Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-31, 15:01
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Som sagt det finns hur många som helst berättelser och filmer om hur demoner tar över människor för att skapa ondska.. Men varför gör bara de onda detta, varför skulle inte det goda kunna ta över människor för att skapa goda saker? Tänk er ett scenario där en satanist präst försöker fördriva en ängel från en människa. Det vore om inte annat ett intressant film scenario?
För att det är sagor!
Tänk om tomten eller påskharen tog över nåns kropp?
Vilken film det hade blivit!
Eller Pippi Långstrump i Benjamin Ingrossos kropp, vilken film det hade blivit.

Nu har du fått bra tips från coachen, sätt igång och skapa film som kommer ta dig till Hollywood!
Citera
2025-06-01, 01:51
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
För att det är sagor!
Tänk om tomten eller påskharen tog över nåns kropp?
Vilken film det hade blivit!
Eller Pippi Långstrump i Benjamin Ingrossos kropp, vilken film det hade blivit.

Nu har du fått bra tips från coachen, sätt igång och skapa film som kommer ta dig till Hollywood!
Sagor? Kan du förklara de största av dessa fallen?

"Det finns inget officiellt globalt register, men några uppskattningar:

📈 Några exempel:
Fader Gabriele Amorth (mest kända exorcisten, verksam i Rom, dog 2016) hävdade att han utförde över 70 000 exorcismer under sin livstid.
🔹 Dock menade han att många var korta böner – inte alltid "fulla" exorcismer.

Enligt Vatikanens utbildningsprogram (särskilt efter 1999 och 2004) har antalet exorcister ökat globalt – särskilt i Afrika, Latinamerika och Italien.

En italiensk katolsk organisation uppskattade att det i början av 2020-talet utfördes flera tusen exorcismer per år bara i Italien."

Kan du bevisa motsatsen? Kan jag bevisa att det är sant - Nej.
Citera
2025-06-04, 20:20
Medlem
psaks avatar
Det är ju en rätt intressant fråga som jag aldrig tänkt på, trots att jag alltid kittlats av det paranormala.

För att se det realistiskt så kan väl besatthetsmyten komma sig dels av 'blåkulla'-faktorn - det gick att lura i folk alla möjliga sagor förr. Folk trodde på överheter, precis som numera pga lathet istället för att tänka ordentligt efter själva och allt vad det nu är.
Epilepsi, hysteri och liknande tillstånd kan ju också ligga bakom, samt kanske ryktesspridning för att få folk att inte bete sig dåraktigt, som en jante-grej (ska folk tro att du har en djävul i dig!)

Änglalika mirakel, är det många utöver Jesus som sägs ha utfört sådana, om vi nu talar övernaturligt? Inga stora massor. Det verkar uppenbarligen inte ha gjort sig lika bra som berättelse. Om många präster är besatta av änglar så tycks det inte vara lika spännande som skräckfilmernas besatta.
Citera
2025-06-07, 16:03
Medlem
Varför komma med förslaget ?
Verkar inte gå bra med en sak inom religion endå.
Man får inte direkt en presentation.
Uppfattar inte att de gillar människor heller.
Citera
2025-06-11, 09:09
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Religion är gamla sanningar om olika stora änglar som levde länge sedan med människor gör fortfarande idag. Änglar är svåra för dom har levt många olika människor liv.
Demoner är fallna änglar som vill ha samma "rätt" leva som andra "goda" änglar.
Änglar tar över människor för att leva vara med i livet ger hjälp och vägledningar.
Citera
2025-06-11, 15:31
Medlem
EnkeliSotilass avatar
En del demoner hamnar fel hos människor skapar problem. Vill styra och ställa. Änglarna uppgift är plocka bort dom gömma dom nån annanstans där ingen vet. Secret
Citera
2025-06-17, 18:44
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Det har hänt att en ny ängel försöker ta över en ny människa kontrollera andra mindre änglar brukar bli krig skapar osämja därför är det viktigt vara jordad och inte flyga. Inte vara öppen.
Citera
2025-06-17, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnkeliSotilas
Det har hänt att en ny ängel försöker ta över en ny människa kontrollera andra mindre änglar brukar bli krig skapar osämja därför är det viktigt vara jordad och inte flyga. Inte vara öppen.

Nej de passar på direkt såg jag.
Men mer att energin blir fulare och fulare för varje månad.
Sen att energin är extremt ful då blir man förbannad.
Ingen vill ha kontakt med en fuling varje dag?
Enkel matematik.

Sen att de passar på varje minut med sina fantasier det förstår inte en präst ens..
Citera
2025-06-22, 14:51
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Nej de passar på direkt såg jag.
Men mer att energin blir fulare och fulare för varje månad.
Sen att energin är extremt ful då blir man förbannad.
Ingen vill ha kontakt med en fuling varje dag?
Enkel matematik.

Sen att de passar på varje minut med sina fantasier det förstår inte en präst ens..
Nej. Bara tillfälligt finns mer energi hämta. Jag är alltid vit när jag är arg lite kraftfullare påverkan omgivningen ,undviker bli arg blir j-vla röra annars.
Energin måste alltid ta hand om
Citera
2025-06-22, 15:51
Medlem
Citat:
Nej. Bara tillfälligt finns mer energi hämta. Jag är alltid vit när jag är arg lite kraftfullare påverkan omgivningen ,undviker bli arg blir j-vla röra annars.
Energin måste alltid ta hand om

Nej men hela midsommar gick ut på det vanliga.
Sen dras de till machosism.
De låtsas dra ut bitar ur hjärnan och allt möjligt snusk.
Lycka till till era barn säger jag.
Psykfall är de allihopa.
Citera
2025-06-22, 16:02
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Nej men hela midsommar gick ut på det vanliga.
Sen dras de till machosism.
De låtsas dra ut bitar ur hjärnan och allt möjligt snusk.
Lycka till till era barn säger jag.
Psykfall är de allihopa.
Gott skratt! Trevliga änglar du har vill ha livet fullt ut så det passar till alla ljus varelser med olika känslor attityder. Inte lätt vara offer man gör som smaken vill. Vart tog respekten vägen? Dom är svåra speciella. Ta livet med ro!
Citera
2025-06-22, 16:06
Medlem
Citat:
Gott skratt! Trevliga änglar du har vill ha livet fullt ut så det passar till alla ljus varelser med olika känslor attityder. Inte lätt vara offer man gör som smaken vill. Vart tog respekten vägen? Dom är svåra speciella. Ta livet med ro!

Nej de leker smarta de fattar väl att energin är inte en riktig energi.

Det är som att ta 100 tvapparater mot en myra.
Så förklara det för dina barn att de där "speciella som du har valt" är så groteskt överdrivna.

Och att den enda som vill ha kontakt varje år är de?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in