2025-04-18, 11:52
Medlem
Jag har nyss bytt mobil. (Från Samsung till Samsung). Då försvann en stor del av kontakterna. (Även i den gamla mobilen!) Sedan såg jag hur man kunde återställa och synkronisera dem. Jag gjorde så, men de syns inte i min "kontakter"-app! Ingenstans hittar jag dem!
Försökte då hitta någon gammal säkerhetskopia där de borde finnas, men det har jag inte lyckats med.
Någon som vet hur jag får tag i kontakterna som Google säger sig ha synkroniserat?? Varför kommer de inte in i appen??
Har startat om mobilen, och även sett över alla inställningar tycker jag.
Citera
2025-04-18, 12:01
Medlem
F.Hansens avatar
Har du ett samsung konto?
Citera
2025-04-18, 12:18
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Jag har nyss bytt mobil. (Från Samsung till Samsung). Då försvann en stor del av kontakterna. (Även i den gamla mobilen!) Sedan såg jag hur man kunde återställa och synkronisera dem. Jag gjorde så, men de syns inte i min "kontakter"-app! Ingenstans hittar jag dem!
Försökte då hitta någon gammal säkerhetskopia där de borde finnas, men det har jag inte lyckats med.
Någon som vet hur jag får tag i kontakterna som Google säger sig ha synkroniserat?? Varför kommer de inte in i appen??
Det finns tre sätt att spara kontakter, på sim, i telefon och på google.
Kanske har du dom saknade kontakterna på sim, och behöver importera dom därifrån.

Enklast är att alltid spara alla kontakter på google.
Citera
2025-04-18, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Har du ett samsung konto?

Ja.
Citera
2025-04-18, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Det finns tre sätt att spara kontakter, på sim, i telefon och på google.
Kanske har du dom saknade kontakterna på sim, och behöver importera dom därifrån.

Enklast är att alltid spara alla kontakter på google.

Ok. Det var så här att jag förlorade mitt simkort och fick ett nytt strax innan jag bytte mobil. Finns kontakterna på det borttappade simkortet då??
Men jag trodde att simkort var kopplade till ens telefonnummer?? Jag har ju inte bytt nummer...
Ursäkta kanske dumma frågor...
Men när jag klickade i att google skulle synka kontakerna så visades ju ett antal som var fler än de kontakter som nu syns i kontakt-appen. Det tyder väl på att jag ska kunna få tag i dem??

Jag trodde det var säkrast att spara kontakter på sim1, eftersom jag tänkte att det hänger ihop med mitt nummer=identitet...Där hade jag fel då, tydligen?!
Senast redigerad av vinter-natt7 2025-04-18 kl. 13:02.
Citera
2025-04-18, 15:34
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Gör kanske ingen skillnad men har du telefonappen från Google eller bara den egna från Samsung?
Om inget annat så kan ibland operatören ge dig en lista på tidigare samtal och sms en tid tillbaka.
Citera
2025-04-18, 16:02
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ja.

Logga in på ditt samsung konto och importera kontakterna.

Om du har kvar ditt gamla simkort kan du ju kopiera in dem och sen sätta in nya.
Citera
2025-04-18, 22:54
Moderator
Chantres avatar
Telefoni, surfplattor och läsplattor --> Telefoner, surf- och läsplattor: felsökning och problem
/Moderator
Citera
2025-04-23, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Logga in på ditt samsung konto och importera kontakterna.

Om du har kvar ditt gamla simkort kan du ju kopiera in dem och sen sätta in nya.

De finns inte på mittkonto, uppenbarligen.
Förmodligen på mitt förlorade gamla SIM.
Citera
2025-04-23, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Gör kanske ingen skillnad men har du telefonappen från Google eller bara den egna från Samsung?
Om inget annat så kan ibland operatören ge dig en lista på tidigare samtal och sms en tid tillbaka.

Intressant! Får kolla upp detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in