Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-25, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
I tidningarna står det att det var den som utpressades som dömdes i finlandsfallet.
Om denna "Ise" skriver de så här:

"Så sent som i november 2023 dömdes han till drygt två års fängelse. Av domen framgår att han har nära koppling till det ökända kriminella nätverket Dödspatrullen som har kopplats till ett flertal mord."

Så antar det straffet gällde vapenbrottet på hans hemadress:
Det stämmer. Det var Ali (och en till) som dömdes i B 5315-23. Det framgår för övrigt av domen att husrannsakan på Pippi Långstrumps väg gjordes pga av händelser i Finland.

Den andra personen som dömdes är skriven på annan adress i Bromma och någon kvinna eller barn med det efternamnet finns inte i Strängnäs, eller syns i vart fall inte på Ratsit etc.
Citera
2025-04-25, 14:24
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

Den andra personen som dömdes är skriven på annan adress i Bromma och någon kvinna eller barn med det efternamnet finns inte i Strängnäs, eller syns i vart fall inte på Ratsit etc.

Jag tror inte att BO är gift med mannen utan att media antagit att hon är "fru" utifrån att de har ett litet barn.

De är f ö nio stycken folkbokförda på Pippi-adressen, men det kanske fungerar när familjemedlemmar bor på anstalt..
Citera
2025-04-25, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Jag tror inte att BO är gift med mannen utan att media antagit att hon är "fru" utifrån att de har ett litet barn.

De är f ö nio stycken folkbokförda på Pippi-adressen, men det kanske fungerar när familjemedlemmar bor på anstalt..

Ali har 10 syskon… de två av hans likaledes dömda bröder, som är kända för mig, är ett resp två år yngre… Sedan bor det från och till även andra i lägenheten, tex han som dömdes med Ali.
Citera
2025-04-25, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RodneyPrice
Men alltså folk torskar ju laster hela tiden varje dag.. jag har aldrig hört talas om att TP ska stå för lasten om den blir tagen. Sen kan ju den här snubben tappat bort grejerna på något sätt som gör att skulden blir hans.. han kan ju snott dom också och sagt att de blivit taget..

men om ni såg personerna som används som TP kommer ni förstå att dom inte kommer betala en last under sin livstid..

Ja.. Å det är massa personer som har skulder, både riktiga skulder efter att de torskat på ett eller annat sätt, eller påhittade skulder bara för att gängen ska kunna tvinga dem att fortsätta arbeta för dem ”gratis”.. Men det spelar ingen roll hur knarket försvunnit för dem som äger det, om de torskat eller snott det, det ska ersättas.. Även om de ligger jäkligt pyrt till om det kommer fram att de snott det..

Å nej, det är få som har de ekonomiska resurserna att ersätta det ekonomiskt, därför tvingas de betala av på andra sätt, som genom sprängningar, morduppdrag eller människorov etc.
Citera
2025-04-26, 20:43
Medlem
Av de misstänkta som finns i min finska FUP (Ali är inte med där) är 4 associerade med DP och 2 från Malmö.

Därutöver är en är medborgare i Norge, en i Storbritannien, en från Kosovo, en från Ukraina, två från Serbien och 8 är medborgare i utomeuropeiska länder. En är statslös. Därutöver finns 9 finska medborgare, varav en med finskt namn. Ingen av dessa 24 kan hittas i Ratsit.
Citera
2025-04-26, 21:11
Medlem
Länkar till ett inlägg som kastar ljus över händelserna i Finland. En som förlorat en last och som sjunger rätt friskt är en av chaufförerna. Tror dock inte att han har någon svensk anknytning. Han värvades nere på balkan.

(FB) Tre från Dödspatrullen gripna misstänks för grovt narkotikabrot i Finland 2023-06-08
Citera
2025-04-27, 21:47
Medlem
Du har säkert inte fel i att det händer ... kanske är annat i gängmiljö men jag har många vänner som torskat med stora laster och har aldrig hört talas om att man skulle kräva nån random transportör på cash för partier han torskat. Samma om det gäller nån som sitter som stash (förutsatt att det inte är personen som är stash som sett till att partiet torskas genom att göra något klantigt).

När större partier köps in brukar ju ett antal personer gå ihop och riska.. att partier blir tagna ingår liksom i spelet jag har aldrig haft uppfattningen att man försöker gå på TP.

Men alla jag känner är vuxna och inte gängkopplade och känslan är ju att konsekvensanalyserna ofta lyser med sin frånvaro i dom kretsarna.

Kommer bli saftiga voltor för dom här herrarna ... och inget knark fick dom tillbaka. Lyckad operation på det hela taget.

Citat:
Ursprungligen postat av dalia83
Ja.. Å det är massa personer som har skulder, både riktiga skulder efter att de torskat på ett eller annat sätt, eller påhittade skulder bara för att gängen ska kunna tvinga dem att fortsätta arbeta för dem ”gratis”.. Men det spelar ingen roll hur knarket försvunnit för dem som äger det, om de torskat eller snott det, det ska ersättas.. Även om de ligger jäkligt pyrt till om det kommer fram att de snott det..

Å nej, det är få som har de ekonomiska resurserna att ersätta det ekonomiskt, därför tvingas de betala av på andra sätt, som genom sprängningar, morduppdrag eller människorov etc.
Citera
2025-04-27, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Det är ju absurt om man har någon som förvarar knarket åt en och polisen gör en razzia hos den som förvarar knarket. Det är ju knappast den som har knarkets fel. Det idioti tänk och hur i helvete ska en sådan person kunna ersätta ett sådant parti utan någon form av resurser.
Det är ju inte realistiskt tänk.
Det är väldigt få kriminella som kan täcka laster på miljonbelopp.

Skulle det vara jag som förvarar skiten åt någon, polisen kommer och gör razzia. Jag åker in på en massa år och sen kommer ägaren till partiet och kräver in partiet. Det är ju skrattretande. Då hade jag ju varit tvungen att mördae personen och alla som den personen skickar som ev är ett hot mot mig. Den personen sätter mig i en jävligt weird sits. Det är ju knappast mitt fel att polisen gör razzia och det finns ingen möjlighet till avbetalning hos vanlig kriminell då nästan alla lever på socialen då måste jag mörda den som hotar mig så jag inte dör själv. Ägaren måste ju ta sitt ansvar och räkna bort det i svinn annars sluta köp in produkter den inte klara av.
Alla företag har svinn och måste täcka upp det. Varför skulle knarkhandlare vara annorlunda?

Det är mycket möjligt att det du säger stämmer, jag har ingen som sagt men det är ju fortfarande otroligt korkat resonemang från deras sida.

Enda anledning jag skulle lägga skulden på en person som förvarar knark, det är ifall den personen dra till sig uppmärksamhet som gör att polisen gör razzia hos den personen.

Knark ska man förvara hos laglydiga människor och ha så lite med som möjligt. Kanske någon med mycket mark där man kan hämta knark utan att möts och man egentligen inte har någon kontakt. Man bara lämnar pengar och kanske information på ett annat ställe så att personen kan hämta utan man aldrig ses.
Ingen kontakt på data eller mobil.

Finns säkert dem som inte kräver ersättning, men alla knarkhandlare fungerar nog inte likadant och många är inte de vassaste knivarna i lådan, de är halvkorkade av olika orsaker och fattar dåliga beslut, dock så tror jag du har rätt i att det inte är jättevanligt med skulder. Ska "Ali" sitta och vara grinig och vänta i 10 år på att få driva in en skuld, nä, i de kretsarna har efter så lång tid mycket hänt, fler har torskat, andra dött osv och håller man låg profil och inte ringer "Alis"vänner blir man nog bortglömd i de flesta fallen
Citera
2025-04-27, 23:34
Medlem
Men alltså saken är ju den att personerna som är stash inte har nån aning om vad dom kommer får ta emot, dom har heller ingen aning om vad produkterna kostat att köpa in osv. Det brukar fungera så att man hittar nån semi grön snubbe/tjej, förklarar för dom att det är tvärlugnt, att risken är närmast noll, att förra stash sa upp sig för att flytta till Thailand och leva upp alla pengar han tjänat där... sen betalar man dom 30-50k i månaden för att stasha och sen skickar man dit en jävla massa knark o hoppas att dom inte torskar. Men det är inte så att man frågar stash för varenda ny produkt som ska in, dom har betalt för att ta emot produkter. Sen när dom torskar byter alla sina signal alias och hoppas att skiten inte skvätter åt deras håll och förhoppningsvis finns det någon ny jöns som står redo att stasha några månader innan dom torskar.

Men om man går tillbaka till den aktuella händelsen. Vet man att det är ett knarkparti som Polisen tagit?
Eller har han slarvat bort ett parti? Stulit ett parti? Blåst någon på ett parti?

Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Finns säkert dem som inte kräver ersättning, men alla knarkhandlare fungerar nog inte likadant och många är inte de vassaste knivarna i lådan, de är halvkorkade av olika orsaker och fattar dåliga beslut, dock så tror jag du har rätt i att det inte är jättevanligt med skulder. Ska "Ali" sitta och vara grinig och vänta i 10 år på att få driva in en skuld, nä, i de kretsarna har efter så lång tid mycket hänt, fler har torskat, andra dött osv och håller man låg profil och inte ringer "Alis"vänner blir man nog bortglömd i de flesta fallen
Citera
2025-04-29, 01:24
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Av de misstänkta som finns i min finska FUP (Ali är inte med där) är 4 associerade med DP och 2 från Malmö.

Därutöver är en är medborgare i Norge, en i Storbritannien, en från Kosovo, en från Ukraina, två från Serbien och 8 är medborgare i utomeuropeiska länder. En är statslös. Därutöver finns 9 finska medborgare, varav en med finskt namn. Ingen av dessa 24 kan hittas i Ratsit.

Finns det nån A.G där ?
Citera
2025-04-29, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wtfwtfwtfwtfwtfwtf
Finns det nån A.G där ?

Finns en finsk medborgare A.M.G
Citera
2025-04-29, 11:12
Medlem
Citat: