Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-06, 23:12
Medlem
Att hålla ett val för att ens angripare vill det, i motsats till sin egen konstitution är knappast demokratiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du verkar inte förstå skillnaden på demokratiska val och killgissningar utifrån vad du läser i media.
Citera
2025-08-06, 23:47
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Zelenskyj stör er ni vill bli av med honom och hoppas att turbulensen ska ge er nån fördel
i kriget.

Jag talar bara för mig själv. En pragmatisk lösning för att minimera turbulens är att först förhandla fram ett förslag med Zelensky, och sedan folkomrösta om det. Detta nämnde jag ovan. Förutom att man vet att fred då är folkets vilja om den accepteras, så blir det lite mindre personkänsligt.

Och om man har kommit så långt som att det finns ett förslag att rösta om, så lär landets försvar kunna klara det, meningen är ju fred efter omröstningen.
Citera
2025-08-07, 12:08
Medlem
som jag skrev för något år sedan då förlustsiffrorna var på en betydligt lägre nivå

för att få ett snabbt slut på kriget måste zelensky eller putin bytas ut (eller helst båda)
det är för mycket prestige mellan dessa herrar för att någon ska ge sig

är det någon som seriöst tror att putin och zelensky kan komma överens om något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in