2025-02-18, 22:23
Ja! Dundersuccen som stavas Marvel Rivals och vilket alltså är världens näst största f2p succe i världshistorien har nu alltså fått sparken.

Helt förståeligt enligt mig. Spelet är gjort som kartongsbitar och saknar någonting man kan kalla "själ" eller "spelglädje". Men absolut har man inte kunnat undvika succeen.
Jag är personligen bara glad att pengar ändå inte är ALLT för engångsskull. Helt förståeligt varför detta teamet är nedlagt och blivit varslade.
Maken på sämre spel får man leta efter...

Vad tycker du? Spelar du Marvel Rivals?
Många lär nog gråta på Twitch framöver till varför denna framgång och "glädje" för dessa pest influencers nu lär alltså förändras radikalt framöver. Ack sån succe, ack.

https://www.gamereactor.se/netease-k...ivals-1488043/
Citera
2025-02-18, 22:55
Medlem
Spelet är ju färdigt så handlar säker barna om att få ner kostnaden på anställda.
Citera
2025-02-18, 23:54
Citat:
Ursprungligen postat av SamDumpty
Spelet är ju färdigt så handlar säker barna om att få ner kostnaden på anställda.
Nej, enligt rykten så hade kina en kommunistisk inställning och spelet överträffade jämlikheten över förväntan med alla platta karaktärer, enligt rykten alltså. Det förekommer i hz.db och archieve.org/database
Citera
2025-04-22, 10:24
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzang93
Nej, enligt rykten så hade kina en kommunistisk inställning och spelet överträffade jämlikheten över förväntan med alla platta karaktärer, enligt rykten alltså. Det förekommer i hz.db och archieve.org/database
Oj, så fel du hade…
Citera
2025-04-22, 11:25
Medlem
Judgments avatar
MARVEL RIVALS - Stora officiella diskussionstråden!

Hej alla Flashbackare!

Eftersom det verkar som att ingen annan har startat en tråd om Marvel Rivals än, så tar jag initiativet. Spelet har varit ute ett tag nu – vad tycker ni om det? Är det en hit eller en flopp enligt er? Här är platsen att dela åsikter, tips, klagomål och teorier.

---

Diskussionsunderlag:

1. Allmän spelupplevelse

- Har ni kört mycket? Gillar ni konceptet med en Marvel-hero-shooter?
- Hur jämför det sig med andra hero-shooters som Overwatch?
- Är spelet roligare i lag med kompisar eller funkar solo-queue?

2. Meta & balans

- Vilka karaktärer är S-tier respektive F-tier just nu? (Skapa gärna era egna tierlists!)
- Finns det några ”broken” kombinationer eller strategier?
- Vilka karaktärer behöver buffs/nerfs enligt er?

3. Ranked & competitive

- Spelar ni ranked? Vilken rank har ni nått?
- Hur upplever ni matchmakingen? (Är den skev eller ok?)
- Vilka är de största problemen med ranked-lobbys just nu?

4. Framtiden & önskelistor

- Vilka nya karaktärer vill ni se? (T.ex. Deadpool, Gambit, Daredevil?)
- Saknas det viktiga gamemodes eller banor?
- Hur kan spelet förbättras enligt er?

5. Buggar, tekniska problem & utvecklarkommunikation

- Har ni stött på irriterande buggar eller serverproblem?
- Tycker ni att utvecklarna lyssnar på communityn?

---

Själv har jag säkert runt 100 timmar spelat. Spelar i princip bara Black Widow och Hawkeye, men flexar Thor eller Cloak&Dagger ifall vanguard eller strategist behövs.

Tycker devs har gjort ett riktigt bra jobb med spelet hittills och de lyssnar verkligen på spelarna, ibland lite för mycket (tänker på att de inte resettade ranksen efter första säsongen, vilket spelarna trodde var något bra, men bevisade sig vara katastrof). Rapporterar man en bug så åtgärdar dom det oerhört snabbt.

Det enda jag kan klaga på är väl den uppenbara matchmakingen som placerar dig i antingen ”winning queue” där ens lag totalt kör över motståndarna pga orättvis matchmaking eller i ”losers queue” där det då är tvärtom att ditt lag är de som blir överkörda. Det spekuleras om EOMM (Engagement Optimization Matchmaking) istället för SBMM (Skill Based Matchmaking).

Utöver detta så tycker jag att det är ett riktigt roligt spel om man kan acceptera att vissa matcher helt enkelt är omöjliga att vinna.

Låt höra vad ni tycker och har för åsikter!
Citera
2025-04-24, 08:19
Moderator
^Eazs avatar
Sammanfogade två trådar om samma spel.
/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem