Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-04-20, 00:03
Medlem
Fick brev för nån vecka sedan där nån inkasso ville ha betalt för obetalda skulder,men nu minns jag fan inte vilka företag jag skulle betala till, alltså om det var visma eller nåt annat.

Det var iaf 2 olika inkassobolag jag skulle betala till och hittar inte papperna.

Finns det nån sida där man kan se alla sina skulder?
Citera
2025-04-20, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Nej
Citera
2025-04-20, 00:18
Medlem
Kastade du båda fakturorna/breven direkt efter du öppnat och läst eller? Du tänkte inte att själva fakturan kanske skulle vara bra att ha när du skulle betala? Typ för att kunna se betalningsmottagare, OCR-nummer och belopp t.ex?
Du får väl prova att logga in hos alla inkassobolag du hittar, annars ringa runt en massa på tisdag för att hitta rätt
Citera
2025-04-20, 00:22
Medlem
Citat:
Nej, men kolla igenom dina mail och Kivra.

Kanske du kan gå in och titta på tidigare betalda fakturor hos din bank, och sedan se vad de använder för inkassobolag. Alternativt ser du skulderna även på företagen du tidigare betalat till.

Såklart jobbigt om du köpt massor.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-04-20 kl. 00:48.
Citera
2025-04-20, 02:45
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Fick brev för nån vecka sedan där nån inkasso ville ha betalt för obetalda skulder,men nu minns jag fan inte vilka företag jag skulle betala till, alltså om det var visma eller nåt annat.

Det var iaf 2 olika inkassobolag jag skulle betala till och hittar inte papperna.

Du kan logga in med bank-id hos de fem största inkassobolagen och se om du har något att betala.
Sannolikt var det något av de fem bolagen.

Eller så väntar du på nästa påminnelse.
Citera
2025-04-20, 07:13
Medlem
Citat:

Ta en kreditupplysning på dig själv........
Citera
2025-04-20, 10:47
Medlem
Citat:

Vad står det i brevet ni erhöll? Lär inte ha funnits med flera inkassobolag i samma brev. Övriga skulder måste stå att läsa i ursprungliga fakturor eller om dessa ej står att finna, i de inkassobrev som berör respektive skulder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in