2025-04-25, 21:29
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
ja, absolut om delarna hittas i en frys i en lgenhet dr en babbe bor som dragit till turkiet, dr kan man utg ifrn att det inte r fara fr allmnheten och polisen var jkligt bra denna gng att vara tysta s babben satte sig p ett plan hem igen med tanken att ingen har mrkt vad jag har gjort.

all cred till polisen i Oskarshamn
Det r s klart obehagligt fr dom flesta att hra talas om styckmord. Det r en helt bisarra handling.
Jag har mrkt att det r s mnga i trden som tycker att det r frfrligt om ngon tnker annorlunda. Alla mste tycka att det absolut ska vara normalt att inte informera allmnheten.
Vad r vinsten? Att locka till Sverige? Och vgra bertta fr allmnheten?
Citera
2025-04-25, 21:47
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Det r s klart obehagligt fr dom flesta att hra talas om styckmord. Det r en helt bisarra handling.
Jag har mrkt att det r s mnga i trden som tycker att det r frfrligt om ngon tnker annorlunda. Alla mste tycka att det absolut ska vara normalt att inte informera allmnheten.
Vad r vinsten? Att locka till Sverige? Och vgra bertta fr allmnheten?

r mord faststllt?
Citera
2025-04-25, 21:57
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
r mord faststllt?
r ni snll och rapporterar framver.
Citera
2025-04-25, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
r mord faststllt?

Tror du p sjlvmord?
Citera
2025-04-26, 08:47
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Tror du p sjlvmord?

Det gr sjlvklart ingen men det skulle kunna rra sig om enbart grovt gravfridsbrott ven om det r hgst osannolikt.
Citera
2025-04-26, 21:25
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neveroddoreven
Usch! Mnga grova och ruggiga kriminalfall som du hnvisar till hr.

Ett fall du inte tar upp, men som r geografiskt nra Oskarshamn, d det gde rum i grannkommunen Hultsfred, r frsvinnandet och mordet p 21-riga Asefa som frsvann 2019 och som hittades 2 r senare. Lnkar till tidigare trdar:

(FB) 21-riga Asefa frsvunnen, 22 Maj 2019, Hultsfred. Hittad, misstnkt mord.
(FB) Misstnkt mord i Hultsfred, 2021-09-07 (lst)
(FB) Mnskliga kvarlevor funna i Hultsfred

Egentligen tror jag inte att fallen hnger ihop, men kanske knde Asefa och grningsmannen i detta fallet varandra, eller mjligen knde till varandra?

De gemensamma nmnarna r:

* Den geografiska nrheten, Kalmar ln.
* De tycks ha varit landsmn?
* De var ungefr jmngamla med varandra vid tiden fr Asefas frsvinnande, men grningsmannen i detta fall kanske var/r mer i samma lder som Asefas lillebror...? Kan de haft knnedom om varandra via hennes bror?

Polisen undersker skert eventuella kopplingar med andra fall i och med utredningen av mordet i Oskarshamn.

* Den sista punkten jag tar upp r ett rykte som florerade efter att Asefa ptrffats avliden, om att hon kunde ha blivit styckad? Var det rykten, eller kom det ngonsin ut info som bekrftade dessa pstenden?

Nja.. Samma ln men 6,5 mil mellan orterna r ju inte direkt s nra.
Citera
2025-04-26, 22:05
Medlem
MudOvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Det r nog inte s ltt att slpa runt p en vuxen person. Inte om du r ensam.
Sg att offret vger 90 kllo.
D mste du ju ha ha ntt jvla spel med kedja och block fr att hnga upp personen.

Det r inte s svrt som mnga tror.
1. Slpa in liket i badrummet och lgg det i duschen/badkaret.
2. Bind ihop bakbenen eller ls fast med en kedja och se till att ha en krok eller liknande p vggen i badrummet. ven handtagen till fnstret fungerar. Tr repet/kedjan p ett snt stt att det gr att "vinscha" upp liket men frst lite annat.
3. Skr av halsen eller min rekommendation huvudet av liket och lt blodet flyta ut fr egen maskin ur liket. Det gr ven att hjlpa till att pskynda processen genom att massera likets olika delar s att blodet skyndar p.
4. Nu nr blodet och huvudet r av s har hela 10-15 kg frsvunnit beroendes p hur stort linet r. Vinscha upp liket som jag nmnde i steg 2, lt liket hnga uppochner tills det bltt ur totalt.
5. Anvnd en vass kniv fr att snitta upp brst & mage och anvnd en sg fr att sga upp brstkorgen. Ta ut alla organ och dylik. Slng det i kompostavfallet eller liknande.
6. Stycka kroppen och delarna kan man gra av sig p en massa olika stt, enbart fantasin stter grnser. Personligen hade jag behllt allt ktt och malt ner till kttfrs och slt till ovetande muslimer genom att sga att det r 100% Halal. Benen hade jag malt ned till mjl och spritt ut med vinden. Skallen hade jag gjort ngot coolt utav, typ ett askfat eller liknande.

Allt detta tar ju sin lilla tid men r man mlmedveten och inte vill ka fast s r mnniskan kapabel till det mesta. Jobba under ntterna och gr inte nybrjarmisstaget att springa ut och in frn bostaden i flera omgngar med blodiga klder och blodiga soppsar.
Citera
2025-04-27, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
Nja.. Samma ln men 6,5 mil mellan orterna r ju inte direkt s nra.

Insg det med och tror egentligen inte att fallen hnger samman.

Asefa var 21 nr hon frsvann och den misstnkte grningsmannen i fallet i Oskarshamn mste ha varit i 18-rsldern vid tiden fr frsvinnandet... hur skulle han ha transporterat sig mellan orterna och hur skulle han transporterat sig sjlv och Asefa till fyndplatsen dr hennes kvarlevor senare hittades? Med bil (krkort)? EPA? Buss? De som knde grningsmannen fr lnge sedan knner frmodligen till om han var en person som for omkring mycket, eller mest hll sig mer i nrheten av och kring Oskarshamn.

Asefa frsvann p frmiddagen en helt vanlig onsdag. Grningspersonen i Oskarshamn lr vl ha varit i skolan vid tillfllet, "Han har varit elev p Oscarsgymnasiet", och gamla lrare har beskrivit honom som "exemplarisk, jtte-duktig" och "en praktelev, en jttefin kille". De beskrivningarna lter inte riktigt som en person som skolkade sig genom skoldagarna och pltsligt skulle varit i Hultsfred en onsdagsfrmiddag... "Men man vet aldrig vad som hnder i livet".

De kursiva citaten ovan kommer frn denna klla: https://www.barometern.se/2025-04-22...det-ofattbart/

Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Vilket land kom hon ifrn? Med vilka personer kom hon med till Sverige?

Det finns tidigare trdar om Asefa, s rimligen br diskussionen hllas dr istllet.

Citera
2025-04-28, 13:27
Medlem
StonedAssassins avatar
r dem asiater eller araber dessa afganer? Ser inte skillnaden, va e detta fr hybrider?
Citera
2025-04-28, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedAssassin
r dem asiater eller araber dessa afganer? Ser inte skillnaden, va e detta fr hybrider?

Hasarer. En etnisk grupp kinesaraber som frodas i Afghanistan och Iran. Saknar i allmnhet flyktingskl men fick uppehllstillstnd fr att fullflja gymnasiet i Sverige av nn missbildad anledning som bara Annie Lf kan svara p.
Citera
2025-04-29, 13:34
Medlem
Angeliqas avatar
MT nekar och har lmnat en egen berttelse.

https://www.sverigesradio.se/artikel...gen-berattelse
Citera
2025-04-29, 16:38
Medlem
Den misstnkte GM uppger att han lidit av spelmissbruk, skulder hos fogden p ver 600 000 kr tydligen allt enligt OT/Barometern.

"Den misstnkte mannen hktades p sannolika skl misstnkt fr mord, grovt gravfridsbrott, urkundsfrfalskning samt grov bedrgeri och olovlig identitetsanvndning vid tolv tillfllen."

axat ur OT/Barometern
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in