2025-05-12, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Det är förälskelsen som brukar hålla i sig så länge, man kan däremot vara kär och attraherad av sin partner i säg 20 år. Tror många överlag blandar ihop förälskelse och kärlek.

Samtidigt menade vi lusten att knulla sin partner..

Om du har samma lust att knulla din partner i 20år så grattis..

Men du måste också vara öppen för att folk faktiskt tröttnar även om dom ff gillar sin partner..
Citera
2025-05-12, 16:35
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Det handlar inte om henne eller att jag inte tycker om henne efter 3år..

Det handlar mer om att dopaminet inte får utslag av samma människa längre till sex...

Jag köper att man kan ha lite fantasier och rollspel osv...Men det börjar man eg göra pga att man tröttnar lite...

Efter ca 3år så kör man "värre" fantasier för att tändningen ska bli till men då är jag i slutfasen

När det gäller andra saker i livet så reagererar man ju inte alls på saker man kan "tröttna" på efter 3år...Men i sex med samma människa verkar det vara tabu
För mig fungerar det. Däremot kan formen, önskan, känslan vara olika från dag till dag, vecka och månad där helheten ökar eller minskar lusten. Sedan har vi en hög eller låg lust från vår egen biologi eller uppväxt oavsett.

Sex skapar lugnande hormoner eller kroppsnaturligt "läkemedel". Samma effekt har stabiliteten eller vetskapen att man är ihop eller tillsammans med någon och det är stabilt. Är man ensam och bor själv så får man lite energi från oro att överhuvudtaget göra något. Detta skiljer ju oss också emellan.

Det är ju således lite naturligt att minska sexandet över tid men samtidigt finns det saker... mat... övningar eller de vi gör som kan få oss mer sugna.
Citera
2025-05-12, 17:33
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Samtidigt menade vi lusten att knulla sin partner..

Om du har samma lust att knulla din partner i 20år så grattis..

Men du måste också vara öppen för att folk faktiskt tröttnar även om dom ff gillar sin partner..

Ja, det är verkligen grattis att man har hittat ett sätt att lura hjärnan. Något för att nomineras till Nobelpriset månne?
Citera
2025-05-12, 20:12
Låter farligt. Då kan man undra vad mer man lura sig själv med?

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Ja, det är verkligen grattis att man har hittat ett sätt att lura hjärnan. Något för att nomineras till Nobelpriset månne?
Citera
2025-05-12, 20:30
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babushka7
Låter farligt. Då kan man undra vad mer man lura sig själv med?

Finns väl ett gäng med människor som springer omkring och i alla fall försöker spela lyckliga trots att ångesten och paniken lyser igenom den mycket tunna och sköra fernissan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in