2025-04-22, 03:13
Medlem
Spud-boys avatar
Som rubriken - Vad GÖR dem till Homeopatiska Medicinal-Örter-- MEN CANNABIS, det får absolut inte förekomma??

Jag anser att det bara är en fråga om hur man doserar.. Att en mycket mycket låg dos Cannabis, ÄR EVEN en Homeopatisk Ört med Medicinala kvalitéer..

Har jag fel?? Jag menar, vi kan ju alla enas om att DET ÄR EN ÖRT, först och främst - SÅ, vad är skillnad på ÖRT OCH ÖRT???

Det är ju fan perverst vad dom håller på med...det är ju fan sjukt...NÅTT SOM VÄXER PÅ MODER NATUR!
Senast redigerad av Spud-boy 2025-04-22 kl. 03:15.
Citera
2025-04-22, 03:31
Medlem
zombie-nations avatar
Kanske menar du naturläkemedel.

Homeopati är rent vatten, en slags magi.
Citera
2025-04-22, 03:33
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Kanske menar du naturläkemedel.

Homeopati är rent vatten, en slags magi.

Homeopati är väl att man tar små mängder av något för att få olika hälso effekter?

T.ex. gifter. Eller något man är allergisk mot t.ex.
Citera
2025-04-22, 03:47
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Homeopati är väl att man tar små mängder av något för att få olika hälso effekter?

T.ex. gifter. Eller något man är allergisk mot t.ex.

Ja, man späder till det bara finns vatten kvar och anser att vattnet har minne.
Citera
2025-04-22, 04:04
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Ja, man späder till det bara finns vatten kvar och anser att vattnet har minne.
Vatten har minne det är bevisat men trodde lite skulle vara kvar av substansen?

Men det kanske är som du säger att man använder vattnets minne och inte är kvar, eller extremt lite.
Citera
2025-04-22, 04:06
Medlem
Spud-boys avatar
Jaha, jag trodde det var ett ord för växt-medicin - alltså varken isolerat, som Morfin, bara växter eller så...

Ok, då står jag tillrättavisad..
Citera
2025-04-22, 04:15
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spud-boy
Jaha, jag trodde det var ett ord för växt-medicin - alltså varken isolerat, som Morfin, bara växter eller så...

Ok, då står jag tillrättavisad..

Vad gäller cannabis så finns det medicinskt i flera länder. Men det kommer ej hända här. Det är något som gör att våra politiker vägrar saker som kan användas som droger samtidigt som de dricker sig packade på skattepengar och snortar kokain i riksdagshuset.
Citera
2025-04-22, 05:57
Medlem
One2Manys avatar
https://familycarehomeopathy.co.uk/p...-1m-homeopathy

Vad är det här då?
Citera
2025-04-22, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
https://familycarehomeopathy.co.uk/p...-1m-homeopathy

Vad är det här då?

Jag är ingen expert, men:
Homeopati innebär att man använder mycket små mängder för att stimulera kroppens egen läkning.
Grundtanken är att ett ämne som orsakar symtom hos en frisk person kan, i extremt utspädd form, behandla liknande symtom hos en sjuk person.

Vissa får ju psykoser av cannabis. Då tänker man att cannabis i utspädd form istället kan bota psykoser.

Så som jag förstår det är det du länkar till inte samma sak som medicinsk cannabis (om det är de du vill komma fram till?) då det är så extremt utspätt, såpass att du hade passerat ett drogtest utan problem.

Svårt att hitta källor om det faktiskt fungerar, hittade en "success studie" efter en snabb googling.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37903591/

Citat:
Case history: A 51-year-old female patient presenting with diffuse pain and sleep disorder was diagnosed with FM using the relevant American College of Rheumatology criteria. She reported having 18 tender points, a pain score (visual analog scale, VAS) of 9.0, and a well-being VAS of 5.0. She was prescribed Cannabis sativa 6 cH, five drops sublingually thrice a day.

Results: After 2 months, she returned asymptomatic, with 0 tender points, pain VAS of 0, and well-being VAS of 9.0. The Modified Naranjo Criteria for Homeopathy score was equal to +9, suggesting the clinical outcome was causally attributable to the medicine prescribed.
Senast redigerad av firmahasten 2025-04-22 kl. 06:55.
Citera
2025-04-22, 06:57
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Jag är ingen expert, men:
Homeopati innebär att man använder mycket små mängder för att stimulera kroppens egen läkning.
Grundtanken är att ett ämne som orsakar symtom hos en frisk person kan, i extremt utspädd form, behandla liknande symtom hos en sjuk person.

Vissa får ju psykoser av cannabis. Då tänker man att cannabis i utspädd form istället kan bota psykoser.

Så som jag förstår det är det du länkar till inte samma sak som medicinsk cannabis (om det är de du vill komma fram till?) då det är så extremt utspätt, såpass att du hade passerat ett drogtest utan problem.

Svårt att hitta källor om det faktiskt fungerar, hittade en "success studie" efter en snabb googling.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37903591/

Jag är väl införstådd med vad homeopatiska preparat är. De innehåller inga spår av ämnet som spätts ut i vatten.

Således används "cannabis" inom homeopati, TS är en idiot som inte förstår ämnet.
Citera
2025-04-22, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Jag är väl införstådd med vad homeopatiska preparat är. De innehåller inga spår av ämnet som spätts ut i vatten.

Således används "cannabis" inom homeopati, TS är en idiot som inte förstår ämnet.

Jaha det var det som var din poäng, my bad.

Vet du fler områden där homoepatisk cannabis har fungerat?
Skummade studien jag länkade och blev faktiskt lite chockad, trodde inte det var så effektivt.

6ch är då utspätt 1:100, 6ggr om?
Citera
2025-04-22, 07:02
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Jaha det var det som var din poäng, my bad.

Vet du fler områden där homoepatisk cannabis har fungerat?
Skummade studien jag länkade och blev faktiskt lite chockad, trodde inte det var så effektivt.

Ingen aning, min morsa hade dill på det där när jag var ung. Hört både det ena och det andra, rena mirakelkurer. Men om det verkligen ägt rum eller skulle hålla i en vetenskaplig studie, det vette fåglarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in