2025-04-19, 11:33
Medlem
Filosofbollars avatar
Hallå Flashback!

Jag har länge undrat varför guardians of the galaxy-filmerna nästan aldrig nämns när det ska diskuteras filmer, då de enligt mig är helt fantastiska filmer. Trean är min personliga favorit för övrigt.

Min teori är att de alltför ofta sammankopplas med MCU, som håller en mycket lägre klass. Guardians of the galaxy- filmerna bör ses som en separat serie.

Håller ni med? Vad är era åsikter om trilogin?
Citera
2025-04-19, 11:56
Medlem
kalkryggars avatar
För att det är det sedvanligt urusla Marvel tramset. Som allt från Marvel så har det halvt om halvt ganska låg kvalitet.

De flesta vuxna människor tycker att Marvel är trams, tråkigt och trist.
Citera
2025-04-19, 12:05
Medlem
Filosofbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
För att det är det sedvanligt urusla Marvel tramset. Som allt från Marvel så har det halvt om halvt ganska låg kvalitet.

De flesta vuxna människor tycker att Marvel är trams, tråkigt och trist.

Har du sett filmerna?
Citera
2025-04-19, 12:08
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofbollar
Har du sett filmerna?

Japp!
Citera
2025-04-19, 12:16
Medlem
Filosofbollars avatar
Citat:
Japp!

Får jag fråga vilka dina favoritfilmer är?
Citera
2025-04-19, 12:37
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Får jag fråga vilka dina favoritfilmer är?

Om vi ska tala rymdfilmer där det handlar om att det är krig i rymden så är det här en av de bästa (enligt väldigt många andra också):
Star Wars: The Empire Strikes Back

När det gäller serier så har vi exempelvis:
The Expanse
Battlestar Galactica
Falling Skies

Dessa tre exempel slår det där Marvel tramset med hästlängder.
Senast redigerad av kalkryggar 2025-04-19 kl. 12:47.
Citera
2025-04-19, 13:00
Medlem
Guardians of the galaxy 1 är ganska bra. Musiken är bra och den har en ganska okej handling trots allt.

Men sedan ballar det ur.
Är det trean när de spelar hur mycket olika låtar som helst och Starlord är någon avdankad alkis som sitter o grinar?
Musiken saknar tema och det känns mer som att alla involverade i produktionen har fått valt varsin låt som absolut måste spelas i filmen.

Från en okej första film till rent bajs är mitt betyg.
Citera
2025-04-19, 13:01
Medlem
sommarlovs avatar
Det är filmer gjorda av och för 17-åringar.
De flesta växer upp och vill ha riktiga filmer, om mer påtagliga saker.
Citera
2025-04-19, 13:01
Medlem
Filosofbollars avatar
Citat:
Om vi ska tala rymdfilmer där det handlar om att det är krig i rymden så är det här en av de bästa (enligt väldigt många andra också):
Star Wars: The Empire Strikes Back

När det gäller serier så har vi exempelvis:
The Expanse
Battlestar Galactica
Falling Skies

Dessa tre exempel slår det där Marvel tramset med hästlängder.

Jag måste medge att Star wars är bättre, men att kalla guardians of the galaxy-filmerna trams är bara dumt. De har förutom intressant action även ett för en marvelfilm sällan skådat emotionellt djup. Rockets backstory är det enskilda moment i en film som fått mig att gråta överlägset mest.
Citera
2025-04-19, 13:03
Medlem
Filosofbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Guardians of the galaxy 1 är ganska bra. Musiken är bra och den har en ganska okej handling trots allt.

Men sedan ballar det ur.
Är det trean när de spelar hur mycket olika låtar som helst och Starlord är någon avdankad alkis som sitter o grinar?
Musiken saknar tema och det känns mer som att alla involverade i produktionen har fått valt varsin låt som absolut måste spelas i filmen.

Från en okej första film till rent bajs är mitt betyg.

Syftet med trean är inte att fokusera på Starlord, som i de andra två. Istället visas mycket mer av de andra medlemmarna, framför allt rocket.
Citera
2025-04-19, 13:07
Medlem
Jag vet inte, men alla borde älska rocket raccoon och groot!
Citera
2025-04-19, 13:09
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Jag måste medge att Star wars är bättre, men att kalla guardians of the galaxy-filmerna trams är bara dumt. De har förutom intressant action även ett för en marvelfilm sällan skådat emotionellt djup. Rockets backstory är det enskilda moment i en film som fått mig att gråta överlägset mest.

Nej det är inte dumt när jag tycker att det är trams. Jag tycker allt som Marvel gjort är trams. Något som de flesta vuxna tycker. Jag har dock stött på några omogna vuxna individer som gillat Marvel. Men de visar normalt också upp en total omogen sida av sig själva.

Jag vet en tjej som är vuxen och gillar Marvel. Hon var också en sån som tyckte om att läsa tecknade serietidningar och när något spel/spelkonsol släpptes så stod hon i kö utanför affären med alla andra barnen. Hon berättade efteråt att hon skämdes så mycket att hon sa att hon stod i kö för en kompis barn.

Där har du Marvel-tittaren. Sorry men Marvel = trams. Jag kan inte hjälpa att det är så men så är det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in