2025-04-21, 04:07
Bannlyst
Jag svettas och mår så jävla dåligt just nu!

Har haft planen satt i sten att ta mitt liv idag hela veckan.

Vad i helvete kan jag göra för att ändra mig? Jag har hört allt, läst andras historier etc. INGET BITER.

Allt är svart. Sitter här och har redan planerat mitt självmord.

Snälla försök säga något? Ringde anonymt till flera olika självmordscentraler men dessa individer som svarar är så efterblivna.
2025-04-21, 04:15
Medlem
Då kommer du inte till himlen. Vad du än gör så ta inte självmord. Vad du än går igenom så kan det bli bättre.
2025-04-21, 04:31
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HJALPMIGSNABBT

Vad i helvete kan jag göra för att ändra mig? Jag har hört allt, läst andras historier etc. INGET BITER.

Snälla försök säga något? Ringde anonymt till flera olika självmordscentraler men dessa individer som svarar är så efterblivna.

Svart är också en färg så egentligen är ditt liv inte svart utan färgglatt! Du behöver bara börja se det på ett annat sätt!

Ett sätt skulle kunna vara att kontakta en stödjour och prata lite för att reda i känslorna, (Googla vilken som passar dig bäst) och ja de är säkert efterblivna, men skit I det och babblapå om dig själv. Ett annat skulle kunna vara att åka hem till en polare och berätta hur det känns.

Sen är ju frågan hur konstruktivt det skulle vara och vilken behållning du skulle ha av självmordet. Brukar vara rätt destruktivt. Har själv haft några gånger när jag klappat igenom rätt ordentligt, och visst allt efteråt är inte mjölk och honung, men samtidigt har jag fått uppleva mycket kul jag hade missat om jag dränkt mig...
Senast redigerad av CuteTwink-I-was 2025-04-21 kl. 04:34.
2025-04-21, 04:41
Medlem
Du tycks vara en väldigt stressad person som jämför dig med andra och tycker att allt är skit i jämförelse med dem...mitt råd är att strunta i hur andra lever sina liv, det har ingen betydelse för hur du ska leva ditt, sluta jämför dig med andra och var nöjd med den du är och hur du har det.

Du är 23 enligt annan tråd, tjugotre!! det finns inte ett skit du behöver ha gjort eller uppnått i din ålder eller i någon ålder alls för den delen, livet är en förbehållslös resa utan måsten och du har hela livet framför dig och din situation idag kommer att ändras oavsett om du tror det eller ej, lita på mig jag är mycket äldre än du och vet att motgångar försvinner , övervinns och man mår bättre med tiden, acceptera den du är istället för att se allt i svart.

Läs en bok, lyssna på musik, titta på en komedi eller gå och sov.

Tar du livet av dig får du aldrig uppleva några glädjeämnen mer, klappa en hund, bada i solsken, sitta i naturen och lyssna på tystnaden mm, saker som mer än väl uppväger eventuella dåliga saker.

Lycka till
2025-04-21, 05:14
Medlem
I vilken stad bor du i? Det bör finnas någon enhet där du kan söka hjälp akut. Om du på allvar funderar på att ta livet av dig så måste du söka hjälp akut. Du kommer då få träffa en läkare. Var tydlig med att du har långt gående planer på att ta livet av dig. Du kommer då bli inlagd inom psykiatrin. Det är inte så farligt som det låter och det är vad du behöver man. Där kan du inte skada dig själv och där finns det människor som håller koll att du mår ok.

Innerst inne vill du inte ta livet av dig man. Du mår bara jävligt piss men det finns hjälp att få.

Som sagt, vilken stad bor du i? Vi kan försöka hjälpa dig med att hitta till vilken akutenhet du kan söka till. Om du verkligen är på väg att bryta ihop, ring 112 istället. Prata med dem, så skickar de hjälp.

Ta hand om dig mannen. Självmord är aldrig lösningen...
2025-04-21, 05:29
Okej då verkligheten är densamma för många, och det inte är mer än hela din värld. Om inget biter så förutsätter jag att du vet det säkert och i så fall finns det ju inget som hjälper.
Du har redan fastslagit din plan och vem är då jag att bestämma över ditt val. För att eventuellt kunna få hjälpsamma råd så måste du ställa frågan annorlunda utan en inbakad premiss.
2025-04-21, 05:36
Citat:

Du födds om igen tills du gör lärt dig och var gång till än större prövningar vid likande misslyckanden. Det är inte andra som ska berätta för dig hur du ska ta dig ur det. Du känner dig själv bäst och vad du behöver för att må bra. Ser du inte vägen så ta ett steg i taget tills det klarnar.
2025-04-21, 05:52
Medlem
WetCigarettes avatar
Man kan känna sig väldigt oönskad när man är nere i depression. Men alla har åtminstone en person som bryr sig om dem. Även om det är svårt att se i stadiet du befinner dig i nu. Kanske är det föräldrar, en gammal vän eller varför inte en gammal lärare. Ni kanske inte snackar aktivt men de bryr sig fortfarande om dig och vill dig väl. Och de här personerna skulle bli väldigt väldigt ledsna om du gjorde det du planerar att göra.

Ofta skriver folk ”sök hjälp” utan att utveckla vidare och man kan lätt bli tokig på det. Men jag rekommenderar ändå att du ”söker hjälp”. Anledningen är för att ibland är vi i ett sådant stadie att vi inte kan verka för vårt eget bästa. Men det finns hjälp att få så att du inte gör något drastiskt. Och i framtiden kommer du tacka dig själv för att du tog det steget.

Ibland kan det vara lättare att jämföra fysiska problem med psykiska för att få förståelse för att man faktiskt är sjuk. Vi kan ta tourettes som exempel. Hjärnan har av någon anledning som jag inte förstår mig på bestämt sig för att göra ofrivilliga blinkningar, ryck i halsen, harklingar eller i de värsta fallen skrika könsord. Vad fan är poängen med den här utläggningen kanske nån undrar? Jo, det visar att hjärnan är en komplex jävel som ibland gör saker som inte är för vårt bästa och det kan vi inte kontrollera. När det kommer till självmordstankar så bör man ta hjälp för att skydda sig från att agera på tankarna. Ens mående går i vågor men livet är värt att leva. Det kan bara ta tid att komma ur en svår svacka.

Till sist vill jag önska dig fortsatt lycka till med livet. Det är ett jävla slit ibland men det vänder.

Edit: Jag känner inte dig men jag bryr mig om dig som medmänniska. Det hade gjort mig glad om du hörde av dig i tråden när du känner att du orkar. Berätta hur du tänker och känner.
Senast redigerad av WetCigarette 2025-04-21 kl. 05:55.
2025-04-21, 05:58
Medlem
colis avatar
Citat:

LÄGG OMEDELBART NER SÅNNA TANKAR!

Livet går upp och det går ner. Det kommer ALLTID gå upp igen när man är längst ner på botten.
Det kommer ske så otroligt mycket i framtiden som varken du eller någon annan vill missa.

Det handlar mycket om ren kemi i huvudet. Din kemi har hamnat snett. Du själv förstår det inte kemiskt.
Du behöver hjälp att sova, hjälp att slappna av och lugna ner dig och få kemin i balans.

Se till att du får den hjälpen så du tar dig igenom när det känns som du är på botten.
Tills det vänder. För det gör det. Alltid.
Sök dig till psykakuten i din stad - nu!
Du har alldeles för mycket att förlora på att inte gå dit. De hjälper dig tills det vänder.
Du behöver den hjälpen nu. Den finns där - åkt dit.
2025-04-21, 06:06
Moderator
evilhoneys avatar
Ring omedelbart 112 om du behöver akut hjälp. Det finns hjälp att få!

Flera instanser att söka hjälp på finns här:

Man får gärna diskutera sitt mående och även mörka tankar här och be om råd men att enbart berätta att man vill ta livet av sig är inget vi kan hantera.
Med det låser vi tråden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in