• 1
  • 2
2025-05-10, 22:12
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjalle1
Polisen begär inte husis för ringa narkotikabrott, TS svamlar och var misstänkt för något allvarligare..
Jo, det gör dem. Inte alltid, men det händer.
Citera
2025-07-21, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Homo-grisen har infilterat, avlyssnat mig i 30 år, första gången jag upptäckte att de hackat mina datorer var 2006-2008 nån gång. Det har inte lett dem till någonting och det finns ingen i svensk rättshistoria som har blivit trakasserad av polisen så som jag har.

De bryter varenda lag om mänskliga rättigheter och använder metoder som man ser i suspekta länder som typ Iran, Kina mfl. Kallas för "repression" på engelska (förtryck, undertryckande, underkuvande).

Någon byrå har väl dig uppe på sin WATCH-lista inget märkvärdigt med det. Att mobilen och datorn hackas genom en knapptryckning är inte heller något du kan göra något åt.

Att din försvarsmekanism då blir att gömma dig bakom narcicism och viktigpettrande kan jag förstå men det gör dig inte speciell på något sätt. Systemet funkar så tyvärr.
Citera
2025-08-11, 19:27
Citat:
Ursprungligen postat av Scopolamine
Ja, och sen kan man infektera bios med.
Men för ringa narkotika? Det står inte i proportion. Formatera och gå vidare med livet.

Det gjorde dom på min dator, på min gamla telefon också. Tom viss myndighetssidor gjorde dom om så jag skickade mail till fel e-postadresser. Så jag fick skaffa en printer och åka med papperen och överklaganden manuellt.
Citera
2025-08-11, 22:08
Medlem
Kaoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Homo-grisen har infilterat, avlyssnat mig i 30 år, första gången jag upptäckte att de hackat mina datorer var 2006-2008 nån gång. Det har inte lett dem till någonting och det finns ingen i svensk rättshistoria som har blivit trakasserad av polisen så som jag har.

De bryter varenda lag om mänskliga rättigheter och använder metoder som man ser i suspekta länder som typ Iran, Kina mfl. Kallas för "repression" på engelska (förtryck, undertryckande, underkuvande).

Tänker du likadant både före och efter du tagit din medicin?
Citera
2025-08-12, 06:46
Medlem
Nej, de har inte installerat en trojan på din dator. De jobbar inte så. Om du skulle vara misstänkt för något allvarligt cyberbrott så kanske de skulle använda en sån metod, men då är det inte vanliga polismän som kommer dit och installerar det.
Citera
2025-08-12, 06:51
Medlem
När polisen lämnade lägenheten, vad var status på datorn då?
Var du kvar på samma plats i spelet som innan?

Nu kan köra ett USB som installerar lite vad dom känner för i bakgrunden eller kör tangentbords tryckningar i bakgrunden utan att det märks (Bad USB, googla på det).

Men här kommer också ditt Antivirus in i bilden. Utan att dom vet vilket du kör innan så kan detta snappa upp vad som körs från USB automagiskt.

Mest troligt har dom inte gjort någonting.
Citera
2025-08-12, 09:57
Medlem
Inte för att jag är någon expert men de två andra var förmodligen inte IT-forensiker om det bara gällde ringa narkotikabrott.
Du kan nog vara lugn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in