2025-04-18, 21:30
Medlem
https://www.bbc.com/sport/athletics/...s/c0kx7dy7343o

Sprang nyligen på 19.84 med 2.2+ medvind, så bara just över tillåtna gränsen.
Killen är 17 år gammal och fyller 18 i slutet av december han är även riktigt vass på 100m.

Gout gout,vilket jävla namn också,haha.
Vi har haft några vansinnigt duktiga unga personer senaste åren, bland annat duplantis och myhlback, och det känns absolut som att gout gout även han kommer slå rekord i framtiden.

Vad tror ni?
Ser ni några svagheter förutom att han är neger?
Nu skojar jag,att han är neger borde väl bara vara en fördel när det kommer till sprint då dom dominerat sen typ 70 talet.
Tror vi kommer se honom slå 200 meters rekordet under OS 2028.
Citera
2025-04-19, 00:51
Medlem
maktspels avatar
Har aldrig hört talas om honom men tänkte direkt att det måste vara någon från Sydsudan med tanke på namnet. Och det stämmer tydligen.

Vet inget om friidrott men varför skulle det vara en svaghet för löpare att vara mörkhyade?
Citera
2025-04-19, 02:11
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Har aldrig hört talas om honom men tänkte direkt att det måste vara någon från Sydsudan med tanke på namnet. Och det stämmer tydligen.

Vet inget om friidrott men varför skulle det vara en svaghet för löpare att vara mörkhyade?

Men lol!
Det är ju för fan det han säger, att mörkhyade dominerat i sprint, han var sarkastisk alltså.

Just 100 och 200m har varit svartas gren i en herrans många år och forskarna tror att det är för att vissa svarta har mer explosiva muskelfibrer samt längre ben och lättare vader vilket gör dom kan springa fortare.
I övriga löpgrenar har svarta inte varit lika dominant då det funnits en del vita men framför allt folk från nordligare delen av afrika och som kan misstas för araber nästan.

Själv trodde jag folk från sudan var mer som somalier i kroppen, långa och smala och därför var mer anpassad för längre distanser.
Ser sjukt ut när gossen springer, vilket jävla steg han har.
Lite doping på dedär så då jävlar bli han farlig, alla vet att bolt också var dopad samt alla rekordhållare före honom så jag tycker inte det spelar nån roll om även gout gout dopar sig.
Citera
2025-04-19, 02:30
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Men lol!
Det är ju för fan det han säger, att mörkhyade dominerat i sprint, han var sarkastisk alltså.

Just 100 och 200m har varit svartas gren i en herrans många år och forskarna tror att det är för att vissa svarta har mer explosiva muskelfibrer samt längre ben och lättare vader vilket gör dom kan springa fortare.
I övriga löpgrenar har svarta inte varit lika dominant då det funnits en del vita men framför allt folk från nordligare delen av afrika och som kan misstas för araber nästan.

Själv trodde jag folk från sudan var mer som somalier i kroppen, långa och smala och därför var mer anpassad för längre distanser.
Ser sjukt ut när gossen springer, vilket jävla steg han har.
Lite doping på dedär så då jävlar bli han farlig, alla vet att bolt också var dopad samt alla rekordhållare före honom så jag tycker inte det spelar nån roll om även gout gout dopar sig.
Som jag sa, jag vet inte mycket om friidrott. Men jag har träffat ett par personer i Östafrika som tydligen varit världsmästare vid en eller annan punkt så jag tänkte folk i den delen av världen vetn vad de gör. Frågade därför ärligt.

Jag håller med om att många "vanliga" sudaneser liknar eritreaner eller etiopier. Men folk från Sydsudan är väldigt annorlundanda. Dels är de mörkare än folk i något annat afrikanskt land. Dels är det inte särskilt ovanligt att att stöta på folk som är nästintill 2,5 meter.

Men i det det här fallet reagerade jag på namnet. Jag tyckte att det lät sydsudanesiskt. Och tydligen hade jag rätt.
Citera
2025-04-19, 04:58
Medlem
llundberg57s avatar
Född i Australien.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gout_Gout
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem