2025-04-19, 06:58
Medlem
En undrsn till er som är mr insatta jag hr flera gnger ringt till banken sdan i julas o bett de ta brt transaktiner som upprättats av en fullmakt jag örsökt ta brt

trts de s hr de frtstt gnomöras transaktiner och igr ringde jag igen och undrade övr en transaktin som blir felmmeddelande när mackuler och de sa att de är en stnde övrförng som jag gett samtycke till och därför är de inte en felaktig utbetlnng p d sättt fast fullmaktenr mackulerd och jag ber de avbryta övrförngarna? Bank SEB
Citera
2025-04-19, 07:04
Medlem
Loikkaris avatar
Vad är det för transaktion? EN autogiro, en överföring som upprepas månatligen, elektronisktfaktura som godkänns automatiskt, en avgift som banken tar månatligen ?
Citera
2025-04-19, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Vad är det för transaktion? EN autogiro, en överföring som upprepas månatligen, elektronisktfaktura som godkänns automatiskt, en avgift som banken tar månatligen ?
Automatiska övrförngar till bankkonto
Citera
2025-04-19, 07:21
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde96
Automatiska övrförngar till bankkonto
Då är det bara logga in på nätbanken/appen o ta bort uppdraget. Inget konstigare. De transaktioner som har utförts tidigare får du reklamera hos banken.
Citera
2025-04-19, 07:58
Medlem
Citat:
Då är det bara logga in på nätbanken/appen o ta bort uppdraget. Inget konstigare. De transaktioner som har utförts tidigare får du reklamera hos banken.

Just de jag frsökt vänligen kolla
Citera
2025-04-19, 08:05
Medlem
Citat:
Jag hr frsökt t brt transaktinr och rngt till de 4 gnger
Citera
2025-04-19, 08:08
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Gå in till deras kontor, det är sällan man kan upprätta såna ärenden via telefon. Printa ut kopior o annat som kan visa vilken uppdrag du syftar. Lycka till.
Citera
2025-04-19, 08:09
Medlem
Citat:
Gå in till deras kontor, det är sällan man kan upprätta såna ärenden via telefon. Printa ut kopior o annat som kan visa vilken uppdrag du syftar. Lycka till.
Och vilket kan jag frvänta mig? V innebär rklamatin i sammanhangt?
Citera
2025-04-19, 08:13
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Och vilket kan jag frvänta mig?
Är Du myndig, kontot är ditt och om du har giltig ID handling borde de kunna ta bort uppdraget. EDIT: Reklamation betyder att du motsätter händelsen och vill få den ogjort/makulerat
Senast redigerad av Loikkari 2025-04-19 kl. 08:16.
Citera
2025-04-19, 08:19
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ok övr tele ssägr de att " om pengarna lmnat kontot kan de intr göra ngo"t ska övrförngarna kunna rklmras även om övrförngarna rdan övrfrda?
då får du kräva återbetalning av mottagaren. Kontakta deras kundtjänst/ekonomi avd. Ge dem OCR nummer eller annan uppgift så de kan spåra transaktionen. Nu är mina råd slut, tack o lycka till.
Citera
2025-04-19, 10:26
Citat:
Och vilket kan jag frvänta mig? V innebär rklamatin i sammanhangt?

r du ordblnd?
Citera
2025-04-19, 21:33
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:

Det blir lättare att hjälpa dig om du inte tramsar och skriver ordentligt så man förstår vad du menar.
I dina tidigare inlägg verkar du inte ha sådan problem med Svenskan som du har nu.

Är det en fullmakten du gett banken som du försöker få bort ?
Vems transaktioner är det du menar? Vem har gjort dem? De som du gett fullmakten?
Är det själva transaktionerna du vill ta bort?

Är det ett auto medgivande? De kan du själv ta bort men baken kan inte göra något åt dina redan dragna betalningar då får du vända dig till de som drar pengarna.

Så trots att jag inte riktigt förstår vad du menar:

1. Är det ett autogiromedgivande går det i alla fall alla banker (vilket är många) jag varit kund på stoppa framtida betalningar. Det påverkar dock inte de som redan dragits. De kan inte banken hjälpa dig med.

2. Då är det företaget, tjänsten eller vad det nu är som du ska vända dig till för i så fall få en återbetalning. Dock så är det inte säkert att de håller med dig och vägrar. Då är det troligen enklare och billigare att släppa det och gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in