2025-04-18, 14:05
Medlem
DeletedUsers avatar
I mitt bakhuvud har en stor hårslinga gått av på mitten, lade märke till detta idag och har ingen aning om hur det har gått till. Om håret slits av så borde man märka det.
Kan det ha blivit slitskador på håret så att det till slut lossnat på mitten?
Citera
2025-04-18, 14:36
Bannlyst
1 någon som klippt en lock av dig.
2 den gått av av för mycket hårsprej produkter.
3 den gått av under dagen fastnat eller något utan du märkt det.
Citera
2025-04-18, 14:48
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sdxdfr
1 någon som klippt en lock av dig.
2 den gått av av för mycket hårsprej produkter.
3 den gått av under dagen fastnat eller något utan du märkt det.

Om den fastnad i något och dragits av så är det konstigt att jag inte märkt det.
Är rädd att det ska ske igen utan att jag vet om, kan behövas frisörhjälp för att fixa.
Citera
2025-04-18, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Om den fastnad i något och dragits av så är det konstigt att jag inte märkt det.
Är rädd att det ska ske igen utan att jag vet om, kan behövas frisörhjälp för att fixa.
Ingen kan säga vad som hänt ingen vet om ditt hår det vet du bara själv. Vi kan bara gissa.
Citera
2025-04-18, 16:31
Medlem
Om du har någon större näringsbrist (t ex B-vitamin) så håret blir klenare kan det nog räcka med att man nöter på samma ställe under en längre med en hårsnodd, diadem eller liknande. Om du använder hårtork eller platt-tång eller liknande så kan det beroende på kvalitén på mackapären och användningsfrekvensen slita på håret väldigt mycket.

Några tänkbara anledningar. Antingen har du varit så full så du inte har märkt det, eller så har det hänt när du har sovit, och/eller av lång tids nötning på samma ställe och/eller gradvis försämring av hårkvaliteten. Något barn som velat busa med dig på första april?
Citera
2025-04-18, 18:54
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iiiiih
Om du har någon större näringsbrist (t ex B-vitamin) så håret blir klenare kan det nog räcka med att man nöter på samma ställe under en längre med en hårsnodd, diadem eller liknande. Om du använder hårtork eller platt-tång eller liknande så kan det beroende på kvalitén på mackapären och användningsfrekvensen slita på håret väldigt mycket.

Några tänkbara anledningar. Antingen har du varit så full så du inte har märkt det, eller så har det hänt när du har sovit, och/eller av lång tids nötning på samma ställe och/eller gradvis försämring av hårkvaliteten. Något barn som velat busa med dig på första april?

Det kan inte ha knipsat av sig av sig själv så något måste det bero på. Antingen så har min kk rivit av en bit med ett vasst föremål när jag inte märkte eller så är det något som nötts sönder stegvis, använder dock inte mycket produkter eller så och har en bra hårborste så även fast detta är det rimligaste så känns det inte så troligt.
Fastnar du med håret i nåt så gör det ju ont i hårbotten. Om håret fastnat i sänggavlen under natten märker man det och skulle vakna om man sover.
Gnid mot kudden gör knutar i håret och borde inte få håret att lossna.
Citera
2025-04-29, 23:37
Bannlyst
Citat:
I mitt bakhuvud har en stor hårslinga gått av på mitten, lade märke till detta idag och har ingen aning om hur det har gått till. Om håret slits av så borde man märka det.
Kan det ha blivit slitskador på håret så att det till slut lossnat på mitten?
Väldigt osannolikt. Någon måste ha klippt av det bakifrån. Använder du värmeverktyg?
Citera
2025-04-30, 10:41
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodMorningVietnam
Väldigt osannolikt. Någon måste ha klippt av det bakifrån. Använder du värmeverktyg?

Nej, aldrig, men jag har färgat håret lite till och från senaste åren, antingen beror det på det eller så har någon klippt av det i smyg.
Citera
2025-05-01, 20:11
Medlem
Citat:
Nej, aldrig, men jag har färgat håret lite till och från senaste åren, antingen beror det på det eller så har någon klippt av det i smyg.

troligen högst osannolikt, men finns nog rum för en kk med hårfetish. en normal funtad person med sånt intresse hade dock frågat. man klipper inte av en lock från nån som sover eller nåt typ. kan ju bli dömd för nån typ av ofredande om man blev tagen.
Citera
2025-05-01, 22:57
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersbachmann2
troligen högst osannolikt, men finns nog rum för en kk med hårfetish. en normal funtad person med sånt intresse hade dock frågat. man klipper inte av en lock från nån som sover eller nåt typ. kan ju bli dömd för nån typ av ofredande om man blev tagen.

Slitskador ( vanliga slitskador) som borstning, färgning, hårband kanske kan göra så att en hårtoss lossnar.

Om det är han som har gjort det så har det gått till väldigt fort och smidigt, har inte märkt nåt.
Enda tillfället det kan ha skett var när han satt bakom mig och masserade mig.
Hals och nacke har det dragits lite i men inte håret om jag minns rätt.
För att få av håret på det viset så krävs ju ett tillhygge.
Även om det är möjligt så känns det inte så troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in