Brukar besöka DaNang i princip varje gång jag är i Vietnam. Senast delade jag upp två veckor mellan DaNang och HoiAn.
DaNang är kanske inget "suparställe" men det finns en del barer och restauranger om man håller sig till centrala stan eller Expat-området på södra sidan av MyKhe beach!
Ska du leta långtidsboende så rekommenderar jag att du antingen kollar med någon expat-grupp på Facebook eller frågar dig runt när du är på plats.
Att boka långtidsboende i förväg kan vara riskabelt. Dels vill dom att man betalar tre månader i förväg, och får man ett boende man absolut inte trivs med så är det rätt bortkastat.
Jag har alltid flugit in via Saigon och vidare till DaNang, men via Bangkok funkar säkert också kanonbra om man vill slippa ett extra stopp.
Närheten till hoiAn gör att man enkelt och billigt kan ta en taxi eller Grab över för en heldag eller bara lite barhäng.
Finns gott om intressanta ställen, kaféer, barer, restauranger, marknader, mm. Men kan vara klurigt att hitta guldklimparna ibland. Speciellt då allt förändras i en så rasande takt där borta. Det rivs, byggs nytt, ställen går i konkurs och det ploppar upp nya ställen hela tiden.
Googlemaps is your best friend!