• 1
  • 2
2025-04-19, 08:34
Avstängd
Jag är trött på människor som gnäller evigt om deprimerad!!!
Era hjärnor är enkelt omogen och låg IQ!!!

VÄX UPP OCH TA ANSVAR FÖR DITT LIV!!

Byta stadsmiljö 100 ggr tills du hittar det rätt plats...

Byta livskvalité 50 ggr tills du hittar lämpligt för ditt liv!!!

Byta mat och skippa gluten och socker!!!

Gå ut till naturen 1000 ggr!!!
Citera
2025-04-19, 08:57
Medlem
Terapi såklart! 23 år är ingen ålder på en häst. Du verkar ju vara bra på att knulla iaf, som kan komma och gå som du vill bland exen.
Citera
2025-04-19, 10:47
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HJALPMIGSNABBT
Jag länkar till denna som blev papperskorgad för bakgrundsinformation:

(FB) Jag funderar starkt på att ta mitt liv i helgen. Hur och Vad göra?

Men jag mår jättedåligt och vet ej var livet är påväg. Jag är misslyckad och har aldrig lyckats med något någonsin. Jag är 180cm, 70kg. Jag är inte anmärkningsvärd på något sätt.

Dessutom så har jag massiva problem i mitt privatliv. Vissa saker kan jag inte prata om för att det är för personligt men jag mår så jävla dåligt!

Jag tänker hela tiden för misslyckad, patetisk, missfoster jag är. Jag är 23 år idag och det känns som att jag har slösat bort flera år av mitt liv.

Andra människor , vänner bekanta etc, har inga superliv men de har det i ordning och reda.

Jag har ingenting. Vad har jag gjort i livet bortsett från att knulla och supa?

Jag gjorde slut med min flickvän i december pga att jag visste att hon bara var waste of time, bara sex sex sex, jag försökte rycka upp mig. försökte klara av saker i livet, satte mål. Men lyckades inte. Jag pluggar uni och går ut nu men det jobbet är skittråkigt, så har bokstavligt slösat bort flera utbildningsår också. Har försökt få jobb och har ansökt 673 jobb sen 13 december och har inte ens fått komma in på intervju.

Detta är bara ytan, de mer grova grejerna kan jag inte skriva här om.

Men jag mår så jävla dåligt!

Vad i helvete finns här i världen? Här om dagen gick jag på en promenad för det var ganska varmt, inte en sekund gick på hela promenaden då jag inte kände mig som en förlorare.

Det är helt svart inom mig och jag ser inte något ljus. Ingen glädje alls. Har köttat mig igenom dessa månader men ingenting går.

Förra månaden så kände jag att ”ja kan ju testa att vara med mitt ex” för jag hade aldrig varit så miserabel som då (är ännu mer idag, blir mer och mer för varje dag som går) och tänkte att jag kanske ska ha lite sex, och umgås lite, kanske något förändras.

Jag gick dit, och vi hade sex men efteråt så var det som att någon tryckt in ett svärd rakt i mitt hjärta. Hade bokstavligt talat svårt att andas nästan efter det.

Vad göra?
Du har längd och kropp som en atlet. Du går på universitetet. Du gjorde slut med din flickvän för hon var för kåt. Du har massa andra "problem" men dom vill du inte dela.
Jag gissar att antingen ärndu svagsint och är din största fiende med massa negativitet, eller så trollar du, eller så är du ondskefull och trollar för att trycka ner andra som har mindre men är nöjda.

Summa summarum bör tråden stängas utan mer information om det grova som är så jobbigt.
Detta är faktiskt flashback och inte din vännina.

Och vad söker du för arbeten?
Med din ålder och att du ska gå ut universitet borde inte vara så svårt att få ett jobb. Vi ligger i världsklass i arbetslöshet i Sverige.
Senast redigerad av coolabananer123 2025-04-19 kl. 10:49.
Citera
2025-04-19, 12:33
Medlem
a-mortals avatar
Citat:

Men jag mår jättedåligt och vet ej var livet är påväg. Jag är misslyckad och har aldrig lyckats med något någonsin. Jag är 180cm, 70kg. Jag är inte anmärkningsvärd på något sätt.

Dessutom så har jag massiva problem i mitt privatliv. Vissa saker kan jag inte prata om för att det är för personligt men jag mår så jävla dåligt!

Jag tänker hela tiden för misslyckad, patetisk, missfoster jag är. Jag är 23 år idag och det känns som att jag har slösat bort flera år av mitt liv.

Andra människor , vänner bekanta etc, har inga superliv men de har det i ordning och reda.

Jag gjorde slut med min flickvän i december pga att jag visste att hon bara var waste of time, bara sex sex sex, jag försökte rycka upp mig. försökte klara av saker i livet, satte mål. Men lyckades inte. Jag pluggar uni och går ut nu men det jobbet är skittråkigt, så har bokstavligt slösat bort flera utbildningsår också. Har försökt få jobb och har ansökt 673 jobb sen 13 december och har inte ens fått komma in på intervju.

Vad i helvete finns här i världen? Här om dagen gick jag på en promenad för det var ganska varmt, inte en sekund gick på hela promenaden då jag inte kände mig som en förlorare.

Det är helt svart inom mig och jag ser inte något ljus. Ingen glädje alls. Har köttat mig igenom dessa månader men ingenting går.

Förra månaden så kände jag att ”ja kan ju testa att vara med mitt ex” för jag hade aldrig varit så miserabel som då (är ännu mer idag, blir mer och mer för varje dag som går) och tänkte att jag kanske ska ha lite sex, och umgås lite, kanske något förändras.

Jag gick dit, och vi hade sex men efteråt så var det som att någon tryckt in ett svärd rakt i mitt hjärta. Hade bokstavligt talat svårt att andas nästan efter det.

Vad göra?
Har bara ett tips.
Sluta slösa bort din tid.
Citera
2025-04-19, 12:40
Medlem
Citat:
Jag är 23 år idag och det känns som att jag har slösat bort flera år av mitt liv. Vad göra?
Önskar att jag kunde byta ålder med dig. Tänk att få vara 23 igen. Vilken lycka det skulle vara.

Vad du ska göra är att sätta dig ner och planera för ditt liv fem år framåt. Vad vill du uppnå och hur ska du göra för att uppnå det. Du ska inte skylla på någon annan än dig själv. Många tror att saker och ting kommer att lösas av sig själv men de gör sällan det - allt brukar istället bli värre. Ta ansvar för ditt liv!

Starta eget?
Åk till annan stad eller utomlands och sök jobb där?
Citera
2025-04-19, 13:07
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:

Vad göra?
Du söker efter kärlek och har upptäckt att du har blivit vilseledd sedan barndomen. Jesus förklarar det mesta om den här världen och djävulen och om hycklande religion. Han hjälper mig 24/7.

Kommen till mig, I alla som arbeten och ären betungade, så skall jag giva eder ro. Tagen på eder mitt ok och lären av mig, ty jag är saktmodig och ödmjuk i hjärtat; 'så skolen I finna ro för edra själar'. Ty mitt ok är milt, och min börda är lätt.» — Matteus 11:28-30
Citera
2025-04-20, 02:52
Medlem
Du har ju en dotter på 21 år och en incel son på 18 år. Är inte dem värda att leva för?
Citera
2025-04-20, 05:33
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roughlife
Du har ju en dotter på 21 år och en incel son på 18 år. Är inte dem värda att leva för?
Livligt trollande och ändå framträder bilden av en Tinderprofil
Citera
2025-04-20, 16:54
Medlem
ManMedProblems avatar
Citat:

Du är ung, har en vettig sysselsättning och massor av tid att ordna upp saker. Sluta tänk på hur andra lever sina liv. Se till att vara konstruktiv och ordna upp ett problem i taget. Sällan kommer någonting gratis här i livet, det är ansträngningarna som räknas. Se till att bryta lite mönster och upptäck nya saker så ska du se att det finns mycket saker här i livet som är värt att uppleva. Jag lovar, många människor skulle ge vad som helst för att kunna vara 23 år igen och göra saker de missade tidigare i livet.
Citera
2025-04-20, 17:03
Trots tiotusentals professionella psykologer som har hårdstuderat i böcker för karriärerna och många ton förskrivet SSRI så begår ändå ca 1400 människor självmord varje år i Sverige.
Vad är då problemet... Kratta DIN egenmanege. Om du trots det inte skulle må bättre och fortfarande överväger självmord så är droger din lösning/väg framåt i livet för då har du åtminstone något att leva för.
Citera
2025-04-20, 22:20
Medlem
Vet inte om det hjälper men jag är drygt 20 år äldre och har inte lyckats med mycket i livet. Har ett arbete och en egen bostad och thats it.

Gick med självmordstankar i över ett decennium men arbetade med mig själv tills dom försvann. Terapi, umgås med familj och vänner, meditation o.s.v. Ja, mediciner också även om det inte var dom som tog bort tankarna.

Haft en tuff barndom, ännu tuffare ungdomstid och tidigt vuxenliv. Men ger man sig fan på att vända på steken så går det. Jag har stirrat döden i ansiktet väldigt länge och nu är jag klar med det.

Jag skulle kunna skriva uppsatser om hur jag är totalt misslyckad ur ett samhällsperspektiv och tro mig, finns nog inte en kotte med ett vanligt liv som velat byta plats.

Jag grävde djupt i mig själv tills jag fann något som liknade styrka och egenvärde. Att läsa om psykologi och framförallt Carl Jung var en milstolpe. Framförallt om skuggan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in