Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2025-04-22, 14:21
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Vad slår hårdare: En shot vodka eller en shot öl?

Det är ju logiskt..
Vad slår hårdare - en shot vodka eller samma shot vodka i vatten?

Det är bara vattnet som försvinner. Den blir ju inte starkare än originalinnehållet.
Citera
2025-04-22, 14:28
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Vad slår hårdare - en shot vodka eller samma shot vodka i vatten?

Det är bara vattnet som försvinner. Den blir ju inte starkare än originalinnehållet.

Med koncentrerad alkohol absorberas alkoholen fortare och du blir full fortare. Samma sak gäller koffein. Hur tänker du nu?

En expresso piggar upp dig snabbare och slår hårdare än en vanlig kopp kaffe även om den totala koffeinhalten är den samma.

Citat:
Ursprungligen postat av Rovapan
Dummar du dig bara för att reta folk,eller är du på riktigt? Nästan alla dina trådstarter och inlägg är helt uppåt väggarna

Nu känns det nästan som Rumpnissarna har tagit sig in i min tråd.

Vad är fel med mitt påstående? En koffeintablett på 100mg slår hårdare än en kopp kaffe med 100mg koffein. Därför att koffeinhalten blir mer koncentrerad i magen och tas upp av kroppen fortare. Däremot kommer kroppen inte ta upp mer än 100mg koffein totalt. Tabletterna kommer få dig att krascha fortare medans koppen kaffe varar längre.
Senast redigerad av StoreSvarte 2025-04-22 kl. 14:35.
Citera
2025-04-22, 14:50
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Du kan få allt det där i andra former.

En monster innehåller:

koffein
Olika vitaminer
Taurin
Gingseng
Guarana
ev socker

Nu tror jag det är koffeinet och socker som står för det största effekten - de andra sakerna gör nog varken till eller ifrån på kort sikt.

Jag håller med om att det är uppfriskande med en Monster - särskilt när man är lite bakfull men det är nog som sagt koffeinet och vätskan som gör det = man får snabbt upp vätskebalansen med vatten, salter och mineraler.

Treo är ju det ultimata när man är bakis. Tar död på huvudvärken och innehåller koffein. Resten av ämnena i Monster är nog bara blaj som du skriver. Socker kan dessutom verka åt andra hållet efter en stund.
Citera
2025-04-22, 15:11
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Vad slår hårdare: En shot vodka eller en shot öl?

Det är ju logiskt..

En shot öl innehåller nog för lite öl för att det ska "slå" överhuvudtaget.

Men en fyra 40% och en korthylsa på 5% är ungefär lika mycket alkohol. Dricks dom lika fort och man nyligen har ätit blir antagligen skillnaden inte särskilt stor. På fastande mage blir det såklart större skillnad då.

Snabb hästmatte säger att på fastande mage blir shoten 11% procentig tillsammans med magsyran. medan ölen blir nästan 4%

Efter ett mål mat har man betydligt mer magsafter. Då pratar vi 1,5% mot typ 1,2% alkoholstyrka i magen.

Så om du inte tänker ta shoten på tom mage blir nog effektskillnaden så otroligt stor.

För övrigt tas Koffein likt alkhol primärt upp i tunntarmen. Så tom mage är bättre än shot om du vill ha snabb effekt. Eftersom att det verksamma preparaten kommer nå tunntarmen snabbare.
Senast redigerad av Newkie 2025-04-22 kl. 15:19.
Citera
2025-04-22, 20:58
Medlem
Bigpoxs avatar
Varför inte bara köpa energishots istället? Typ sådana som används före träning.
Citera
2025-04-23, 19:42
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigpox
Varför inte bara köpa energishots istället? Typ sådana som används före träning.

Jag tycker att Monster är mer uppiggande än dom energishots jag testat. Nu kommer jag inte koka monster varje dag. Utan det är bara ett experiment.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in