2025-04-18, 21:16
Medlem
Hej,

Jag flyttade till Stockholm för ca 12 år sedan på grund utav jobb. Nu när det har hänt och fortsätter hända så jävla mycket skit i form av sprängningar, skjutningar m.m så är det inte lika charmigt att bo kvar här.

Är född och uppvuxen i Oskarshamn, är det värt att flytta tillbaka? Hur är det att bo i Oskarshamn nu jämfört med 10 år sedan?
Citera
2025-04-19, 08:07
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Skulle ju kunna beskrivas som strålande!

Men borde vara som vilken håla på runt 20 000, dvs det finns en resturang ett condis några pizzerior och en thai that's it. Fritiden kretsar kring ditt trädäck och skvaller om andra grannars trädäck.... så beroende på dig som person kan det funka. För egen del upplever jag dessa orter som en IRL variant av "The overlook" och det som hindrar mig från att bli tokig är vetskapen om att det bara är tillfälligt..
Citera
2025-04-19, 12:30
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knallskott1891
Hej,

Jag flyttade till Stockholm för ca 12 år sedan på grund utav jobb. Nu när det har hänt och fortsätter hända så jävla mycket skit i form av sprängningar, skjutningar m.m så är det inte lika charmigt att bo kvar här.

Är född och uppvuxen i Oskarshamn, är det värt att flytta tillbaka? Hur är det att bo i Oskarshamn nu jämfört med 10 år sedan?
Om du är från Oskarshamn från början borde du väl har släkt och familj/vänner där som du besökt regelbundet genom åren och borde ha en bra uppfattning?

Jag är inte från Oskarshamn och det var länge sedan jag var där men jag tyckte verkligen om staden dom gånger jag var där. Underskattad. Ganska öppen mentalitet och lugnare men vackert på sommaren än tex Kalmar och Västervik
Citera
2025-04-20, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Om du är från Oskarshamn från början borde du väl har släkt och familj/vänner där som du besökt regelbundet genom åren och borde ha en bra uppfattning?

Jag är inte från Oskarshamn och det var länge sedan jag var där men jag tyckte verkligen om staden dom gånger jag var där. Underskattad. Ganska öppen mentalitet och lugnare men vackert på sommaren än tex Kalmar och Västervik

Absolut, men när man är på besök under kort tid får man knappast se hela bilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in