2025-04-19, 00:08
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmuskler
AOC r ju fr i helvete korkad p riktigt.

Hon r intelligentare n Kamala Harris, men det mrks inte, eftersom hon ocks r spritt sprngande galen.
Jag hoppas sledes p henne som demokraternas nominering. Vance kommer massakrera henne.

Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Han fick sitt krig men brjade yra om att injicera blekmedel istllet.

Nej, det gjorde han inte.
Citera
2025-04-19, 00:56
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Enligt Nate Silver, s r AlexandrIa Ocasio-Cortez "AOC" favorit till att bli presidentkandidaten till Dems fr 2028: https://www.newsmax.com/politics/aoc...KAkqr5XMCoD28A

Demokraterna fortstter bara att skyta sig sjlva, tror att AOC vill ha 0% chans till att vinna ett presidentval i USA. Vad menar ni?
Nej, AOC kommer inte att bli kandidat. Det kommer att krvas ngon mer "likable" person.
Citera
2025-04-19, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Vi kan alltid hoppas. Men tror hon r lite fr ung och inte tillrckligt vit fr att gemene amerikan skulle vilja rsta p henne. Dessutom r hon kvinna vilket ocks ligger henne i fatet.

Barack Hussein Obama d?
AOC har destruktiv politik, hon har inget att erbjuda. Hon r dessutom rtt korkad.
Drfr kommer hon aldrig att vinna.
Citera
2025-04-19, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Demokraterna kan vl bara rigga valet som de gjorde 2020? 🙄

Harris hade tydliga vallften och tydliga planer. Trump hade ingen plan, vilket han erknde sjlv. Vallftena som att f slut p Rysslands invasion inom 24 timmar var givetvis inget annat n hans narcissistiska personlighetsstrning som talade.

Massor av hgerprofiler som Dick Cheney och Arnold Schwarzenegger uttalade sitt std till Harris. Att hon skulle vara mer vnster n ngon annan var en myt som frstrkes av hennes kn och hudfrg.

Det r nog fr att du lser aftonbladet. Kollar man sjlv vad Trump (och objektiva medier) sa/skrev s har han en hel del planer och lften.
Och fljer man amerikansk politik, s hller han sina vallften.
Ryssland - Ukraina kriget, fine.. Men han har avfinansierat kriget, och det var de viktigaste fr oss.
Citera
2025-04-19, 02:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Nej tror inte det. Att ha AOC som kandidat skulle vara som sossarna ville ha Annika Strandhll som ledare.

De tv har samma roll. Komma med galna utspel lite d och d fr att testa grnserna.

Tror inte dems vill chansa med henne. Hon skulle alltid vara under 40 som president om hon vinner. Bara det skulle bli en grej. Frutom d frsta kvinnan.
Citera
2025-04-19, 04:16
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej tror inte det. Att ha AOC som kandidat skulle vara som sossarna ville ha Annika Strandhll som ledare.

De tv har samma roll. Komma med galna utspel lite d och d fr att testa grnserna.

Tror inte dems vill chansa med henne. Hon skulle alltid vara under 40 som president om hon vinner. Bara det skulle bli en grej. Frutom d frsta kvinnan.
Nja. Skulle vl mer vara som Bilan Osman.

Men Demokraterna har sina egna problem att verbrygga.

Den.ende av medias freslagna D-kandidater jag tror p r Wes Moore. Och d tycker jag inte att han r ngon lysande politiker. Men han ger rligt intryck och har sikter gemene amerikan identifierar sig med.
Citera
2025-04-19, 04:25
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Hon r vl typ den enda som r nnu vrre n Billary?

Lycka till D att gra det strsta frlustvalet ever.
Det beror vl p vem motstndaren r. Kan inte tnka mig att en enda vettig mnniska skulle rsta p JD Vance som verkligen frsker att gra bort sig.
Citera
2025-04-19, 06:17
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Det beror vl p vem motstndaren r. Kan inte tnka mig att en enda vettig mnniska skulle rsta p JD Vance som verkligen frsker att gra bort sig.

Mnga rstade ju p Trump s det finns uppenbart gott om konstigt folk i USA. Och med AOC som kandidat kommer DEMs att f vldigt f rster oavsett vem motstndaren r.
Jag vibbar dock att DEMs kommer att kra Gavin Newson som kandidat. ven han garanterar en frlust fr DEM.
Citera
2025-04-19, 07:33
Medlem
AOC r en motstndarkandidat som t.o.m. J.D. Vance skulle vinna ver.

Amerikaner r konservativa och, med vra mtt mtt, osolidariska. De har i flera val visat att de inte ndvndigtvis identifierar sig med sin etnicitet eller sexuella lggning nr de rstar i presidentval. Mnga ser sig frmst som entreprenrer, knegare, frldrar, kristen, Texan, osv, inte hispanic eller HBTQI. Srskilt invandrare och afroamerikaner tar tidigt avstnd frn den stereotypa bilden av svarta nr de vl pbrjat sin klassresa. Man r ju hellre Amerikan n definierad av sin hudfrg.

Dessutom verkar en person som faktiskt arbetat hrt och vervunnit de relativt hga klassbarrirer som finns i USA inte ha s mycket sympati fr den grupp de lmnat.

J.D. Vance r ett exempel p tidigare WT som nu r beredd att kompromissa med frvntade vrderingar fr att behlla sin nya position. Det kan ju verka osolidariskt men kanske ligger det ngot i att poverty does not equal purity, som Bowie sade?
Citera
2025-04-19, 08:12
Medlem
immenhusens avatar
nskedrm av Silver. Kommer aldrig under ngra som helst omstndigheter att ske. Demokraterna kommer inte att g lngre vnster ut, utan snarare mer t hger n vad de har varit under de senaste 20 ren. Samma sak ser vi redan med (S) hr hemma.

/AI
Citera
2025-04-19, 08:33
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Mnga rstade ju p Trump s det finns uppenbart gott om konstigt folk i USA. Och med AOC som kandidat kommer DEMs att f vldigt f rster oavsett vem motstndaren r.
Jag vibbar dock att DEMs kommer att kra Gavin Newson som kandidat. ven han garanterar en frlust fr DEM.
Javisst men jag undrar om de som rstade fr Trump skulle gra det igen om de visste d vad de vet nu.
Iofs, antagligen s skulle de gra det, Kamala Harris skulle ha varit en total katastrof.
Citera
2025-04-19, 08:37
Medlem
GregerMedeltids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
AOC r ju en av de mest aggressiva fresprkarna fr transpersoners rtt att vlja den toalett de vill. Fr att demokraterna ska ha en chans att terta presidentposten borde de fokusera mera p att hjlpa de fattigare i samhllet i stllet fr att fokusera p HBTQ+ frgor.

Jag tror inte fokusen p "fattiga" hjlper dr heller. Dr r dessutom politiker som AOC eller Bernie redan stora, med olika riktade std som bidrag, gratis ln, och s vidare.

Problemet r att Demokraterna verkar ha helt missat vilka det r som rstar p Trump, och framfrallt vilka det r som velar. De allra fattigaste hushllen rstar redan vervldigande Demokraterna, i den mn de faktiskt rstar. Trumps vljare r inte (enbart) arbetslsa, minimilnanstllda eller bidragstagare. De r byggarbetare, lastbilschauffrer och smfretagare, med medelinkomst och en ondigt stor pickup.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in