• 4
  • 5
2025-04-21, 19:22
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabMedWhisky
Så det är kört? Det jag vill komma fram till är - hur kan jag, som ung arbetsför person som har 0kr i kapital, hur kan jag göra för att kunna köpa hus i framtiden?

Det beror på hur mycket du är villig att göra, och hur illa du tror det blir.

Jag skulle rekommendera följande i samma ordning.

1-börja spara i aktier, alternativt hitta ett annat sätt där dina pengar genererar pengar.
Åren går fort.
Satsa på bolag med antingen ett underliggande reellt värde, eller ett som har kunder som har det.

2-hitta en partner med samma synsätt, och stick to it.
85% av alla miljonärer är gifta, två inkomster hjälper stort.

3-en utbildning värd namnet hjälper dig dra in pengar stadigt, och en mer avancerad utbildning inom vården exempelvis, är gångbar överallt, hela tiden.

4- hittar du en idé till en egen rörelse är det utmärkt.

5-beroende på arbete, så kan både ett boende i stan, eller på landet, vara det som kompletterar din livsstil.
Är självförsörjning i någon form en grej, så är det landet, har du inte dom ambitionerna är ett stadsboende mer problemfritt.

Man brukar säga att det är bättre att öka inkomsterna än att spara på utgifterna, och det är helt sant.
MEN ibland (speciellt under en depression) så har man inte det valet.
Citera
2025-04-21, 20:17
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
Samt glöm inte... invandringen fortsätter i samma kvantiteter och med samma kvalitet på de inkommande pensionsräddarna. OCh JA Åkesson vet om det men går gärna med på det.

Vi och övriga Europa kommer få ett rejält uppvaknande nu när man inser att man skulle satsat på att utveckla företagen istället för att gå all in på invandringen.
Citera
2025-04-22, 13:55
Avstängd
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Vi och övriga Europa kommer få ett rejält uppvaknande nu när man inser att man skulle satsat på att utveckla företagen istället för att gå all in på invandringen.

Jag skulle ju verkligen önska att det du säger hade varit sanning och att vara politiker hade en uppfattat det precis som du och jag gör för att det hade varit det enda riktiga att satsa på.

Men tyvärr tror jag inte att våran regering varken i Sverige eller övriga Europa tänker på det sättet.
Det kvittar nästan vad som händer eller hur ekonomin är så ska det fortsätta skänka pengar till en massa konstiga länder och det ska hela tiden hämta sitt nya människor från främmande kulturer och nationer.

Trots att de inte har något asylskäl eller något skäl egentligen alls att komma hit så fraktas dem hit med SD s goda minne och borgarna klappar ivrigt på när de äntligen ser som dröm besannas av att nu kan de krossa den svenska välfärden som alltid varit deras mål och högsta önskan.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in