2025-04-26, 19:19
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Fraudstern Elonski som säger att han är bäst på datorspel utan att ens kunna spela.

Han har fejkat bokföringen i Tesla i många år nu. Cybertrucken är så dåligt konstruerad att den inte får säljas i de flesta länder.

Verkar som enda anledningen att Teslakursen håller sig uppe är att de sitter på en förmögenhet i Bitcoin.

Lugn lugn! Jag är ingen Musk-fanboy!
Citera
2025-04-26, 19:25
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Jag vill också ansluta mig till dem som påpekar att det ju rent allmänt är många som regelbundet kör kända sträckor där man VET spiksäkert att det är typ 5, 10, 17, 25, 50, eller vad det nu kan vara, mil man åker! Om det är ett standardfusk inbyggt i alla Teslor borde betydligt fler ha upptäckt det.

Iochmed att det är datoriserat så kan det vara programmerat att bara introduceras under vissa omständigheter, typ om datorn ser att man kör på en ovanlig plats.
Citera
2025-04-26, 21:50
Medlem
Citat:
Iochmed att det är datoriserat så kan det vara programmerat att bara introduceras under vissa omständigheter, typ om datorn ser att man kör på en ovanlig plats.
Ja så måste Musk ha tänkt.

Typ "Nu ska vi försöka fuska med garantin så att vi sparar lite pengar (Musk är ju så fattig och måste snåla på just garantin), vi lägger in ett hack som lägger till 117% på odometern när bilen backar in på en ovanlig gångväg i Örkelljunga, ingen kommer att märka något"
Citera
2025-04-27, 10:16
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Ja så måste Musk ha tänkt.

Typ "Nu ska vi försöka fuska med garantin så att vi sparar lite pengar (Musk är ju så fattig och måste snåla på just garantin), vi lägger in ett hack som lägger till 117% på odometern när bilen backar in på en ovanlig gångväg i Örkelljunga, ingen kommer att märka något"

Givetvis är det så. Eller så ger långvarig EDS brainrot och denna typ av vanföreställningar.

Det poppar upp saker som denna lite varje vecka, sen är det glömt för de flesta inser hur dumt det är. Kvar är den ältande EDS-skaran som likt zombies staplar fram och väser ur sig sitt tröttsamma hatsvammel.
Citera
2025-04-30, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Oehört märkligt Tesla inte har en pressavdelning.

Varför är det märkligt? Tesla har haft en historik att inte syssla med traditionell marknadsföring utan att vända sig direkt till sina kunder (som.de har koll på eftersom de direktsäljer).

Samma sak med public relations, de kommunicerar inte med media utan direkt med sina kunder.
Citera
2025-04-30, 16:07
Medlem
Citat:

Och så har de hackat navigatorn också så den visar längre sträcka än tex Google Maps för att ingen ska märka att vägmätaren går för snabbt?
Citera
2025-04-30, 17:46
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Och så har de hackat navigatorn också så den visar längre sträcka än tex Google Maps för att ingen ska märka att vägmätaren går för snabbt?

Det behöver man ju inte göra, Google maps loggar inte antal mil man kört.
Citera
2025-04-30, 17:50
Medlem
Citat:
Det behöver man ju inte göra, Google maps loggar inte antal mil man kört.

Nej,.men om man navigerar några långkörningar och sen ökar trippmätaren väsentligt mer blir man ju fundersam?
Citera
2025-04-30, 18:27
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Nej,.men om man navigerar några långkörningar och sen ökar trippmätaren väsentligt mer blir man ju fundersam?

Visst men jag vet inte hur de gjort, jag säger bara att har man en dator så kan man programmera den att göra det mindre uppenbart än vad folk tror. Jag tror inte att de flesta har benkoll på hur långt man kört även om min farsa hela livet skrivit ner alla tankningar och mätarinställningar på alla bilar han ägt. Ett fåtal personer gör såna grejer och Elon är precis en sån person som totalt struntar i vad ett fåtal personer gör om han kan blåsa den stora massan.
Citera
2025-05-05, 09:37
Moderator
Gromguttens avatar
Flera vittnen om samma "øverdebitering" av kørsträcka:

Citat:
"To get 7,000 miles in five months, I'd have to be driving about 1,400 miles each month," she told Business Insider. "I may have driven half of that, or even less."

Citat:
"I drive a 13.4-mile drive to and from work most days," Olivia said. "It's the same distance on the phone and Tesla, but my odometer will typically add between two to eight extra miles, depending on the day."

Olivia said she repeatedly tried to get her vehicle serviced to address the odometer inconsistency, but Tesla canceled her appointments.

Citat:
It's unclear how many Tesla drivers have noticed a similar gap, how frequently it happens, or whether it constitutes a pattern. Social media sites, including the Tesla Motors Club forum, contain similar complaints dating back years.

The drivers who spoke to Business Insider said they worry about how an overactive odometer impacts their warranty, lease terms, and resale value.

Business insider sammanfattar problematiken:

Citat:
An artificially high reading could impact the validity of a mileage-based warranty, cost lessees extra money if they exceed a mileage limit set by their contract, or undermine a manufacturer's claims about its range.

Tesla says its vehicles can travel between 250 and 400 miles on a single charge, depending on the model and driving conditions. This is among the highest ranges for electric vehicles on the market. The company's Basic Vehicle Limited Warranty, which is transferable if the car is sold, covers its vehicles for up to four years or 50,000 miles, whichever comes first.

Fusk med egentlig räckvidd och førbrukning, førkortad garanti samt, før de som leasar bilen, att man betalar før något man inte får/får betala extra før att man kørt før långt i førhållande till avtalet genom dessa luftmil.

https://www.businessinsider.com/tesl...ty-void-2025-4
Senast redigerad av Gromgutten 2025-05-05 kl. 09:39.
Citera
2025-05-06, 18:09
Medlem
Jo, men det blir ju lite för dumt. Ungefär som att jag i min mataffär skulle börja slå in några varor extra vid varje handel. Detta upptäcks naturligtvis snart och så blir problemena större än vinsten.

Och så jobbar det tiotusentals ingenjörer på tesla, så att "elaka elon" skulle tvinga en stor grupp med folk till lurendrejeri utan att någon snackar är ganska långsökt och konspirations-löjligt

Den enkla förklaringen är oftast den riktiga;
1) De drabbade har dålig koll på hur myclet de faktiskt kört.
2) det finns en bugg eller liknande fel som inträffat.
3) media blåser upp en icke-nyhet om "elaka elon" som clickbait.
Senast redigerad av Gullpotet 2025-05-06 kl. 18:18.
Citera
2025-05-07, 08:17
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullpotet
Jo, men det blir ju lite för dumt. Ungefär som att jag i min mataffär skulle börja slå in några varor extra vid varje handel. Detta upptäcks naturligtvis snart och så blir problemena större än vinsten.

Och så jobbar det tiotusentals ingenjörer på tesla, så att "elaka elon" skulle tvinga en stor grupp med folk till lurendrejeri utan att någon snackar är ganska långsökt och konspirations-löjligt

Den enkla förklaringen är oftast den riktiga;
1) De drabbade har dålig koll på hur myclet de faktiskt kört.
2) det finns en bugg eller liknande fel som inträffat.
3) media blåser upp en icke-nyhet om "elaka elon" som clickbait.

Vi får hoppas på att det är 2. Det verkar vara ganska dokumenterat att 1 är korrekt før alltfør många. Att media skriver om att man førbereder en gruppklagan (3) baserat på detta (1) är väl bara naturligt?

Det som talar mot 2 är att Tesla fortfarande bara tramsat (Musk) och i øvrigt inte svarat alls. Det är en strutsmentalitet som är illavarslande før føretaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in