Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-23, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
Din röda tråd haltar.
Jag var en av de som anmälde till Socialstyrelsen då de var ansvariga på den tiden.
Jag gjorde både JO och JK anmälan samt gjorde så mycket väsen av mig på min arbetsplats där jag satt som enhetschef i Skåne. Samtidigt som jag har aktiv politiker i SD.

Vet du vad som blev resultatet? Inte ett skit hände.
Det var jag och BJÖRN SÖDER som skrek högst när Region Skåne började med fri tandvård åt papperslösa. Inte ett skit hände.

Däremot fick jag plötsligt inte längre vara med i Transports akassa eller fack. Samt jag blev plötsligt en "jobbig person" med samarbets svårigheter på jobbet pga mina åsikter och att jag vägrade vara tyst.

Så frågan är vad har du själv gjort för att protestera mot att invandrarna tagit över Sverige nu sedan minst 20 år tillbaka?

Idag kanske det blir en notis i tidningen och någon SD politiker säger de skall bli hårdare och granska mera. Men det händer inget ändå.
Därför tröttnar man på skiten och inser det går inte förändra samtidigt som majoriteten av de egna vita svenskarna tycker man är en rasist.
Då var det bättre göra som jag och bara lämna skiten.

Men kul se nu när fler och fler larm rapporter kommer. Känns lite som man fått upprättelse för att de trots svenskarna vägrade tro på mig/oss på 1990 talet.

Nu har nu muslimen i landets alla myndigheter och politiska partier. Polisen har de redan tagit över och pengarna töms allt snabbare från landet. Njut nu för helvete...
Eftersom jag inte lever i skräck över invandringen har jag inte gjort ett skit. Jag har engagerat mig i frågor som varit viktiga för mig.
Citera
2025-04-23, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Eftersom jag inte lever i skräck över invandringen har jag inte gjort ett skit. Jag har engagerat mig i frågor som varit viktiga för mig.

Fram tills den dagen du skadar dig och behöver assistans och cashen är slut rövhjärna.
Citera
2025-04-23, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Fram tills den dagen du skadar dig och behöver assistans och cashen är slut rövhjärna.
Ungefär som med försämrade villkor för sjuka?
Citera
2025-04-23, 21:17
Medlem
ceyifam2s avatar
Jaha. Solen gick upp idag också. Hur kan detta vara förvånande?

Det är verkligen för jävligt hur borgarnas idealism har fått köra över realismen; oavsett om allt som kan gå åt helvete när något privatiseras sedan går åt helvete, och med moms på laxen, så ska företagens rätt att sko sig på skattebetalarna prioriteras högre än att sätta dit skojarna som plundrar välfärden och kör samhällstilliten i botten.

Grattis Carl Bildt, Anne Wibble, Per Westerberg, Bo Lundgren, Birgit Friggebo, Fredrik Reinfeldt, Ulf Kristersson, Maud Olofsson, Lars Leijonborg, Anders Borg, Annie Lööf, har jag glömt någon? Ni måste verkligen jubla nu, när ni fått Sverige precis dit ni önskade.

Idealistiska politiker kan vara bland de mest skadliga som finns, tyvärr.
Citera
2025-04-23, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Tror det beror på att vi har för lite fritidsgårdar och socioekonomiska faktorer
Det beror på att Moderaterna hoppas att fuskarna ska fortsätta berika dem genom mutor, eller lobbying.
Citera
2025-04-23, 22:16
Varför är araber sådana avskum? Är det bara deras kultur eller kan deras tendens till inavel bidra till deras parasiterande leverne?
Citera
2025-04-23, 22:38
Medlem
svidiskesvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Svenskar har valt detta frivilligt . Köpt är köpt
Svenskar som aktivt valt detta, den har ingen rätt att kalla sig Svensk.
Och om något är köpt?
Då borde ägaren ha rätt att göra vad den vill med sin köpta produkt.
Borde väl finnas ett gäng oljecisterner i våra hamnar där man kan samla denna unika tillgång på förnybar energi. Typ naturgas.
För skräp innehåller iallfall lite energi och dumt att låta den gå förlorad.
Kanske är det där vinsten som kommer på sikt ligger?
Citera
2025-04-23, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Pelle
Detta är helt fasansfullt.
Man har stäng ner sjukhus och sparat in på stort sett allt, till och med gatusopning, för att ha råd att försörja sopberget. dom som dessutom skräpar ner,
sen vi tog in folk från länder utan sophantering ligger det sopor i varenda dike i hela stan.

Sen läser man samtidigt idag om Våldtäker på Ålderdomshem.
Nåt man knappt hört talas om innan inflödet

Jag HATAR sverige numera. Hur fan kunde man tillåta detta ske, med eyes wide open, alla tecknen fanns ju där tidig
Nu har försäkringskassan fullständigt TÖMTS. Av folk som dessutom hatar svennar och inte är blyga att visa det

Helt makalöst, vi är så rövknullade, ett Skitland med oändligt många skitmänniskor numera tyvärr.
Citera
2025-04-23, 23:01
Medlem
svidiskesvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Nu drar du nog många över en kam🙂
Men när du gör det så är det ok.
Eller räcker det med att inkludera sig själv i gruppen som dras över en kam?
Och då blir det ok.
Citera
2025-04-23, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svidiskesvensson
Men när du gör det så är det ok.
Eller räcker det med att inkludera sig själv i gruppen som dras över en kam?
Och då blir det ok.

Förstår dig inte riktigt så vi missförstår nog varann. På vilket sätt drar jag alla över en kam?
Citera
2025-04-23, 23:36
Medlem
svidiskesvenssons avatar
Citat:
Förstår dig inte riktigt så vi missförstår nog varann. På vilket sätt drar jag alla över en kam?
Som sagt..vi är lättlurade. Tror dock att många har ok utb
Citera
2025-04-24, 00:07
Medlem
LittleFishs avatar
Åter igen. Detta är bara ett av många exempel på att en korporativ välfärdsstat fungerar bara i ett etniskt homogent land med klassiskt västerländska värderingar.

Det går inte att ha detta system längre och det ter sig mer och mer uppenbart för varje år som går.
Sverige står inför ett vägskäl. Antingen avvecklar man välfärdsstaten och blir mer anarkokapitalistisk eller så får vi en statlig ekonomisk implosion.

Korruptionen växer exponentiellt och det finns aldrig någonsin några påföljder för något i Sverige.

Förtroendet sjunker som en sten för rättsväsende och staten som helhet. Dags att vakna och skvätta kallt vatten i sitt likbleka ansikte och inse att det inte längre står 1985 i kalendern. Men det är väl för mycket att begära. "Nytt kök att renovera".

Svenskens obefintliga självbevarelsedrift kommer det forskas om om 100 år. Titeln kommer lyda något i stil med: "Hur man raserar ett land utan att medborgarna ens brydde sig".
Senast redigerad av LittleFish 2025-04-24 kl. 00:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in