De börjar ju bli till åren, men ...
Kolla värmen, vanligt med igensatta värmeelement, börjar med att värmen försvinner på höger sida och så småningom på vänster. Är rätt billigt och enkelt att åtgärda själv genom att byta till ett nytt element, men det går förstås inte att ha tummen mitt i handen. Prutläge om inte annat.
Rost, tyvärr rostar de en del, framförallt i framskärmarna, går ju också att åtgärda men kolla noga så du inte missar det.
Köp diesel, alla är bra, undvik 1.6 bensin om du ens hittar nån.
2.2 GT är förstås skönast och snabbast, 2.0 och 2.2 sitter det dessutom riktiga automatlådor på, 1.6 är en bra motor, snål och förvånansvärt stark men om det är en e-HDi så sitter den kopplad till en automatiskt växlad manuell låda, fungerar bra men annorlunda ... Krävs tillvänjning och kopplingen slits mer än på en manuell så det finns risk att den måste bytas.
Satsa på en GT, de är ju helt klart trevligast, dyrare att köra och äga än 1.6 förstås, såldes ju en del välutrustade 1.6 e-HDi, utrustningspaket Allure, väldigt trevliga de med och om det är ekonomi som efterfrågas är det ju en sån du vill ha. Active ,som i utrustningspaket, är väldigt enkelt men jag tror inte det är nån fördel alls. Ingen keyless, inga tonade rutor, vanlig handbromskrycka, tygklädsel.
Bluetooth kom 2012 om jag inte minns fel.