Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-23, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
möjligen att det slår mot samhällets svagsinta?

jag menar vem köper 1 pizza för 150:- på kredit när man får 1 kilo potatis för 20:-?
Du får kalla mig svagsint om du vill, men de allra flesta dagar är jag mer sugen på en pizza än ett kilo potatis.
Nu handlar jag inte nåt av dem på kredit men om jag gjorde det så har jag fått för mig att det inte spelar nån roll bara man betalar i tid.
Sen om jag aldrig skulle köpa en pizza skulle jag ha ännu mer pengar sparade som skulle behövas placeras. Det börjar bli besvärligt med alla pengar nu, var man ska göra av dem.
Citera
2025-04-23, 11:26
Medlem
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ungefär tiofalt jämfört med att baka pizzan själv.

Då vore det väl bättre om idioterna köpte riktig mat.
Ju fattigare man är ju dummare blir man tydligen.
Citera
2025-04-23, 11:38
Medlem
upplaenningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Det är väl bara ännu en konsekvens av högerregeringens politik som slår mot samhällets svaga. Att vissa inte längre har råd att handla mat som vanligt och därmed måste stjäla eller betala med Klarna.

Du är så fattig så att du måste gå ut på restaurang för att få mat i magen. Så fattig är du då nog inte.

Men ja, svensken är dum i huvudet och detta har ingenting med regeringen att göra.
Citera
2025-04-23, 12:16
Medlem
När ska folk fatta att en stor del av befolkningen helt enkelt är oförmögna att hantera pengar?

De förstår helt enkelt inte konceptet med pengar, det är bara några obskyra siffror för dem och de byter gärna detta mot en blöt pizza de kan trycka in i käften.
Citera
2025-04-23, 12:43
Medlem
Computerzs avatar
Pizza på avbetalning

Men det måste också handla om ren lathet för annars borde de kunna gå på ICA med sitt Klarna och få mycket mer för pengarna?
Citera
2025-04-23, 13:30
Medlem
Visst går det att laga bra mat från grunden men maten har också blivit dyrare.

Det finns de som behöver få pengarna att räcka till mycket.

Sedan finns det nog de som slösar också. Dessa har jag ganska lite medkänsla för liksom jag har det för välbärgade som tror att det varit fattighuset nästa om de inte fått skattesänkningar och om de fått städa själva.
Citera
2025-04-23, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Du får kalla mig svagsint om du vill, men de allra flesta dagar är jag mer sugen på en pizza än ett kilo potatis.
Buhu. Har man inte råd, så har man inte råd med pizza. Jag är många gånger mer sugen på en ferrari än att köra min skrothög. Innebär det att det är någon mänsklig rättighet att köra en ferrari? Innebär det att jag ska belåna mig över öronen för att köra en ferrari.

Fyfan för befolkningen i Sverige. Ett gäng barnrumpor som är bortskämda och lider av högmod. För 100 år sedan kom man som båtmigrant över atlanten, fattig och hungrig. På 70 talet åt man sin blodkorv och knäckebröd och det fick vara.
Idag gnäller dom jävlarna om de minsann inte har råd att köpa pizza för att de känner att pizza är godare än potatis och de minsann måste ha det.

Har man inte råd att åka på solsemester så måste man låna för att det är någon jäkla mänsklig rättighet, för att alla andra gör det.

Usch.
Senast redigerad av Lofiboy 2025-04-23 kl. 13:34.
Citera
2025-04-23, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Buhu. Har man inte råd, så har man inte råd med pizza. Jag är många gånger mer sugen på en ferrari än att köra min skrothög. Innebär det att det är någon mänsklig rättighet att köra en ferrari? Innebär det att jag ska belåna mig över öronen för att köra en ferrari.

Fyfan för befolkningen i Sverige. Ett gäng barnrumpor som är bortskämda och lider av högmod. För 100 år sedan kom man som båtmigrant över atlanten, fattig och hungrig. På 70 talet åt man sin blodkorv och knäckebröd och det fick vara.
Idag gnäller dom jävlarna om de minsann inte har råd att köpa pizza för att de känner att pizza är godare än potatis och de minsann måste ha det.

Har man inte råd att åka på solsemester så måste man låna för att det är någon jäkla mänsklig rättighet, för att alla andra gör det.

Usch.
Det var värst. Jag väljer nog pizzan ändå.
Citera
2025-04-23, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Säkert mest slarv. Kan tänka mig att en stor andel av kunderna är missnöjda med Foodora och därför inte vill betala, men att de är för korkade för att reklamera sina köp ordentligt.

Jag köper från Foodora kanske ett par gånger per månad, dock inte på kredit, men det är relativt lätt att få gratismat där. Tar det lång tid att få maten, kanske för att de hämtat upp ens egen mat, men sen har fler andra att hämta också och som kanske ska levereras också innan min mat, så den hinner bli kall, så rapporterar man bara det till kundtjänst och säger att man är missnöjd för att man betalat dyrt för mat och frakt och sen får iskall mat, då ger dom tillbaka en kupongkod på hela beloppet och det kan röra sig om flera hundra, så kan man använda den nästa gång för att få gratis mat.

Jag försöker dock aldrig fuska, det lär dom komma på med tiden utan jag rapporterar bara det när jag fått riktigt kall mat.
Citera
2025-04-23, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Jag köper från Foodora kanske ett par gånger per månad, dock inte på kredit, men det är relativt lätt att få gratismat där. Tar det lång tid att få maten, kanske för att de hämtat upp ens egen mat, men sen har fler andra att hämta också och som kanske ska levereras också innan min mat, så den hinner bli kall, så rapporterar man bara det till kundtjänst och säger att man är missnöjd för att man betalat dyrt för mat och frakt och sen får iskall mat, då ger dom tillbaka en kupongkod på hela beloppet och det kan röra sig om flera hundra, så kan man använda den nästa gång för att få gratis mat.

Jag försöker dock aldrig fuska, det lär dom komma på med tiden utan jag rapporterar bara det när jag fått riktigt kall mat.

Jag lagar all mat själv. Då är man garanterad varm mat alltid och slipper riskera att hamna hos fogden pga matkrediter.
Citera
2025-04-23, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Jag lagar all mat själv. Då är man garanterad varm mat alltid och slipper riskera att hamna hos fogden pga matkrediter.

Som sagt, handlar inte på kredit, men jag tar gärna gratis mat även om den är kall. Saker som hamburgermeal där pommes ingår blir jävligt tråkiga att äta om de är kalla och sladdriga, men pizza funkar bra att äta kall och går även fint att värma upp om man vill ha den varm.

Så jag ser det nästan som en fördel att få kall pizza då jag gillar gratis pizza
Citera
2025-04-23, 15:59
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund

Fast man betalar så pass mycket för att få maten levererad att det inte är värt det. Även om man äter gratis typ 50% av gångerna blir det ändå samma sak som att köpa direkt från restaurangen samma antal gånger. Hämtar man sin pizza direkt från pizzerian behöver man dessutom inte oroa sig för att ett underbetalt matbud har äcklat sig med maten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in