• 6
  • 7
2025-07-28, 10:22
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ja och förutsägbarheten kan ju förutsäga en fortsatt svag dollar. Trumps hemmasnickrade teorier om hur han ska få en blomstrande inhemsk tillverkningsindustri kommer sannolikt visa sig ha tydliga brister.

Jag litar på Trump när det kommer till ekonomi. Han fick EU att vika sig. Han själv alltså.
Det viktigaste för Trump nu är att motverka invandringen. Där efter kan han få göra som han vill.
Citera
2025-07-28, 10:29
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag litar på Trump när det kommer till ekonomi. Han fick EU att vika sig. Han själv alltså.
Det viktigaste för Trump nu är att motverka invandringen. Där efter kan han få göra som han vill.

Ja men är det ett smart drag att utvisa alla illegala arbetate inom jordbruket som jobbar för minimilön? Det är ju inte den gruppen som ägnar sig åt kriminalitet och vakanserna de lämnar efter sig lär inte fyllas av vanliga amerikaner.
Citera
2025-07-28, 10:45
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ja men är det ett smart drag att utvisa alla illegala arbetate inom jordbruket som jobbar för minimilön? Det är ju inte den gruppen som ägnar sig åt kriminalitet och vakanserna de lämnar efter sig lär inte fyllas av vanliga amerikaner.

Jag menar invandrarna, inte illegal invandrare.
Citera
2025-08-07, 06:46
Medlem
Germanofils avatar
Nu blir det tydligen 100 % tull på halvledare. Kommer ju knappast vara positivt för tech-sektorn. Gissar att en del aktier kommer att ta stryk av detta. USAs satsning på egen industri inom detta kan väl knappast täcka hela behovet?
Citera
2025-08-07, 06:48
Avstängd
Vapenindustrin kommer att krascha fullständigt nu när det blir fred.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in