Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-27, 19:41
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Förstår att det svider att vara en ambassadör närvarar vid kommunistledarens begravning. Det måste göra ont ända in i märgen att inte Stefan Löfven eller ens KGB-agenten Pierre Schorri deltog.
Du måste vara tappad, det är en ambassadörs jobb att interagera med utländska företrädare.
Det är inte en statsministers jobb att stirra på påvens lik.
Pinsamt att statsministern besöker en diktatur med bara 800 invånare.
Jag förstår verkligen inte vad som lockar.
Statsministern kanske hoppas på att få pippa korgossar?
Eller så är det väl en vapenaffär i vanlig ordning?
Det är ju många "ledare" där så kan va ypperligt tillfälle att sälja in något nytt vapen! Kanske drönare?
Senast redigerad av Kungenshora 2025-04-27 kl. 19:44.
Citera
2025-04-27, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Du måste vara tappad, det är en ambassadörs jobb att interagera med utländska företrädare.
Det är inte en statsministers jobb att stirra på påvens lik.
Pinsamt att statsministern besöker en diktatur med bara 800 invånare.
Jag förstår verkligen inte vad som lockar.
Statsministern kanske hoppas på att få pippa korgossar?
Eller så är det väl en vapenaffär i vanlig ordning?
Det är ju många "ledare" där så kan va ypperligt tillfälle att sälja in något nytt vapen! Kanske drönare?

Det är bara för dig att lapa i dig att kungaparet och statsministern tycker att det är viktigare att besöka påvens begravning än en avdankad kommunistledares jordfästning.

Men kanske blir du glad när jag berättar att Sveriges ambassadör till Heliga Stolen är stationerad på UD i Stockholm och inte i Rom.
Citera
2025-04-27, 19:53
Medlem
Citat:
De sa det på tv
Jaja, då är det ju garanterat 100% sant.
Stolpskott..
Citera
2025-04-27, 19:57
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PBL
Jaja, då är det ju garanterat 100% sant.
Stolpskott..
Nu var det inte bara Trump som hade blå kläder, det hade även nån kunglighet från England.
Därför är det nog troligare att det stämmer än inte.
Brittiska kungahuset har nog koll på klädkoderna på påvens begravning.
Varför tror du inte det stämmer?
Varför tror du bara svarts kläder är godkända?

Ganska komiskt att ni klagar på en blå kostym men inte på schweizergardet som vaktar kistan...
Citera
2025-04-27, 20:11
Medlem
Citat:

Jag är långt ifrån begravningsmode-expert. Men jag har aldrig sagt att annat än svart skulle vara tillåtet.
Du däremot har hävdad att annat än svart visar på att man inte är katolik. Det ifrågasätter jag då jag aldrig hört detta förr, och då jag inte kan hitta något som stödjer detta påstående.
Att du baserar ditt påstående utifrån vad du "hört på tv" säger väl också en aning om hur mycket värde jag ska behöva lägga på det.
Citera
2025-04-27, 20:13
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PBL
Jag är långt ifrån begravningsmode-expert. Men jag har aldrig sagt att annat än svart skulle vara tillåtet.
Du däremot har hävdad att annat än svart visar på att man inte är katolik. Det ifrågasätter jag då jag aldrig hört detta förr, och då jag inte kan hitta något som stödjer detta påstående.
Att du baserar ditt påstående utifrån vad du "hört på tv" säger väl också en aning om hur mycket värde jag ska behöva lägga på det.
Mem det var inte bara "tv som sa" utan en expert som sa det på tv. Experten lär ju ha lite bättre koll än folk på flashback.
Citera
2025-04-27, 20:20
Bannlyst
Citat:
Nu var det inte bara Trump som hade blå kläder, det hade även nån kunglighet från England.

Ganska komiskt att ni klagar på en blå kostym men inte på schweizergardet som vaktar kistan...

Det spekuleras bara om att det var anledningen till att Prins William och president Trump var blå kostym, men ingen verkar veta säkert.

Varför Joe Biden, som påstår sig vara katolik, hade blå slips är en större gåta.
Citera
2025-04-27, 20:22
Medlem
Nasselandet Israel skickar såklart ingen delegation till påvens begravning. Att han upprepade gånger begärde att folkmordet i Gaza skulle stoppas var för mycket för dem. https://www.ynetnews.com/article/s1xoji9jex
Citera
2025-04-27, 20:50
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Putin är en brottsling och skulle gripas så fort han landar i Italien och sen föras till Haag.
Är det säkert? Jag har fattat det som att Vatikanstaten inte har undertecknat Romstadgan. De har däremot avtal med Italien och kan det där finnas något om rätt till fri passage genom Italien för besökare?
Citera
2025-04-27, 20:53
Moderator
Neksnors avatar
Citat:

I klädkoder kan det finnas undantag för att bära exempelvis militär uniform. Och att tjänstgörande militär bär uniform är inget konstigt alls.
Citera
2025-04-27, 23:19
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
I klädkoder kan det finnas undantag för att bära exempelvis militär uniform. Och att tjänstgörande militär bär uniform är inget konstigt alls.
Skojar du?
Självklart har de undantag för clowndräkten men har du sett videon när det stod två vakter bredvid kistan och Trump och hans fru gick fram?
Om man inte tycker vatikanens klädkod är konstigare än en mörkblå kostym, då har man inte alla hästar hemma för schweizergardets kläder hade inte ens platsat på cirkus!
Citera
2025-04-27, 23:20
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Det spekuleras bara om att det var anledningen till att Prins William och president Trump var blå kostym, men ingen verkar veta säkert.

Varför Joe Biden, som påstår sig vara katolik, hade blå slips är en större gåta.
Äkta i-landsproblem here we come!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in