2025-04-21, 22:43
Medlem
ngon som vet vad Lea Bank r? ligger p smlistan noterades i Jan 25 och delar ut nstan 13%
Citera
2025-04-21, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde88
ngon som vet vad Lea Bank r? ligger p smlistan noterades i Jan 25 och delar ut nstan 13%
Frn brjan en norsk nischbank som var noterad i Norge, men de skaffade svenskt banktillstnd och bytte listning till First North Stockholm. Norge r ju bara knda fr olja och lax s jag antar det r lttare att locka intresse frn investerare om man r noterad i Sverige (en annan norsk nischbank, Morrow Bank, r p vg att gra samma sak).

De erbjuder blankoln och sparkonton till privatpersoner i Sverige, Norge, Finland och (tydligen nr jag kollade nu) i Spanien. Knner mest till dem genom deras sparkonto dr de tidigare i perioder hade bland de hgsta rntorna. Har dock ingen koll p deras finansiella siffror, men som alltid med mindre nischbanker s brukar de ju ka p ngon smll frr eller senare s man ska nog inte rkna med att det r ngon stabil utdelningsaktie...

Uppenbarligen har kursen drivits upp nu av den kommande utdelningen nr folk sorterat bolag efter de med hgsta DA:n i tron att det finns gratispengar att hmta (vilket det ju fanns ocks om man kpte i tid och nyttjade kursuppgngen, men nu r man nog lite sent ute misstnker jag fr aktien har ju gtt 30 %+ p ett par mnader sen frslaget om utdelning presenterades). Tippar att aktien kommer tappa mer n vad utdelningen r p efter X-dagen....
Citera
2025-05-04, 20:20
Medlem
Har ngon ppnat sparkonto hos dom? Erfarenhet?
Citera
2025-05-04, 20:38
Medlem
AppleIntelligences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdstation
Har ngon ppnat sparkonto hos dom? Erfarenhet?

https://www.flashback.org/sok/?t=938...25-05-04&so=pd
Citera
2025-05-09, 17:19
Medlem
Lea Bank finns i min portflj, den utgr i skrivande stund 13.3% av portfljen med ett gav p 11.15kr.

Jag invntar en saftig utdelning och kommer med strsta sannolikhet behlla alla aktier efter x dagen, dock tror jag att utdelningen kommer delas upp och terinvesteras i Lea Bank samt ett par andra bolag i min portflj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in