2025-04-21, 07:46
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Ja, frågan lyder - hur kommer det sig många gånger att när någon citerats så kommer citaten FÖRE själva ursprungsinlägget i en tråd? Ingen stor fråga och kanske inte rätt forum så då får moderatorerna gärna flytta tråden till ett annat forum eller infoga till rätt del, eller papperskorga så fort jag fått svar...

Förstår inte hur detta går till och funderat länge på "fenomenet"... Är säkerligen en sak jag borde veta och får säkert skämmas när svaret kommer.
Citera
2025-04-21, 07:51
Det borde vara så enkelt att det beror på om man börjar skriva ovanför eller undertill det man citerar.
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
FÖRE.
Eller om man skriver här, vilket är EFTER citatet.
Citera
2025-04-21, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizzamedbajs
Det borde vara så enkelt att det beror på om man börjar skriva ovanför eller undertill det man citerar.

Hur förklarar du att ursprungsinlägget kommer EFTER citaten, tidsmässigt och ordningsmässigt sett? Om jag skriver en sak och det får inläggsnummer 50 och så citerar någon mig och det hamnar då före i "kön", kanske såsom 45 - hur är detta möjligt? Make no sense...
Citera
2025-04-21, 07:57
Medlem
Citat:

Försök då att citera mig och få detta inlägg publicerat före mitt ursprungsinlägg, så får vi se om det fungerar. Jag fattar nada, men så är jag också +55...
Citera
2025-04-21, 07:58
Medlem
Citat:

Det du beskriver är inte vad jag efterfrågar...
Citera
2025-04-21, 09:27
Medlem
Ingen som förstår min fråga och vet hur det kommer sig att detta sker?
Citera
2025-04-21, 09:47
Moderator
vhes avatar
Citat:
Ingen som förstår min fråga och vet hur det kommer sig att detta sker?

Din fråga var helt ärligt rätt otydlig från början, men nu har du ju förtydligat.

Moderatorer kan justera klockslaget på ett inlägg de postar så att det hamnar som inlägg #2 i en tråd. Detta görs för att tillföra någon form av relevant information eller sammanfattning. I regel är sådana inlägg tydligt markerade så att det framgår att det är en moderator som skrivit det (i egenskap av moderator).

Annars har ju folk en timme på sig att redigera inlägg. Det kan i teorin under den timmen redigera in ett citat från ett efterföljande inlägg.

Om det inte är något av dessa två fall får du nog ge exempel på ett inlägg där detta har skett, så kommer nog någon kunna lura ut vad det beror på.
Citera
2025-04-21, 16:38
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Flashback
/Moderator
Citera
2025-04-21, 19:50
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ja, frågan lyder - hur kommer det sig många gånger att när någon citerats så kommer citaten FÖRE själva ursprungsinlägget i en tråd? Ingen stor fråga och kanske inte rätt forum så då får moderatorerna gärna flytta tråden till ett annat forum eller infoga till rätt del, eller papperskorga så fort jag fått svar...

Förstår inte hur detta går till och funderat länge på "fenomenet"... Är säkerligen en sak jag borde veta och får säkert skämmas när svaret kommer.
Kan du länka till ett exempel?
Citera
2025-04-21, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Kan du länka till ett exempel?

Försökte förut hitta ett exempel men självklart hittade jag inget när jag sökte explicit efter något att visa upp. Det är sådant som hela tiden dyker upp när jag läser trådar och jag skall direkt när jag snubblar över ett exempel posta detta här... Skall även kolla lite mer riktat, i kväll/natt.

Återkommer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in