Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-22, 02:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Jo men så är det. Kvinnor kommer bli missnöjda för män kan just inte. Läsa hennes tanker och därmed göra rätt från start. Det kommer ju även det vara mannens fel.
Citera
2025-04-22, 02:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Kvinnor tycks vara i sitt rätta element när de får klaga. De verkar få ut någon slags njutning av det fast de på ytan låtsas vara irriterade. En äkta kvinnoklagan ska helst vara helt poänglös och omöjlig att bemöta. Syftet ska bara vara att förstöra stämningen.

Exempel på typiskt kvinnoklag:

• Man har styrt upp en lång utflykt med familjen på sommaren och kör 30 mil. När man kört 15 mil kommer frugan plötsligt på att vi borde ha valt ett annat utflyktsmål istället. Jaha, vad ska jag göra åt det nu?
  • Man har styrt upp en heldag på en lördag/söndag med lite roliga aktiviteter. Allt verkar ha gått bra. Sedan när dagen är över får man plötsligt höra att hon var missnöjd med ditten och datten. Jaha, vad ska jag göra åt det nu?
  • Kvinnan ber en ”ta lite beslut” i en besvärlig fråga. Sedan oavsett vad man föreslår skjuter hon ned det. Det spelar ingen roll om man försöker vara lite manlig och säger ”nu gör vi så här”, hon börjar klaga förr eller senare ändå. Varför föreslog hon inte bara det hon ville från början?

Kvinnligt klagande verkar inte vara inriktat på att hitta lösningar. Det handlar mer om att ikläda sig en mysig offerkofta och skamma alla omkring sig med någon slags martyrmässig härskarteknik som inte ens går att bemöta. ”Buhu, dumma dig”.

Varför verkar kvinnor trivas med att klaga?

Det verkar ligga i många kvinnors uppgift att vara den som ska klaga över allt möjligt. Kanske beror detta på att de känner sig missnöjda med sin livssituation/lott här i livet.

Tyvärr är många kvinnor mästare på att skapa problem som överhuvudtaget inte existerar förutom i deras huvuden ☺️
Citera
2025-04-22, 03:09
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Kvinnor tycks vara i sitt rätta element när de får klaga. De verkar få ut någon slags njutning av det fast de på ytan låtsas vara irriterade. En äkta kvinnoklagan ska helst vara helt poänglös och omöjlig att bemöta. Syftet ska bara vara att förstöra stämningen.

Exempel på typiskt kvinnoklag:

• Man har styrt upp en lång utflykt med familjen på sommaren och kör 30 mil. När man kört 15 mil kommer frugan plötsligt på att vi borde ha valt ett annat utflyktsmål istället. Jaha, vad ska jag göra åt det nu?
  • Man har styrt upp en heldag på en lördag/söndag med lite roliga aktiviteter. Allt verkar ha gått bra. Sedan när dagen är över får man plötsligt höra att hon var missnöjd med ditten och datten. Jaha, vad ska jag göra åt det nu?
  • Kvinnan ber en ”ta lite beslut” i en besvärlig fråga. Sedan oavsett vad man föreslår skjuter hon ned det. Det spelar ingen roll om man försöker vara lite manlig och säger ”nu gör vi så här”, hon börjar klaga förr eller senare ändå. Varför föreslog hon inte bara det hon ville från början?

Kvinnligt klagande verkar inte vara inriktat på att hitta lösningar. Det handlar mer om att ikläda sig en mysig offerkofta och skamma alla omkring sig med någon slags martyrmässig härskarteknik som inte ens går att bemöta. ”Buhu, dumma dig”.

Det är alltså din observation. Jag skulle nog tro att män kan klaga lika mycket som kvinnor. Speciellt på flashback så tycker jag mig se många män som trivs med att starta klagotrådar. Det är tur att FB finns som en ventil.
Citera
2025-04-22, 03:15
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Det handlar om att de inte vill ta ansvar. Som man vet man att om något borde göras, så gör man det eller så gör man det inte och håller käften.
Mentalt svaga människor tar inte ansvar och tror de har rätten att skylla sin oförmåga till att ta ansvar på andra, som barn gör.

Tyvärr är våra svenska kärringar alldeles för bortskämda med snälla män som uppoffrar sig för dom. Sådant förstör en kvinnas naturliga läggning att underordna sig en beslutsam karl.
Citera
2025-04-22, 06:01
Medlem
GertBennys avatar
Jag tycker män och kvinnor klagar lika mycket, men en sak som jag stör mig när det kommer till kvinnor är att de verkligen ÄLSKAR att prata om andra människor. Det behöver inte vara elakt skvaller eller liknade, även fast det finns kvinnor som älskar sånt med, men kvinnor älskar verkligen att prata om andra. Då sinsemellan. Skvallra helt enkelt. Eller om hur saker ser ut, typ färger, gardiner, kläder och så vidare och vad som passar vart och inte. Eller om det är rea någonstans.
Citera
2025-04-22, 06:04
Medlem
KjellKjellborns avatar
Uppmärksamhet, synas, känna sig hörd och ”viktig”. Det är allt som de lever för.
Citera
2025-04-22, 08:52
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
En annan klassiker som kvinnor ofta gör är att klaga på vad döda personer har gjort eller inte gjort medan dem levde.

Kan det bli mer meningslöst? Åtminstone slipper de döda höra klagan, däremot måste vi andra göra det.
Citera
2025-04-22, 09:04
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Kvinnor är ofta fysiskt och mentalt svagare än män. Då krävs det att du som man sätter gränser, inte tolerar en massa skit och säger till på skarpen. Sluta huka dig för kvinnor. DU är man. DU bestämmer. Om folk inte gillar dig så kan de dra!
Du började så rätt, sedan gick du vilse.

Kvinnor är ofta fysiskt och mentalt svagare än män.

Därför kan de inte själv göra något. De måste få män att göra de saker de vill få gjort. Att klaga är ett effektivt sätt för kvinnor att få något gjort.

PÅ samma sätt som att prata skit om människor bakom ryggen är enda sättet för kvinnor att vara aggressiva.
Citera
2025-04-22, 09:07
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Jag tycker män och kvinnor klagar lika mycket, men en sak som jag stör mig när det kommer till kvinnor är att de verkligen ÄLSKAR att prata om andra människor. Det behöver inte vara elakt skvaller eller liknade, även fast det finns kvinnor som älskar sånt med, men kvinnor älskar verkligen att prata om andra. Då sinsemellan. Skvallra helt enkelt. Eller om hur saker ser ut, typ färger, gardiner, kläder och så vidare och vad som passar vart och inte. Eller om det är rea någonstans.
Den största uppmätta skillnaden mellan könen är att män är mer intresserade av saker och kvinnor av människor. Tex manifesterade i ytterligheterna ingenjörer och sjuksköterskor.
Citera
2025-04-22, 09:14
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

Kvinnor har överlag högre neurotisk läggning än män. Den typen av oro som är självförstärkande. Små problem blir förstorade och tappar proportioner , större fallenhet att uppfinna problem som inte finns osv osv . Inte alla kvinnor har insikten att de fabulerar utifrån ogrundad rädsla och riskerar att stanna i utvecklingen, samt bli en belastning för sin partner (Eller vänner) som ser saker ur ett helt annat perspektiv.
Senast redigerad av Upplyften 2025-04-22 kl. 09:17.
Citera
2025-04-22, 09:26
Medlem
Kvinnor känner sig nog (åtminstone ibland) mindre mäktiga än män. Kanske för de har varit förtryckta eller något biologiskt. Kvinnor är ofta åtminstone fysiskt svagare, så vid en direkt fysisk konflikt är de i underläge...

Genom att klaga kan de dock "utöva makt" eller åtminstone kompensera för något de ser som en diskrepans. Typ någon annan fattar besluten men de kan åtminstone klaga på att de tycker det är fel. Detta blir ibland överdrivet och vad funkar då? Logik?

Din fru gör kanske så men inte alla kvinnor alltid... Dessutom klagar män också en del...
Citera
2025-04-22, 09:27
Medlem
Kvinnor vill bestämma, men aldrig ta ansvar för konsekvenserna. Precis som barn. Kvinnor är stora barn.

Därför klagar de, för de fick antingen inte bestämma allt, eller så blev inte resultatet det de hoppades, och deras känslor blev missnöjda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in