Citat:
Ursprungligen postat av
Du-Hast
Det handlar inte om henne eller att jag inte tycker om henne efter 3år..
Det handlar mer om att dopaminet inte får utslag av samma människa längre till sex...
Jag köper att man kan ha lite fantasier och rollspel osv...Men det börjar man eg göra pga att man tröttnar lite...
Efter ca 3år så kör man "värre" fantasier för att tändningen ska bli till men då är jag i slutfasen
När det gäller andra saker i livet så reagererar man ju inte alls på saker man kan "tröttna" på efter 3år...Men i sex med samma människa verkar det vara tabu

För mig fungerar det. Däremot kan formen, önskan, känslan vara olika från dag till dag, vecka och månad där helheten ökar eller minskar lusten. Sedan har vi en hög eller låg lust från vår egen biologi eller uppväxt oavsett.
Sex skapar lugnande hormoner eller kroppsnaturligt "läkemedel". Samma effekt har stabiliteten eller vetskapen att man är ihop eller tillsammans med någon och det är stabilt. Är man ensam och bor själv så får man lite energi från oro att överhuvudtaget göra något. Detta skiljer ju oss också emellan.
Det är ju således lite naturligt att minska sexandet över tid men samtidigt finns det saker... mat... övningar eller de vi gör som kan få oss mer sugna.