerna blev helt skogstokiga och gick till chefen och anklagade honom för allt möjligt trams.

I övrigt så fattar jag inte varför filmen tar slut precis när det ser ut att börja hända något. Vad är det för jävla fitta som lägger upp halva filmklipp? Det gör att man misstänker att de började ge sig på en "ensam svensk man" med det sedvanliga muslimska våldet.

Han är också väldigt långt ifrån att vara dyngrak.
Klart du har. 🙄

Utan källa är ditt inlägg bara att bortse ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in