2025-04-22, 03:16
Medlem
Airwave92s avatar
Jag var på ett vandrarhem för några månader sedan och i hallen gick det jämt runt en kille fram och tillbaka som pratade med sig själv, lite sådär halvhögt.
Inte tillräckligt för ett vanligt samtal men räckte för att höra vissa ord eller meningar.

Jag lyckades prata med honom några fåtal gånger och då verkade han vanlig, men direkt på sekunden efter samtalet så återgår han till att snacka med sig själv och gå fram och tillbaka i hallarna och vid receptionen.

Nån som vet vad tillståndet heter? Är det schizofreni? Hade han psykos? Kanske nån sjukdom?
Citera
2025-04-22, 03:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Jag var på ett vandrarhem för några månader sedan och i hallen gick det jämt runt en kille fram och tillbaka som pratade med sig själv, lite sådär halvhögt.
Inte tillräckligt för ett vanligt samtal men räckte för att höra vissa ord eller meningar.

Jag lyckades prata med honom några fåtal gånger och då verkade han vanlig, men direkt på sekunden efter samtalet så återgår han till att snacka med sig själv och gå fram och tillbaka i hallarna och vid receptionen.

Nån som vet vad tillståndet heter? Är det schizofreni? Hade han psykos? Kanske nån sjukdom?
Ingen diagnos överhuvudtaget. Han är bara sig själv. Tänk dig, alla är inte olika. Alla är inte vad du tycker är ”vanlig”.

Alla pratar med sig själva, vissa mer vissa mindre.

Vad har du för diagnos som tycker att trans är ok?
Citera
2025-04-22, 03:26
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HJALPMIGSNABBT
Ingen diagnos överhuvudtaget. Han är bara sig själv. Tänk dig, alla är inte olika. Alla är inte vad du tycker är ”vanlig”.

Löjligt svar. Jag tycker förresten inte att trans är ok.
Citera
2025-04-22, 03:29
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:

Eller så var han personlighetsklyvd, det veet inte du
Citera
2025-04-22, 03:32
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Korrekt svar från mig din nolla.

Rannsaka dig själv istället för att försöka klanka ner på andra.

Hur klankar jag ner andra? Jag frågade bara vad tillståndet heter. Är du vänsterfeminist?
Citera
2025-04-22, 03:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Behöver inte vara någon speciell sjukdom. Jag menar vara i den omständigheten. Kan ju bli att man snackar med sig själv. Det mest vanliga dock vid psykisk sjukdom är just denna. Personer som bara går runt och runt. Pratar om de gör det mest för sig själva. Förr band man mest bara fast dom. Numera låter man dom gå runt. De skadar ju liksom ingen annan.
Citera
2025-04-22, 03:49
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Du är också normal.

Sluta hitta på diagnoser för att verka quirky eller unik din fitta
Jag hittar inte på några diagnoser, sätter inte hellr folk i fack.
Citera
2025-04-22, 05:26
Medlem
Det skulle ju kunna vara någon psykossjukdom likt schizofreni om han hör röster och därför pratade.
Citera
2025-04-22, 05:59
Medlem
Du säger att han gick fram och tillbaka, verkade det beteendet också udda? Får nästan uppfattningen att han vankande fram och tillbaka och upprepade något mantra.
Citera
2025-04-22, 07:31
Medlem
manfalangs avatar
Autokommunikation.

Att prata för sig själv förekommer också som ett symtom på flera psykiska störningar. Traumatiserade personer med dissociativa störningar pratar ibland för sig själva när de är ensamma.[5] Att prata med sig själv eller med en imaginär person är också vanligt vid demens.[6] Det kan också vara ett fullt friskt beteende att prata för sig själv, en metod att förbereda sig på samtal eller att få kontakt med sitt inre.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Autokommunikation
Citera
2025-04-22, 09:39
Medlem
pn222jws avatar
Psykotiskt lindrigt beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem