2025-04-20, 23:56
Medlem
Hej, har tittat in i mindre suvar under 100k och fastnade för Mitsubishi ASX 1.8 Di-D från 2013 och uppåt. Hur är med rost på dom och va brukar dom ha för sjukdomar? Är dom värda priset?
Citera
2025-04-20, 23:58
Medlem
Pannonias avatar
vart i landet bor du?
Citera
2025-04-21, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pannonia
vart i landet bor du?

Va spelar det för roll?
Citera
2025-04-21, 00:41
Avstängd
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diesel300
Va spelar det för roll?

Vägar du kör på?

Ingen bil är värd att köpa för 100k om du förväntar dig att den ska hålla länge, inte i dagsläget. Man får skräp för dom pengarna som håller 1-2år tyvärr. Inte som förr då man köpte en 740 för 10k och den höll flera år utan minsta verkstadsbesök.
Citera
2025-04-21, 00:44
Medlem
IceEyess avatar
En bekant har en ASX och mig veterligen så har den tuffat på problemfritt. Han har fått lagat rost på bakluckan, men det får man kanske räkna med på äldre bilar.
Citera
2025-04-21, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Vägar du kör på?

Ingen bil är värd att köpa för 100k om du förväntar dig att den ska hålla länge, inte i dagsläget. Man får skräp för dom pengarna som håller 1-2år tyvärr. Inte som förr då man köpte en 740 för 10k och den höll flera år utan minsta verkstadsbesök.

En 740 ful tråkig tant bil som drar massa soppa varför nämner du den äns?
Citera
2025-04-21, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diesel300
En 740 ful tråkig tant bil som drar massa soppa varför nämner du den äns?

Därför att den Mitsu du nämner är precis lika ful och drar bara nån deciliter bensin mindre per mil?
Citera
2025-04-21, 18:29
Medlem
josh.reachers avatar
Jag har haft en! Förvisso nyköp då. Det kan ha varit en 2013. Minns inte exakt. Den hade i alla fall den större dieselmotorn (1.8?) och var pigg! Inga fel alls på bilen under de åren jag hade den. Den gick bra, luktade bara på dieseln och var bekväm. Den bilen hade det större utrustningspaket med glastak och en högtalare bak i bagageutrymmet vilket jag uppskattade. Mycket ekonomisk bil i alla hänseenden. Något att hålla koll på är hjulhusen bak. Det var ingen innerskärm i plast , utan plåten låg direkt ovanför hjulet. Kan vara värt att kolla så att det inte har blivit blästrat och rostat där på en äldre bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in