2025-04-22, 10:08
Medlem
Gsforums avatar
Hej jag tappade bort mobilen jag fick via skolan och blev återbetalnings skyldig, betalat av varje öre. nu är mobiltelefonen återfunnen och trots att jag betalat för telefonen så vägrar kommunen ta bort MDM Profilen, försökt bypassa med hjälp av 3utools , suttit i timmar men inte lyckats. Hjälp mig snälla, är inte alls taggad på att låta kommunen ha mer kontroll än mig själv över enheten. Enheten är inte icloud / appleid låst utan den enda begränsning som finns är den återkommande mdm profilen som ej går att ta bort och därav övervakas enheten.
Senast redigerad av Gsforum 2025-04-22 kl. 10:10.
Citera
2025-04-22, 11:04
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gsforum
Hej jag tappade bort mobilen jag fick via skolan och blev återbetalnings skyldig, betalat av varje öre. nu är mobiltelefonen återfunnen och trots att jag betalat för telefonen så vägrar kommunen ta bort MDM Profilen, försökt bypassa med hjälp av 3utools , suttit i timmar men inte lyckats. Hjälp mig snälla, är inte alls taggad på att låta kommunen ha mer kontroll än mig själv över enheten. Enheten är inte icloud / appleid låst utan den enda begränsning som finns är den återkommande mdm profilen som ej går att ta bort och därav övervakas enheten.

Lämna in mobilen och få pengarna tillbaka
Citera
2025-05-04, 02:41
Medlem
Gsforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Lämna in mobilen och få pengarna tillbaka

:/
Citera
2025-05-04, 11:10
Moderator
Protons avatar
IT-säkerhet --> Telefoner, surf- och läsplattor: felsökning och problem
/Moderator
Citera
2025-05-05, 12:07
Medlem
Citat:
:/
Han har ju rätt? Du har ju hittat mobilen nu. Menar du att de vägrar ta tillbaka den eller vadå?
Citera
2025-05-10, 13:25
Medlem
Gsforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Han har ju rätt? Du har ju hittat mobilen nu. Menar du att de vägrar ta tillbaka den eller vadå?

Exakt och jag orkar verkligen inte bråka med dom när de vinner i slutändan ändå… måste ju finnas ett sätt att kringå en simpel profil när det är min icloud och apple id?
Citera
2025-05-13, 13:08
Medlem
Citat:
Exakt och jag orkar verkligen inte bråka med dom när de vinner i slutändan ändå… måste ju finnas ett sätt att kringå en simpel profil när det är min icloud och apple id?
Om det är så simpelt kan du ju hitta lösningen själv. Trodde du själv att det skulle vara "simpelt" att i praktiken stjäla ett företags mobil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in