2025-04-21, 04:15
Medlem
Jag skall in på Lindalens behandlingshem och har ett par frågor.
De sa att jag fick lämna in min dator hos dem och kolla mail på kontoret. Men att jag fick ha telefon. Stämmer det att man får ha kvar mobilen?

Hur är det annars där? Hårt schema? Mitt problem är att jag inte har något missbruk men domstolen tyckte att mitt cbd för två år sedan gör att jag förtjänar ett halvår där.

Absurt är bara förnamnet.
Citera
2025-04-21, 08:03
Medlem
Knarkare tycker sällan de har ett missbruk.
Det är lite det som är problemet.

Är du inte öppen för behandling så misstänker jag att det inte kommer att fungera.
Citera
2025-04-21, 08:18
Medlem
Att det skall vara så svv vi årt att läsa
Citera
2025-04-21, 08:27
Medlem
KarlFarbmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bozwreck
De sa att jag fick lämna in min dator hos dem och kolla mail på kontoret. Men att jag fick ha telefon. Stämmer det att man får ha kvar mobilen?

Hur är det annars där? Hårt schema? Mitt problem är att jag inte har något missbruk men domstolen tyckte att mitt cbd för två år sedan gör att jag förtjänar ett halvår där.

Ska du dit på LVM eller LVU?
Citera
2025-04-21, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlFarbman
Ska du dit på LVM eller LVU?
Det är istället för fängelse. Vuxen
Citera
2025-04-21, 14:18
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:

Är väl jättebra istället för fängelse? Go with the flow bara och du är snart ute.
Citera
2025-04-21, 21:59
Medlem
KarlFarbmans avatar
Citat:

Så kontraktsvård, det ska du vara glad över. Att domstolen dömer till det utan att du har ett missbruk är dock osannolikt. Troligtvis ljuger du för dem eller oss.
Citera
2025-04-21, 22:58
Medlem
Citat:
Så kontraktsvård, det ska du vara glad över. Att domstolen dömer till det utan att du har ett missbruk är dock osannolikt. Troligtvis ljuger du för dem eller oss.
Jag tror att han är glad för det, han menar nog bara att cbd inte är en missbruksdrog.

Lite rörigt uttryckt men det beror på att TS inte loggade ut mig när han skulle posta från min dator. Nu har han åkt iväg till Lindalen så man får se hur det går.
Citera
2025-04-22, 15:04
Medlem
KarlFarbmans avatar
Citat:
Jag tror att han är glad för det, han menar nog bara att cbd inte är en missbruksdrog.

Lite rörigt uttryckt men det beror på att TS inte loggade ut mig när han skulle posta från min dator. Nu har han åkt iväg till Lindalen så man får se hur det går.

Önskar honom all lycka.
Min poäng var att jag inte tror det handlar om bara CBD.
Citera
2025-04-23, 05:52
Medlem
Lainus007s avatar
Citat:
Önskar honom all lycka.
Min poäng var att jag inte tror det handlar om bara CBD.

Eller hur…

Hampa som innehåller mindre än 0,30% THC är väl inte ens att klassa som narkotika i lagens mening? Tycker man kan hitta CBD gräs lite överallt nu för tiden, senaste för någon vecka sen stod ett par trevliga grabbar på Möllevångstorget och sålde under torghandeln, med tillstånd från kommunen.

Du åker inte in på behandlingshem i flera månader för att ha blivit ertappad med CBD gräs och att du röker det.
Du har uppenbarligen mer skit i bagaget som du inte väljer att nämna.
Citera
2025-04-28, 14:54
Medlem
Citat:

allt handlar om vilka fler som bor där, när jag var där var det kaos en period pga en person osen när den personen blev flyttad så var det ganska lungt. Det är väldigt långtråkigt men om man jämför med sis hem så är det en väldigt ”öppen känsla” man blir lixom inte inlåst på samma sätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in