2025-04-28, 23:17
Medlem
Någon som vet vart personen ifråga blev gripen? Likaså vart överfallet skedde?
Citera
2025-04-28, 23:21
Medlem
Fortfarande helikopter som just nu cirkulerar över gullänget.
Citera
2025-04-28, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomenvisst8585

Personen greps vid Gnistan (uppger flera personer på Facebook) Kvinnan misshandlades i nordvästra delen av Övik står det på Öa, alltså i Gullänget.
Senast redigerad av Ollonfisk 2025-04-28 kl. 23:33.
Citera
2025-04-28, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonfisk
Personen greps vid Gnistan (uppger flera personer på Facebook) Kvinnan misshandlades i nordvästra delen av Övik står det på Öa, alltså i Gullänget.

Nu kan jag läsa ÖA själv och har gjort det många år, och det jag lärt mig av det är att oftast stämmer det inte. Men absolut tror jag på nordvästra delarna, men nordvästra kan vara mer än gullänget, menas det nordvästra delarna av centrum så hamnar vi vid sjukhuset/överstan, solgårdsgatan, m,m vill mer ha någon som sett det själv och kan säga till 100%. Sen gäller samma sak vad folk skriver på fb. Allt på fb är inte sant. Som den andra som skrev att helikoptern snurrar där än, dock har den stått på backen då i någon timme och lyfte från örnen för ca 30min sen.
Citera
2025-04-28, 23:53
Medlem
https://www.sverigesradio.se/artikel...helikopterjakt
Citera
2025-04-29, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomenvisst8585

Tre polisbilar sladdade in på gnistan och grep en svart man
Citera
2025-04-29, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vithest
Tre polisbilar sladdade in på gnistan och grep en svart man

Vilket tyder på att det inte hör ihop med de andra överfallen.
Citera
2025-04-29, 09:11
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalia83
https://www.sverigesradio.se/artikel...helikopterjakt
Jaha? Svårt att citera lite från länken eller?

Man ska inte behöva trycka på länkar för att förstå vad det handlar om.
Citera
2025-04-29, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BouncingSouls
Vilket tyder på att det inte hör ihop med de andra överfallen.

Jag kan ha sett fel också, han kan ha varit vit, men han hade helsvarta kläder samt luva så svårt att se hudfärg. Var ca 50-60 meter ifrån allt då det hände
Citera
2025-04-29, 09:18
Medlem
Från ÖA:
"Överfallet under måndagen var det fjärde på två veckor. Polisen har arbetat intensivt med fallen och under måndagen kopplades även polis från Boden in som med polishelikopter assisterade vid gripandet av mannen.

Mannen ska ha uppträtt hotfullt mot flera personer i området.

Efter beslut av åklagare sitter nu mannen anhållen.

– Jag är ganska säker på att den person som vi har frihetsberövad är skyldig till samtliga överfall den senaste tiden, säger Dick Danielsson, polischef i Örnsköldsvik."

Tänker att det inte borde vara svårt att koppla honom till överfallen då de som blivit attackerade sett honom på nära håll
Citera
2025-04-29, 09:35
Medlem
PeterMangss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av higherlife
Em*l j*nss*n
Är ett namn jag tänker på. brukar vara inneboende/hälsa på i samma område rätt över gatan som överfallen skedde. Då han lider av empatisk störning mest troligt. Men vet inte 100% om det är han. Ska in på polisen då jag orkar
Em*l är fan en av dom snällaste personerna och att du skriver sådär betyder att du verkligen inte känner karln.. Att hänga ut en person sådär pga att du har en magkänsla är fan inte schysst, om någon lider av en empatisk störning så är det ju du!
Citera
2025-04-29, 10:35
Citat:
Ursprungligen postat av Hawkeye71
Från ÖA:
"Överfallet under måndagen var det fjärde på två veckor. Polisen har arbetat intensivt med fallen och under måndagen kopplades även polis från Boden in som med polishelikopter assisterade vid gripandet av mannen.

Mannen ska ha uppträtt hotfullt mot flera personer i området.

Efter beslut av åklagare sitter nu mannen anhållen.

– Jag är ganska säker på att den person som vi har frihetsberövad är skyldig till samtliga överfall den senaste tiden, säger Dick Danielsson, polischef i Örnsköldsvik."

Tänker att det inte borde vara svårt att koppla honom till överfallen då de som blivit attackerade sett honom på nära håll

Lär nog finnas DNA bevis på mannen om han själv har skador på händer, knogar.
Torde ju vara en psykiskt sjuk person som gjort detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in